کد خبر:11794
پ

هزینه نصب و راه اندازی اینترنت ماهواره ای

شاید برای شما عجیب باشد که حتی در کشورهای پیشرفته نیز دسترسی به اینترنت ماهواره ای برای عموم آزاد نیست اما شرکت spaceX قصد راه اندازی اینترنت ماهواره ای را دارد. هزینه نصب و راه اندازی اینترنت ماهواره ای بسیار بالا است و به همین خاطر کاربران عادی قادر به استفاده از خدمات آن نیستند. […]

شاید برای شما عجیب باشد که حتی در کشورهای پیشرفته نیز دسترسی به اینترنت ماهواره ای برای عموم آزاد نیست اما شرکت spaceX قصد راه اندازی اینترنت ماهواره ای را دارد. هزینه نصب و راه اندازی اینترنت ماهواره ای بسیار بالا است و به همین خاطر کاربران عادی قادر به استفاده از خدمات آن نیستند.

 

هزینه نصب و راه اندازی اینترنت ماهواره ای

هزینه نصب و راه اندازی اینترنت ماهواره ای

شرکت آمریکایی اسپیس‌ایکس بالاخره فاز اولیه اینترنت استارلینک را در طرح بتا در دسترس عموم قرار داد
?البته این اینترنت فعلاً در برخی مناطق آمریکا و کانادا در دسترس خواهد بود و قیمت استفاده از خدمات این شبکه اینترنت فضایی حدود ۹۹ دلار است.
?کاربران برای آنکه به این خدمات دسترسی پیدا کنند باید حدود ۵۰۰ دلار تجهیزات زمینی از جمله آنتن و دستگاه فرستنده و گیرنده مخصوصی را خریداری کنند.
?فعلاً زیر ۸۰۰ ماهواره برای این شبکه در مدار قرار گرفته و سرعت این شبکه بین ۵۰ تا ۱۵۰ مگابیت‌ بر ثانیه و تأخیر بین ۲۰ تا ۴۰ میلی‌ثانیه دارد که برای مناطقی که دسترسی به شبکه فیبرنوری ندارند سرعت مناسبی است.
?این سرعت قرار است با افزایش تعداد ماهواره‌ها در مدار به بیش از یک گیگابیت در ثانیه برسد.

کلیدواژه : اینترنت

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید