کد خبر:43810
پ

پدرخوانده هوش مصنوعی: AI روزی انسان را از بین می برد

«جفری هینتون»، دانشمند کامپیوتری که با لقب «پدرخوانده هوش مصنوعی» شناخته می‌شود، در مصاحبه‌ای درباره آینده این فناوری، خلق آن را به اختراع برق یا چرخ تشبیه کرده است. او همچنین گفته غیرقابل‌تصور نیست که هوش مصنوعی یک روز به نقطه‌ای برسد که بشریت را از بین ببرد. هینتون در پاسخ به این سؤال که […]

«جفری هینتون»، دانشمند کامپیوتری که با لقب «پدرخوانده هوش مصنوعی» شناخته می‌شود، در مصاحبه‌ای درباره آینده این فناوری، خلق آن را به اختراع برق یا چرخ تشبیه کرده است. او همچنین گفته غیرقابل‌تصور نیست که هوش مصنوعی یک روز به نقطه‌ای برسد که بشریت را از بین ببرد.

🔹

هینتون در پاسخ به این سؤال که آیا هوش مصنوعی می‌تواند بشریت را از بین ببرد، گفت: «فکر می‌کنم غیرقابل‌تصور نیست. تنها همین را می‌گویم.» به باور او، توسعه هوش جامع مصنوعی سریع‌تر از آن‌چه تصور می‌شود، درحال پیشروی است و برای رسیدن به آن شاید ۲۰ سال یا کمتر زمان لازم داشته باشیم.

🔹

هوش جامع مصنوعی یا AGI به سیستمی اشاره می‌کند که بتواند مانند انسان‌ها همه فعالیت‌های ذهنی را فرابگیرد. چنین سیستمی هنوز به‌وجود نیامده است، اما هینتون باور دارد که کامپیوترها درنهایت می‌توانند قابلیت تفکر و ایده‌پردازی پیدا کنند تا خودشان را بهبود ببخشند.

🔹

هینتون می‌گوید متخصصان باید درباره این مسئله فکر کنند و ببینند که چطور می‌توانند چنین سیستم‌هایی را تحت کنترل دربیاورند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید