کد خبر:8427
پ

جزئیات جنجال حذف پرسپولیس از آسیا به خاطر عقد قرارداد با بازیکنان جدید

در ساعات گذشته برخی رسانه ها و کانالهای تلگرامی خبری را مبنی بر حذف احتمالی پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا به واسطه تخلف فدراسیون فوتبال در ثبت قرارداد بازیکنان جدید این تیم ولو با علم به محرومیت باشگاه پرسپولیس منتشر کرده اند که با رصد موراد مختلف به سادگی می توان دریافت این موضوع صحت […]

در ساعات گذشته برخی رسانه ها و کانالهای تلگرامی خبری را مبنی بر حذف احتمالی پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا به واسطه تخلف فدراسیون فوتبال در ثبت قرارداد بازیکنان جدید این تیم ولو با علم به محرومیت باشگاه پرسپولیس منتشر کرده اند که با رصد موراد مختلف به سادگی می توان دریافت این موضوع صحت ندارد.

 

تفسیر بند 4 حکم محرومیت پرسپولیس به روایت دکتر رفیعی

 

واکنش  دو پهلوی وکیل برانکو به خبر محرومیت احتمالی پرسپولیس

 

اطلاعیه فدراسیون فوتبال در خصوص حواشی پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس

 

جزئیات جنجال حذف پرسپولیس از آسیا به خاطر عقد قرارداد با بازیکنان جدید

تصویر زیر در بسیاری از شبکه های اجتماعی به عنوان سند تخلف فدراسیون فوتبال وایرال شده در حالی که با نگاهی ساده به تاریخ رسمی پرسپولیس به نظر می رسد دوستان حاشیه ساز به مهلت یک ماهه ای که فیفا به پرسپولیس برای پرداخت طلب برانکو داده توجهی نکرده اند.

جزئیات جنجال حذف پرسپولیس از آسیا به خاطر عقد قرارداد غیرقانونی با بازیکنان جدید

البته در خصوص این مورد اختلاف نظر زیادی بین کارشناسان وجود دارد و باید دید در نهایت کدام مورد از نظر قانونی صحیح است؛ اینکه فیفا چه موقع به طور رسمی نامه محرومیت نقل و انتقالاتی پرسپولیس را به فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس رونوشت کرده از درجه اهمیت زیادی برخوردار است و در مرحله دوم کارشناسان حقوقی فوتبال می بایست در این خصوص نظر دهند که آیا در صورتی که بعد از ثبت قرار داد بازیکنان جدید این تیم، این محرومیت به باشگاه پرسپولیس اعلام شده باشد، آیا قرارداد بازیکنان جدید این تیم در پنجره نقل و انتقالاتی تابستانی کم لم یکن می شود و از در جه اعتبار ساقط است یا این محرومیت از پنجره نقل و انتقالات بعدی لحاظ خواهد شد؟

کلید حل این معما در نامه فیفا به باشگاه پرسپولیس نهفته بود که پس از تاریخ 12 اگوست به پرسپولیس فرصت 30 روزه برای پرداخت کامل طلب برانکو داده شد که در واقع پرسپولیس تا تاریخ 12 سپتامبر یعنی 22 شهریور فرصت پرداخت کل طلب برانکو را داشته است و این در حالیست که قرارداد بسیاری از بازیکنان جدید این تیم قبل از تاریخ فوق الذکر به ثبت رسیده است.

 

 

 

برخی منابع خبری نیز معتقدند، تصویری که امروز منتشر شده توضیحات فیفا در مورد عدم پرداخت مطالبات برانکو پس از مهلت یکماهه است. بازیکنان جدید پرسپولیس نیز پیش از اتمام مهلت یکماهه قرارداد خود را ثبت کرده‌اند و طبق ماده ۱۰ مقررات انضباطی فیفا، محرومیت عطف به‌ماسبق نشده و از روز ابلاغ اثر اجرایی دارد.

 

 

در مصاحبه بالا رسول پناه به طور ضمنی اعلام کرده که مهلت 30 روزه ای در کار نبوده است اما به واسطه اینکه زودتر از اعلام محرومیت نقل و انتقالاتی، قرارداد بازیکنان جدید این تیم را ثبت کرده اند،  بر اساس ماده 10 مقررات آئین نامه انضباطی فیفا، محرومیت پرسپولیس از روز ابلاغ اجرایی می شود و عطف به ماسبق نخواهد شد و احتمالاً خطری متوجه فدراسیون فوتبال و پرسپولیس نخواهد بود. گفتنیست در تاریخ 22 مرداد نامه رسمی فیفا مبنی بر محرومیت پرسپولیس از نقل و انتقالات به این تیم ابلاغ شد و در ذیل نامه نیز فرصت 30 روزه نهایی برای پرداخت کامل پول برانکو در نظر گرفته شد که با عدم پرداخت این مبلغ، در تاریخ 26 شهریور، حکم قطعی محرومیت نقل و انتقالاتی پرسپولیس صادر شد. که به نظر می رسد مشکلی از این بابت متوجه پرسپولیس نخواهد بود چرا که قرارداد بسیاری از بازیکنان این تیم در حد فاصل 10 تا 13 شهریور به ثبت رسیده است.

 

 

تاریخ عقد قرارداد حامد لک با پرسپولیس 11 شهریور 99

 

دیدگاه کاربران 36 دیدگاه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید