کد خبر:2359
پ

وزارت بهداشت مسئولیت شروع لیگ برتر فوتبال ایران را قبول نکرد

در حالی که وزارت بهداشت و به طور کلی دولت موضع خود را در خصوص شروع تمرینات با صدور بیانیه ای اعلام کردند، پاسکاری بین مسئولین وزارت بهداشت و زیر مجنوعه های وزارت ورزش برای پذیرش مسئولیت رسمی شروع مسابقات همچنان ادامه دارد و این موضوع به خوبی نشان می دهد که وزارت بهداشت موافق […]

در حالی که وزارت بهداشت و به طور کلی دولت موضع خود را در خصوص شروع تمرینات با صدور بیانیه ای اعلام کردند، پاسکاری بین مسئولین وزارت بهداشت و زیر مجنوعه های وزارت ورزش برای پذیرش مسئولیت رسمی شروع مسابقات همچنان ادامه دارد و این موضوع به خوبی نشان می دهد که وزارت بهداشت موافق برگزاری بازیها در این شرایط نبوده و لابی های پشت پرده و فشارها باعث تن دادن به این مسئله شده و اکنون قصد دارد تا از زیر بار هرگونه مسئولیتی در قبال اتفاقات احتمالی شانه خالی کند؛ دکتر حریرچی در این ارتباط در ارتباط زنده با برنامه فوتبال برتر مدعی شد، مسئولین سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال منتظر ارسال نامه رسمی از وزارت ورزش برای تاریخ شروع بازیها نباشند چرا که وزارت بهداشت در بیانیه خود به نکات لازم اشاره کرده و تصمیم گیری در این خصوص بر عهده سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال است.  این صحبتها در حالی مطرح شدند که پیشتر، سهیل مهدی مدعی شده بود برای اعلام تاریخ شروع تمرینات و بازیهای لیگ برتر منتظر ستاد ملی مبارزه با کرونا هستند و اکنون با این اظهارات دکتر حریرچی به نظر می رسد، مسئولیت کامل شروع مسابقات به گردن سازمان لیگ و وزارت ورزش افتاده است.

 

وزارت بهداشت مسئولیت شروع لیگ برتر فوتبال ایران را قبول نکرد

در ادامه توجه شما را به چند مورد از بیانیه ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص آغاز مسابقات و تمرینات ورزش های گروهی جلب می نمائیم.

 

▪️در اطلاعیه ستاد مقابله با کرونا آمده بازیکنان باید تماس کمی با هم داشته باشند. اما سوال اینجاست آیا این فاصله گذاری در حین برگزاری یک مسابقه فوتبالی امکان پذیر است؟ در این باره گفته شده بحث تماس بدنی بازیکنان در رشته‌هایی مانند فوتبال قابل کنترل نیست و دستورات فعلی ستاد پزشکی کرونا در واقع بیشتر شامل حال ورزش های بدون تماس مانند بدمینتون، تنیس، پینگ پنگ و از این دست می‌شود اما قطعاً با رعایت فاصله و تماس کم بدنی این موضوع درباره فوتبال هم امکان پذیر است.

▪️از طرفی این ادعا مطرح شده که ممکن است افرادی از یک باشگاه به دروغ ادعای ابتلا به کرونا ار داشته باشند. یک مقام مسئول در فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: قطعاً با وجود تست های دقیق کرونا و سی تی اسکن های مربوط به تشخیص این بیماری هیچ فردی نمی‌تواند به دروغ ادعای بیمار بودن داشته باشد! در واقع کیت تشخیص کرونا فریب نمی خورد!

▪️موضوع مورد بحث دیگر زمان 3 هفته ای باقیمانده تا شروع مسابقات برای انجام بدنسازی تیم های لیگ برتری است. مدیران فدراسیون پزشکی ورزشی در این باره معتقدند این موضوع و مدت زمان آن به خود مسئولان تیم ها و سازمان لیگ فدراسیون فوتبال ارتباط دارد.

▪️از دیگر موارد موجود در این شرایط عدم حضور بازیکنان محروم و مصدوم در محل تمرین و مسابقات است تا تعداد افراد حاضر در محل برگزاری مسابقات به حداقل برسد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید