کد خبر:2470
پ

شرایط و مدارک افتتاح حساب در ترکیه

امروزه بیشتر معاملات از طریق حساب های بانکی صورت می گیرد. بنابراین، تقریباً همه باید حساب بانکی باز کنند. باز کردن یک حساب بانکی که می تواند برای انجام این معاملات یا ایجاد پس انداز از هر بانکی استفاده شود، بسیار ساده است. شما به یک حساب بانکی در ترکیه احتیاج دارید اما شهروند جمهوری […]

امروزه بیشتر معاملات از طریق حساب های بانکی صورت می گیرد. بنابراین، تقریباً همه باید حساب بانکی باز کنند. باز کردن یک حساب بانکی که می تواند برای انجام این معاملات یا ایجاد پس انداز از هر بانکی استفاده شود، بسیار ساده است.

شما به یک حساب بانکی در ترکیه احتیاج دارید اما شهروند جمهوری ترکیه نیستید؟ هنوز هم می توانید یک حساب بانکی را به عنوان یک اتباع خارجی در مرزهای خارج از کشور باز کنید. اگر غالباً به ترکیه سفر می کنید یا اگر دانشجو هستید، قصد دارید در ترکیه زندگی کنید و کار کنید، بدان معنی است که زمان آن رسیده است که یک حساب بانکی باز کنید. در ادامه ما به شما، شرایط و مدارک افتتاح حساب در ترکیه را به طور واضح توضیح خواهیم داد.

 

افتتاح حساب بانکی در ترکیه غیرحضوری

 

شرایط و مدارک افتتاح حساب در ترکیه

 

 شرایط و مدارک افتتاح حساب در ترکیه

 

چگونه می توانید یک حساب بانکی در ترکیه باز کنید؟

در گذشته باز کردن حساب بانکی خارجی در ترکیه کمی پیچیده بود. بعد از تمهیدات اخیر، این سردرگمی از بین رفته و اتباع خارجی که می خواهند حساب بانکی در این کشور افتتاح کنند، می توانند به راحتی یک حساب باز کنند.

بانک ها از شما می خواهند که در هنگام افتتاح حساب، اطلاعات و اسناد خاصی را ارائه دهید. به عنوان یک اتباع خارجی، می توانید با جمع آوری اطلاعات و اسناد درخواست شده توسط بانک ها و تهیه مقدمات لازم، به راحتی یک حساب بانکی باز کنید.

اسناد و اطلاعات مورد نیاز در هنگام افتتاح حساب:

  •     گذرنامه
  •     آدرس اقامتگاه
  •     شماره مالیاتی
  •     شماره موبایل

در هنگام باز کردن حساب، گذرنامه لازم است و شما باید آن را همراه خود داشته باشید.

 

 شرایط و مدارک افتتاح حساب در ترکیه

 

سند دیگری که در هنگام افتتاح حساب از شما درخواست می شود، آدرس محل اقامت است. بنابراین، اگر هنوز یک آدرس رسمی ثبت نام نکرده اید، می توانید ابتدا با تنظیم آدرس شروع کنید. آدرس اقامت شما نیز برای به دست آوردن شماره مالیات لازم خواهد بود.

اتباع خارجی که مایل به افتتاح حساب بانکی در ترکیه هستند، ملزم به ارائه شماره مالیات هستند. به راحتی می توانید شماره مالیات را از دفاتر مالیاتی دریافت کنید. گذرنامه و آدرس اقامت شما برای به دست آوردن شماره مالیات کافی خواهد بود.

برخی از بانک ها برای باز کردن حساب ها خواستار شماره تلفن همراه گرفته شده از اپراتورهای GSM در ترکیه هستند. این در بعضی از بانک ها اجباری نیست، اما اگر می خواهید از کانال هایی مانند شعبه اینترنت برای دسترسی به حساب بانکی خود استفاده کنید، باید از شرکت های اپراتور ترکیه یک خط تلفن همراه دریافت کنید. شما می توانید یک خط تلفن همراه با پیش پرداخت، از شرکت های اپراتور ترکیه مانند Turkcell ، Vodafone یا Turk Telekom خریداری کنید.

به طور کلی برای افتتاح حساب بانکی در بانک های خارجی در ترکیه،گذرنامه، آدرس اقامت و شماره مالیاتی کافی است. پس از تهیه این موارد، می توانید یک حساب بانکی باز کرده و معاملات بانکی خود را شروع کنید.

 

کدام بانک ها در ترکیه یک حساب برای خارجی ها باز می کنند؟

از هر کدام بانک های ترکیه می توانید یک حساب بانکی باز کنید. یکی از بانک هایی که بیشترین اتباع خارجی را در ترکیه ترجیح می دهند بانک دولتی زیرات است. به عنوان مثال، می توانید حساب کاربری خود را از Ziraat Bank در نظر بگیرید.

مهم است که یک حساب بانکی پاسخگوی نیازها و انتظارات شما باشد. ما فکر می کنیم که تعداد شعبه ی بانک ها یا دستگاه های خودپرداز یک معیار از این نظر باشد. برای اکتشاف بانک ها و خدمات می توانید لیست بزرگترین بانک های ترکیه را مرور کنید.

معیار دیگری که به شما در یافتن مناسب ترین بانک کمک می کند، ممکن است این باشد که آیا بانکی که با آن حساب باز می کنید از افتتاح حساب به ارز خارجی پشتیبانی می کند؟ کلیه بانک های ترکیه، پشتیبانی ارز خارجی دلار آمریکا و یورو را دارند. اما اگر می خواهید حساب هایی از ارزهایی مانند فرانک سوئیس، دینار کویت یا ریال عربستان سعودی باز کنید، گزینه های شما ممکن است کمی محدودتر باشد.

چه کارهایی می توانید با حساب بانکی خود در ترکیه انجام داد؟

  • پس از افتتاح حساب شما می توانید با کارت حساب بانکی که برای شما ارسال می شود، خرید کنید.
  • به همین ترتیب می توانید از کارت خود برای خرید اینترنتی استفاده کنید.
  • همچنین می توانید از کارت خود برای تراکنش هایی مانند واریز و برداشت پول از دستگاه های خودپرداز به حساب خود استفاده کنید.
  • می توانید پس انداز خود را با بهره سپرده ارزیابی کنید.
  • همچنین با خرید وجوه متقابل از بانک خود می توانید پس انداز خود را ارزیابی کنید.

 

 شرایط و مدارک افتتاح حساب در ترکیه

 

آیا بعد از افتتاح حساب می توانید کارت اعتباری دریافت کنید؟

در ترکیه، باز کردن یک حساب بانکی تضمین نمی کند که می توانید کارت اعتباری دریافت کنید. شرایط لازم برای به دست آوردن کارت های اعتباری در ترکیه را مطالعه کنید، آن ها شما را بررسی می کنند که آیا برای این شرایط (داشتن کارت اعتباری) مناسب هستید یا خیر؟

اعتبار خوب برای بدست آوردن کارت اعتباری یک شهروند جمهوری ترکیه، نمی تواند نمره کسب کند و مستند بودن درآمد ثابت بررسی می شود که آیا این شرط را برآورده می کند یا خیر؟ بررسی می شود که آیا شرایط مشابه برای اتباع خارجی فراهم می شود یا خیر؟

بانک ها از اتباع بیگانه که مایل به خرید کارت های اعتباری هستند، ضمانت می کنند، مشروط بر اینکه درآمد عادی قابل اثبات داشته باشند.

 

شرایط و مدارک افتتاح حساب در ترکیه

چه زمانی بعد از افتتاح حساب، Debit Card می آید؟

در حالی که مراحل درخواست حساب جدید سپرده گذاری در مدت زمان بسیار کمی به اتمام می رسد، کمی بیشتر زمان لازم برای تحویل کارت به فرد خواهد بود. کارت بانکی حساب به طور مشخص طی 14 روز به آدرس مشخص شده تحویل داده می شود.

پس از دریافت کارت، می توان با تعیین رمز عبور کارت از طریق بانکداری تلفنی، به طور فعال استفاده کرد.

کلیدواژه : بانک

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید