عصبانیت ترامپ از شکست عملیات هلی بورن نیرو در اصفهان و انهدام 2 هواپیمای C130 با فحاشی رکیک علیه ایران
دونالد ترامپ که حسابی از شکست های سریالی کشورش در بعد سیاسی و نظامی در مواجهه با ایران کلافه شده، صبح امروز سعی کرد وانمود کند خلبان جنگنده سقوط کرده را نجات داده است اما او حتی 24 ساعت هم نتوانست خشم خود را بابت شکست عملیات هلی بورن نیروی زمینی در جنوب اصفهان پنهان […]
دونالد ترامپ که حسابی از شکست های سریالی کشورش در بعد سیاسی و نظامی در مواجهه با ایران کلافه شده، صبح امروز سعی کرد وانمود کند خلبان جنگنده سقوط کرده را نجات داده است اما او حتی 24 ساعت هم نتوانست خشم خود را بابت شکست عملیات هلی بورن نیروی زمینی در جنوب اصفهان پنهان کند و با الفاظی زشت و زننده ایران را خطاب قرار داد که تا سه شنبه فرصت دارد تا تنگه هرمز را باز کند وگرنه پل ها و نیروگاه های برق ایران را هدف قرار خواهد داد!

رفتار متناقض و دروغ گویی ترامپ اتفاق عجیبی نیست و اتفاقا همین رفتار باعث شده مردم آمریکا و جهان و حتی بازارها دیگر به او اعتماد نداشته باشند. او شان و شخصیت و جایگاه رئیس جمهور آمریکا از حیث حقوقی را چنان پائین آورده که از تریبون های در اختیار خود علیه دیگران فحاشی می کند!
اگر خلبانان نجات پیدا کرده اند چرا تصویری از آنها منتشر نمی شود؟
ترامپ برای قانع کردن افکار عمومی آمریکا صبح امروز مدعی شد ارتش امریکا توانسته خلبان جنگنده را که مجروح شده با عملیاتی سخت از ایران نجات داده است! اما کیست که این ادعا را باور کند؟ مگر هویت یا تصویر و فیلم خلبان نجات یافته محرمانه است که امروز رسانه های جریان اصلی و نزدیک به کاخ سفید از انتشار تصویر این پیروزی بزرگ پرهیز می کنند؟ چرا فاکس نیوز تصویر خلبان نجات یافته را منتشر نمی کند یا هیچ فیلمی از عملیات شجاعانه ارتش امریکا در این خصوص وجود ندارد؟ مگر غیر از این است که در عملیات ربایش مادورو از ونزوئلا به سبک فیلم های هالیوودی از چند زاویه عملیات ضبط و سپس پخش شد؟ مگر غیر از این است که به خلبان مجروح هلی کوپتری که عملیات در ونزوئلا را انجام داد، بالاترین مدال افتخار اعطا شد ؟

اکنون سوال اینجاست فیلم ادعای ترامپ کجاست؟ هویت خلبانی که به گفته ترامپ نجات پیدا کرده و اکنون در اردوگاه آمریکایی ها قرار دارد چیست؟
از این گذشته در هیچ جای دنیا با دو فروند هواپیمای C130 که کاربرد ترابری دارد برای عملیات نجات اقدام نمی شود و ادعاهای صبح امروز ترامپ سرپوشی بر روی شکست عملیات شب گذشته ارتش آمریکا بود تا افکار عمومی را منحرف کند.
شکست عملیات هلی بورن نیروی زمینی در اصفهان
واقعیت ماجرا این است که شب گذشته کماندوهای دلتافورس قصد داشتند با هلی بورن نیرو در جنوب اصفهان دست به یک عملیات زمینی در خاک ایران بزنند اما اقدام به موقع پدافند ایران مانع از انجام عملیات شد و با تائید رسانه های آمریکایی 2 فروند هواپیمای C130 و دو فروند هلی کوپتر بلک هاوک هدف قرار گرفتند تا یاد و خاطره عملیات هلی بورن نیروی آمریکایی ها در صحرای طبس که با شکست مواجه شد، زنده شود.

پس از این اتفاقات بود که ترامپ در عصبانی ترین نسخه خود یک پیام سرشار از عقده و نفرت و بداخلاقی را منتشر کرد و با بدترین ادبیات ممکن برای یک فرد سیاسی، ایران را تهدید کرد که اگر تا سه شنبه تنگه هرمز باز نشود، او پل ها و تاسیسات برق ایران را هدف قرار می دهد! تهدیداتی که تا امروز هم وجود داشته و بلافاصله پس از عملی شدن تهدید، طرف مقابل پاسخی به مراتب شدیدتر دریافت کرده است.
به نظر می رسد این آخرین کارت ترامپ برای بازی برای تنگه هرمزی است که او وانمود می کند نیازی به باز کردنش ندارد اما رفتار و گفتارش نشان می دهد تا چه حد از بسته بودن آن و کنترل آن به دست ایران عصبانی است!
به پایان امپراطوری پوشالی امریکا در اقتصاد و قدرت نظامی دنیا و شروع ابرقدرتی جدید به نام ایران در جهان سلام کنید …
آمریکا، ترامپ، اسرائیل و همه کشورهای عربی حامی آنها به زودی تاوان سختی بابت خسارت های مادی که به ایران وارد کرده اند پرداخت خواهند کرد و هر چه این روزها بیشتر به تاسیسات و زیرساخت های ایران حمله کنند، فاکتور آنها برای اتمام جنگ سنگین تر خواهد شد چرا که تا قبل از پرداخت فاکتور خسارات، بیش از 3000 نفتکش متعلق به آنها یا کشورهای حامی انها نمی توانند از تنگه هرمز عبور کنند!
ترامپ حیثیت آمریکا را در دنیا از بین برد
ترامپ امروز نه تنها در ایران بلکه و نه تنها در اکثر کشورهای دنیا بلکه در کشورش امریکا نیز مقبولیتی ندارد و همه اعتبار شخصی خود و جایگاه رئیس جمهور آمریکا را از دست داد و به جهان نشان داد که قدرت نظامی آمریکایی ها تنها در فیلم های هالیوودی است و در عمل انواع و اقسام جنگنده ها و موشک های پیشرفته آنها با فناوری بومی ایران هدف قرار می گیرند. تنزل اهداف حمله نظامی او به ایران از تغییر رژیم به هدف قرار دادن پل ها نشان دهنده این است که او به هیچ دستاوری در این نبرد نرسیده و برای اینکه دست خالی از این نبرد بیرون نرود، قصد دارد به زعم خود زیرساخت های ایران را هدف قرار دهد تا مثلا ایران را به عصر حجر بفرستد اما غافل از اینکه در تمام سالهای تحریم، ایران در اکثر حوزه ها به دانش بومی دست یافته و نیازی به مستشاران خارجی برای ترمیم و بازیابی خود ندارد و خیلی سریع این اتفاق رخ خواهد داد. ایران مثل امارات و عربستان و بحرین و کویت نیست که برای هر اتفاقی در کشورشان نیاز به یک مهندس یا شرکت آمریکایی داشته باشد! امروز ایران از کشوری تحریم شده به کشوری تبدیل شده که تحریم می کند و هر کشوری که با خواسته های ایران سازگار نباشد، نمی تواند منافع خود در خلیج فارس را تامین کند.

وقتی یک دیوانه مثل پیت هگست وزیر جنگ آمریکا است و 12 ژنرال برجسته آمریکایی را به جرم اینکه با عملیات زمینی در ایران مخالفت کردند، برکنار می کند نتیجه اقدامات ترامپ بهتر از این نمی شود. او به افراد بله قربان گویی نیاز دارد که صرفاً تصمیمات او را ولو اشتباه تائید کنند. قمارباز بازنده اصلا دوست ندارد تا در تاریخ به عنوان ضعیف ترین رئیس جمهور آمریکا از او یاد شود که هیمنه آمریکا در دنیا را به باد داد و از کشوری که 20 سال تحت شدیدترین تحریم ها بود شکست خورد. اکنون ترامپ در باتلاقی دست و پا می زند که نتانیاهو و کشورهای عربی برایش درست کرده اند و با تصمیمات اشتباه بعدی به جای خروج از این باتلاق، بیشتر در آن فرو می رود. مگر ترور رهبران و فرماندهان ایران باعث سرنگونی نظام جمهوری اسلامی شد که هدف قرار دادن زیرساختها و تاسیسات انرژی ایران منجر به تسلیم شود؟ عدم دستیابی ترامپ به اهداف اعلامی تنها به قوی تر شدن ایران و ضعیف تر شدن موضع ترامپ و آمریکا منجر می شود چرا که او دیگر کارتی روی میز برای بازی ندارد و همه کارتهایش را خرج کرده است…

پی نوشت: به نظر می رسد نیروهای ایرانی با فریب آمریکایی ها توانستند آنها را تنها با عکس یک صندلی اجکت شده جنگنده F15 نسبت به زنده بودن خلبان امیدوار نگه دارند و برای هواگردهای تجسسی آنها که برای عملیات نجات می آیند، دام پهن کنند. در طی 48 ساعت گذشته پنج هواگرد آمریکا با همین عنوان مورد هدف ایران قرار گرفته و سقوط کرده است که یک شکست بزرگ و راهبردی برای سنتکام محسوب می شود.