کد خبر:52064
پ

سقوط بازار سرمایه در زمان جنگ روانی دشمن نشانه ضعف ایران است | دولت بورس را رها کرد!

در حالی که در ماه های اخیر دشمن تمام امکانات سخت افزاری، نرم افزاری و تسلیحاتی خود برای به زانو در آوردن ایران را به کار بسته و پس از ناامیدی از گزینه نظامی روی به جنگ روانی سنگین آورده اما به نظر می رسد مسئولین ارشد کشور هیچ تجربه ای در مقابله با جنگ […]

در حالی که در ماه های اخیر دشمن تمام امکانات سخت افزاری، نرم افزاری و تسلیحاتی خود برای به زانو در آوردن ایران را به کار بسته و پس از ناامیدی از گزینه نظامی روی به جنگ روانی سنگین آورده اما به نظر می رسد مسئولین ارشد کشور هیچ تجربه ای در مقابله با جنگ روانی ندارند و به صورت مبتدیانه ای در زمین دشمن بازی می کنند.

سقوط بازار سرمایه در زمان جنگ روانی دشمن نشانه ضعف ایران است | دولت بورس را رها کرد!

سقوط بازار سرمایه در زمان جنگ روانی دشمن نشانه ضعف ایران است | دولت بورس را رها کرد!

در جنگ روانی دشمن سعی می کند تنها با اخبار و شایعات دروغ، پایگاه اجتماعی طرف مقابل را تضعیف کند و به تدریج اقتصاد آن را فلج کند. کاری که آمریکا با جریان رسانه ای قوی خود در خارج و داخل کشور (نفوذی ها) در حال انجام آن است و بدون اینکه نیت واقعی برای حمله به ایران داشته باشد، کشور را مدتهاست در حالت اضطرار و امنیتی قرار داده که این موضوع منجر به وارد شدن شوک های منفی اقتصادی پی در پی به کسب و کارها شده است.

پس از قطعی اینترنت که مسئولین به سادگی در دام آمریکایی ها افتادند و هنوز هم آن را به حالت عادی برنگردانده اند (روزانه 5 همت ضرر به اقتصاد کشور) حالا با شایعه جنگ و انتشار پی در پی تحرکات نظامی عادی آمریکایی ها در منطقه که سالهاست که انجام می شود، این حس به افکار عمومی ایران تزریق شده که شاید فردا شروع جنگی جدید با آمریکا باشد! جنگی که با توجه به بررسی همه عوامل و متغیرهای منطقه ای و اتفاقاتی که در داخل امریکا رخ داده و تنش های این کشور با اروپایی ها به وقوع نخواهد پیوست اما ترامپ با لفاظی خود و اینکه به زودی جهان شوکه خواهد شد و … اینطور القا می کند که یک جنگ بزرگ در راه است. این در حالیست که معمولا اگر جنگی هم در کار باشد در بوق و کرنا اعلام نمی شود و دشمن از اصل غافلگیری استفاده می کند و نه جار و جنجال رسانه ای!!!

در این شرایط توجه مسئولین و به طور خاص دولتی ها هم به تحرکات امریکایی ها جلب شده و فراموش کرده اند که سرمایه مردم و البته اعتماد آنها در بازار سرمایه در حال نابود شدن است و هیچ حمایت جدی از سوی بازارگردان های بورس از نمادهای بورسی در 3 روز گذشته نشده تا حتی اگر اصلاحی هم در حال رخ دادن است به صورت متعادل و به دور از هیجان و با نقدشوندگی بالا انجام شود. سقوط شاخص کل بورس هر کشور نشانه ضعف و شکست اقتصادی آن کشور است و به نوعی عدم توجه به بورسی که 40 میلیون کد بورسی در آن وجود دارد، بزرگترین خودزنی جمهوری اسلامی در مواجهه با جنگ روانی دشمن محسوب می شود چرا که به زبان غیرمستقیم این پیام منعکس می شود که ما تسلیم شده ایم و نمی توانیم وضعیت را کنترل کنیم …

شایسته است در چنین شرایطی یا بازار سرمایه هم مثل اینترنت قطع شود و یا دامنه نوسان به 1 درصد محدود شود و یا بازارگردانها به صورت جدی به حمایت از سهامداران خرد بپردازند تا اعتماد آنها نسبت به سرمایه گذاری در بورس سلب نشود. ادامه ریزش بورس مطمئنا به سود هیچکس نیست و هرچه زودتر می بایست نسبت به حل مشکل اقدام شود چرا که با سقوط پی در پی بازار آن هم در حالی که هنوز جنگی رخ نداده، تنها ایران اینترنشنالی ها و دوستانشان خوشحال خواهند شد.

کلیدواژه : بورس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید