کد خبر:43075
پ

تلفن اینترنتی نیاز هر کسب‌وکار

از تلفن اینترنتی چه می‌دانید؟ قبل از هر توضیحی کمی وقت بگذارید و داستان ما را بخوانید. با نیت راه‌انداختن کسب‌وکاری دفتری را اجاره کردیم. صاحب‌ دفتر با کلی منت و اضافه کردن کرایه می‌گفت “این دفتر 3 خط تلفن دارد که هر دفتری این ویژگی را ندارد”. چشم شما روز بد نبیند، از روز […]

از تلفن اینترنتی چه می‌دانید؟ قبل از هر توضیحی کمی وقت بگذارید و داستان ما را بخوانید. با نیت راه‌انداختن کسب‌وکاری دفتری را اجاره کردیم. صاحب‌ دفتر با کلی منت و اضافه کردن کرایه می‌گفت “این دفتر 3 خط تلفن دارد که هر دفتری این ویژگی را ندارد”. چشم شما روز بد نبیند، از روز اول بعد از مستقر شدن مدام این خط‌ها مثل موبایل قطع و وصل می‌شدند تا اینکه به کل هیچ‌کدام از آنها نه بوق می‌خورد و نه زنگ خوری داشت.

بعد از پیگیری‌های مداوم گفته شد “از داخل زمین خط‌ها به مشکل خورده‌اند و زمان زیادی لازم است تا مشکلات برطرف شوند”. در آن زمان حال روز کسب‌وکار و در حقیقت خود ما را تصور کنید. آن روزها خبری از دنیای دیجیتال و فناوری های آن نبود؛ اما در حال حاضر تلفن اینترنتی یکی از فناوری های جدید است که مشکلات قطعی و سیم کشی را دیگر ندارد.

 در این مقاله قصد داریم شما را با تلفن ثابت ابری که راه‌حل خوبی برای کسب‌وکار ما بود، آشنا کنیم.

تلفن ابری چیست؟

همان‌طور که از نام این نوع تلفن مشخص است این نوع تلفن با اینترنت کار می‌کند. با پیشرفت فناوری و گسترش پیدا کردن حضور اینترنت در زندگی، استفاده از تلفن‌هایی که نیازی به سیم و سیم‌کشی و تجهیزات پر خرج نداشته باشد، بسیار هیجان‌انگیز است. اگر با کمی دقت شماره تلفن‌های شرکت‌ها و سازمان‌ها را در چند سال اخیر بررسی کرده باشید، حتماً در میان آنها به شماره‌های جالبی که با سایر شماره ها متفاوت است، برخورد کرده‌اید.

این نوع شماره تلفن‌ها از پایه و اساس با تلفن‌های قدیمی متفاوت هستند. تلفن اینترنتی با نام تلفن ابری نیز شناخته می‌شود. با استفاده از تلفن ثابت ابری می‌توانید بدون سیم و سیم‌کشی، تلفنی دو طرفه داشته باشید، یعنی هم تماس ورودی دریافت کنید و هم تماس‌های خروجی باکیفیتی داشته باشید.

با استفاده از این نوع خط‌ها لازم نیست دفتری را برای خط‌های متعدد آن اجاره کنید یا در واقع برای داشتن خط کاری نیازی به داشتن یک دفتر فیزیکی و واقعی نیست.

ساختار تلفن اینترنتی یا ابری چگونه است؟

اشاره شد که خط تلفن اینترنتی از فناوری ویپ(voip) استفاده می‌کند. معماری ویپ تفاوت بسیار زیادی با خطوط سنتی دارد. این فناوری به دلیل آنکه هزینه‌ها به شکل چشمگیری کاهش پیدا کرده‌اند و استفاده از آن در هر مکان و زمانی بسیار راحت‌تر از روش‌های سنتی است و بسیار مورد استقبال قرار گرفته‌اند.

مزایای تلفن اینترنتی را می‌شناسید؟

1-هزینه بسیار کم ارتباط: با استفاده از تلفن اینترنتی هزینه شما بسیار کم خواهد شد. تلفن ثابت ابری با استفاده از شبکه‌های ویپ کار می‌کند و هزینه این نوع شبکه‌ها نسبت به شبکه‌های مخابراتی بسیار پایین است.

2-سرعت بالای برقراری ارتباط: همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، تلفن‌های مخابراتی ممکن است قطع شوند و خرابی‌ها و البته هزینه‌های زیادی را روی دست شما بگذارند. تلفن ابری بدون هزینه زیاد به شما این امکان را می‌دهد که در کمترین زمان، تماس‌های شما برقرار شوند و تنها هزینه‌ای که باید بپردازید، پول اینترنت و بسته‌های ارتباطی است که می‌خرید.

3- داشتن پشتیبانی بسیار قوی

4- امکان جابه‌جایی آسان: هر زمان که شما بخواهید می‌توانید تلفن ابری خود را به هر مکانی منتقل کنید. با استفاده از تلفن اینترنتی محدود به موقعیت جغرافیایی خاصی نیستید. تلفن اینترنتی شما مانند پست الکترونیکی‌تان همیشه دردسترس شما خواهد بود و می‌توان از طریق آن تماسی برقرار یا دریافت کنید.

4-قابلیت استفاده متفاوت: می‌توانید با موبایل یا گوشی‌های تلفن مختلف، کامپیوتر و … از خط تلفن ابری استفاده کنید.

5- داشتن کیفیت مکالمه بالا: با صراحت کامل می‌توان گفت اگر سرعت اینترنت شما خوب باشد، کیفیت تماس‌های شما در حد HD است. در تلفن‌های سنتی قطعی یا حتی نویز و خط روی خط افتادن را بارهاوبارها تجربه کرده‌ایم؛ اما با استفاده از تلفن اینترنتی دیگر این مشکلات را نخواهید داشت و کیفیت تماس‌هایتان عالی خواهد بود.

6-بدون نیاز به سخت‌افزاری خاص: برای استفاده از خط تلفن اینترنتی لازم نیست با کلی هزینه تجهیزات خاصی خریداری کنید و زمان زیادی برای نصب آنها هدر دهید. تلفن ابری از ساختار ویپ استفاده کرده و به شما کمک می‌کند تا در کمترین زمان و با کمترین هزینه، بهترین کیفیت ارتباط را تجربه کنید.

7-امکان فعال‌سازی در کمترین زمان: شما می‌توانید در کمترین زمان تلفن اینترنتی خود را فعال کنید. برای داشتن تلفن‌های سنتی باید مرحله‌ای را جهت ثبت‌نام و خرید بگذرانیم و البته اگر مرکز مخابراتی محل، ظرفیت دادن خطی جدید به ما را داشته باشد. در خط‌ تلفن ثابت اینترنتی جدید این مراحل وجود ندارند و شما با خرید هر خط تلفن ابری می‌توانید، در مدت کمتر از یک ساعت صاحب خطی فعال شوید.

مهم‌ترین ویژگی‌های مرکز تلفن ابری

به یاد داشته باشید که اگر شما به بیش از یک خط تلفن اینترنتی نیاز داشتید می‌توانید به‌راحتی مرکز تماس اینترنتی راه‌اندازی کنید و خط‌های فعالی برای کسب‌وکارتان در اختیار داشته باشید. این خط‌ها ویژگی‌های زیادی دارند که به طور حتم با داشتن خط‌های سنتی از آنها بی‌بهره بودید. در ادامه به تعدادی از این ویژگی‌های مرکز تماس اشاره خواهیم کرد.

  • داشتن داشبورد: مدیریت تماس‌های ورودی و خروجی یا تنظیم منشی گویا برای خط‌ها و تنظیم صف تماس، چک کردن صندوق صوتی یا حتی مانیتورینگ زنده تماس، همگی از امکانات داشتن داشبورد است که می‌توانید از آنها بهره‌مند شوید.
  • دیدن گزارش تماس‌ها: مدیریت و تماشای تماس‌ها و مکالمات انجام شده که ضبط شده‌اند از امکانات داشتن خط تلفن ثابت اینترنتی است.
  • امکان ضبط مکالمات
  • داشتن صندوق پیام‌گیر
  • استفاده از تلفن گویا
  • امکان برقراری تماس‌های صوتی و حتی تصویری
  • امکان طراحی سناریو تماس: برای اینکه بتوانید امکانات خود را به نمایش دربیاورید می‌توانید در ابتدا سناریو تماس بچینید و به طور مثال ساعت کاری و سایر بخش‌ها را معرفی کنید.
  • داشتن امکان صف انتظار تماس: زمانی که شما با ازدحام تماس مواجه می‌شوید، برای آنکه حتی یک تماس را هم از دست ندهید، باید صف انتظار تماس مناسبی داشته باشید تا مشتری را با آرامش به صبر برای برقراری تماس راهنمایی کنید. از دست ندادن مشتری بسیار مهم است، شاید مشتری با دیدن بوق اشغال، هرگز اقدامی برای برقراری تماس مجدد نکند و به همین دلیل داشتن صف انتظار کمک بزرگی برای ترغیب مشتری به ادامه تماس خواهد بود.
  • امکان اشتراک محتوا: با استفاده از این ویژگی امکان به اشتراک گذاشتن محتوا، می‌توانید با همکاران یا حتی مشتریان خود عکس، فیلم و فایل‌های مفیدی را به اشتراک بگذارید.

چرا از خط تلفن ثابت اینترنتی استفاده کنیم؟

 با وجود ذکر تمام ویژگی‌ها، باید یادآوری کنیم که اگر هر کسب‌وکاری دارید با هر ابعادی می‌توانید از مزایای تلفن اینترنتی استفاده کنید. استفاده از این نوع فناوری‌ها به ارتقا و پیشرفت کار شما کمک بزرگی خواهد کرد.   

 وفق دادن کسب‌وکارتان با آخرین فناوری های روز دنیا، سبب می‌شود شما خلاق و آینده‌نگر با کمترین هزینه و البته دریافت بالاترین کیفیت خدمات، راهتان را ادامه دهید. خرید تلفن اینترنتی اولین قدم شما برای به‌روز کردن فناوری کسب‌وکارتان خواهد بود.

برای داشتن خط تلفن اینترنتی لازم نیست وارد مراحل وقت‌گیر و هزینه بر مانند ثبت‌نام‌های مخابراتی شوید. برای داشتن تلفن ابری فقط کافی است شرکتی خوب که در ایران کم هم نیستند را جهت ثبت سفارش خرید تلفن اینترنتی انتخاب کنید. جالب است بدانید حتی اگر در شهرستان دوری مانند چابهار نیز باشید می‌توانید با خرید تلفن ثابت ابری خطی با پیش شماره تهران داشته باشید و کسب‌وکارتان را مدیریت کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید