کد خبر:1912
پ

آموزش لینک سازی داخلی و خارجی در سایت [سئو حرفه ای]

لینک های داخلی و لینک های خارجی برای بهینه سازی موتور جستجو (سئو) مهمترین بخش “سئو خارج از صفحه یا همان آف سایت” را تشکیل می دهند. کیفیت لینک های داخلی وب سایت شما و لینک های خارجی می تواند به طور مستقیم بر میزان رتبه بندی صفحه شما در نتایج یک موتور جستجو تأثیر […]

لینک های داخلی و لینک های خارجی برای بهینه سازی موتور جستجو (سئو) مهمترین بخش “سئو خارج از صفحه یا همان آف سایت” را تشکیل می دهند. کیفیت لینک های داخلی وب سایت شما و لینک های خارجی می تواند به طور مستقیم بر میزان رتبه بندی صفحه شما در نتایج یک موتور جستجو تأثیر بگذارد.

ما در این مطلب به شما، آموزش لینک دهی داخلی و خارجی در سایت، درک اهمیت لینک ها را به طور دقیق شرح می دهیم.

 

آموزش لینک سازی داخلی و خارجی در سایت

 

آموزش لینک دهی داخلی و خارجی در سایت

 

لینک داخلی سایت چیست؟

لینک های داخلی، پیوند لینک ها است که به صفحه دیگری در همان دامنه اشاره می کند. استفاده از لینک های داخلی این امکان را می دهد؛ تا محتوای مرتبط در سراسر سایت شما به هم متصل شوند، به کاربران این امکان را می دهد تا صفحات وب سایت خود را بهتر هدایت کنند.

مهمتر از همه، لینک های داخلی به ایجاد سلسله مراتب اطلاعاتی و گسترش قدرت رتبه بندی سایت شما کمک می کنند. برای اینکه موتورهای جستجو بتوانند سایت شما را تحلیل کنند، باید ساختار پیوندی خزنده داشته باشید. ساختار پیوندی خزنده باعث می شود عنکبوت های موتور جستجو صفحات جداگانه وب سایت شما را پیدا کرده و آنها را در پایگاه داده کلمات کلیدی خود ذخیره کنند.

به ساختار سایت خود به عنوان هرم فکر کنید که بالای صفحه اصلی شما باشد؛ این ساختار تضمین می کند که قدرت رتبه بندی می تواند در کل سایت شما جریان یابد، بنابراین پتانسیل رتبه بندی وب سایت شما برای هر صفحه را افزایش می دهد.

قوانین مربوط به لینک های داخلی

  •     پیوندها را مفید و مرتبط کنید
  •     از پر کردن کلمات کلیدی خودداری کنید

 

آموزش لینک دهی داخلی و خارجی در سایت

 

لینک های خارجی چیست؟

لینک های خارجی پیوند لینک ها است که به صفحه ای در وب سایت دیگری که جدا از دامنه اصلی است، اشاره دارد. لینک های خارجی به هم پیوند دارند و به هم متصل می شوند. با این حال، دلیل استفاده از لینک های خارجی کمی متفاوت است.

اکثر متخصصان سئو معتقدند، لینک های خارجی مهمترین منبع برای دستیابی به رتبه های بالاتر هستند. چرا؟ موتورهای جستجو لینک های خارجی را به عنوان رأی شخص ثالث نسبت به رتبه بندی در نظر می گیرند. هنگامی که وب سایت دیگری به شما لینک می دهد، سودمندتر از آن است که به صفحه شخصی خود پیوند دهید.

لینک های خارجی راهی آسان برای ردیابی و اختصاص رتبه های سایت به موتورهای جستجو است. هنگام تعیین مقدار لینک های خارجی، موتورهای جستجوگر از یک الگوریتم خاص استفاده می کنند.

  •     رابطه بین دو سایت
  •     دامنه پیوند چقدر قابل اعتماد است
  •     محبوبیت صفحه پیوند
  •     ارتباط مطالب بین دو صفحه
  •     تعداد پیوندها به همان صفحه از دامنه پیوند دهنده

آموزش لینک دهی داخلی و خارجی در سایت

 

اصول اولیه لینک دهنده

لینک های برگشتی (بک لینک) همچنین به عنوان “لینک های ورودی” یا “لینک های دریافتی” گفته می شوند، یک وب سایت خارجی به شما پیوند می زند. در اصل، بک لینک به وب سایت شما نشانگر موتورهای جستجو است که دیگران محتوا و سایت شما را تأیید می کنند. اگر بسیاری از وب سایت ها به همان صفحه پیوند دارند، موتورهای جستجو می توانند نتیجه بگیرند که محتوای آن صفحه پیوندی با ارزش دارد.

 

بیشتر بخوانید | تاثیر بک لینک بر سئوی سایت

 

از کجا می توان بهترین لینک دهنده (بک لینک) را دریافت کرد؟

بهترین بک لینک ها کسانی هستند که دارای سایت های معتبر، مشاغلی هستند که 10-20 سال در اینترنت بوده اند. برای دستیابی به این پیوندها با کیفیت بالا، شخص باید با استفاده از بازاریابی قدیمی روابط برقرار کند.

  • انجمن ها و نظرات وبلاگ: با دوستانی که صاحب یک تجارت و دارای یک وب سایت یا وبلاگ هستند، شروع کنید. پاسخ های خوب فکر شده ای را به مقالات و ویژگی های مورد علاقه خود اضافه کنید.
  • ارسال مهمان: یک پست و یا وبلاگ مهمان با محتوای غنی ایجاد کنید، این مورد به نوبه ی خود آغاز خوبی است.
  • سایت های .edu ، .org و .gov: با وبلاگ هایی در یک دانشگاه یا شهرداری محلی شروع کنید و درمورد مطالب با لینک به سایت خود نظر دهید. این اجازه می دهد تا پیروان در آن بخش از سایت شما بازدید کنند و درباره مطالب خود نظر دهند. سایتهای sped .edu را اسپم نکنید.
  • مقالات، اطلاعیه ها و اطلاعیه های مطبوعاتی: اینها نمی توانند هر روز مانند انجمن ها استفاده شوند، اما می توانند معنی دار باشند.
  • همیشه در تمام رسانه های اجتماعی از همان عکس نمایه اولیه استفاده کنید: تا مردم شما را بشناسند، این به اعتماد آنها کمک می کند.
  • تعامل در بخش نظرات: باعث می شود خوانندگان در سایت مدت زمان بیشتری بمانند. بنابراین اگر یک خواننده نکته خوبی را ارائه دهد، درگیر کردن آنها در مکالمه مودبانه منجر به تکرار ترافیک، افزایش سهام در رسانه های اجتماعی و در نتیجه بک لینک های بیشتر خواهد شد.
  • همیشه از گرامر و هجی خوب استفاده کنید: اینها سطح دیگری از اعتبار را به محتوا می دهند. سایتی مانند Grammarly.com به بررسی سرقت ادبی نیز کمک می کند، که به جلوگیری از محتوای تکراری کمک می کند.

 

خرید بک لینک

خرید بک لینک هرگز گزینه مناسبی برای بالا بردن نمره سئوی شما نبوده است. همه ما تبلیغات را در اینترنت دیده ایم، “3000 بک لینک به قیمت چند صد هزار تومان بخرید.” بهتر است آن پول را در جیب خود نگه دارید و در عوض در روابط با مشاغل معتبر در طاقچه خود سرمایه گذاری کنید.

اطمینان حاصل کنید که لینک های پذیرفته شده لینک های با کیفیت هستند. به همین دلیل است که خریدن هزاران بک لینک برای اعتبار شما بسیار خطرناک است، مگر اینکه شما وقت آن را داشته باشید که از طریق آن پیوندها را گشت و گذار کنید تا بفهمید که آنها معتبر هستند و به دیدگاه و مأموریت سایت شما مرتبط هستند یا خیر. این یک انفجار اسلحه است نه یک تلاش متمرکز برای جلب اعتماد و احترام.

 

هزینه ی سود و زمان

در تجربه ما، ایجاد لینک بخشی با ارزش از هرگونه فعالیت SEO است. با این حال، بازده واقعی سرمایه گذاری سوال برانگیز است. معمولاً بدست آوردن بک لینک از سایت های با رتبه بالاتر می تواند بسیار دشوار و وقت گیر باشد. مشتریان باید درک کنند که اثرات مثبت بک لینک می تواند سال ها و فقط ماه ها طول نکشد. علاوه بر این، شرکت ها باید بیش از هزینه های ساخت و ساز بک لینک، کمپین دیداری سئو خود را ادامه دهند.

با این حال، هنگام استفاده از لینک دهنده، لینک های خارجی یا لینک های داخلی، این توصیه های بالا را در نظر داشته باشید. زیرا می توانند به طور مستقیم بر توانایی رتبه وب سایت شما و تجربه کاربری تأثیر بگذارند. مهمتر از همه، به یاد داشته باشید که اعتبار زمان می برد.

کلیدواژه : سئولینک سازی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید