کد خبر:1923
پ

اوج گیری کرونا در ایران مانع از برگزاری لیگ برتر | 1958 مبتلای جدید

در شرایطی که مسئولین سازمان لیگ با قاطعیت از شروع تمرینات و ادامه بازیهای لیگ نوزدهم می دهند اما به نظر می رسد آمار و اعداد مبتلایان به کرونا حکایت از شروع موج دوم کرونا در ایران دارد و طبق انتظار که شروع موج دوم کرونا را از اواخر اردیبهشت پیش بینی کرده بودند، در […]

در شرایطی که مسئولین سازمان لیگ با قاطعیت از شروع تمرینات و ادامه بازیهای لیگ نوزدهم می دهند اما به نظر می رسد آمار و اعداد مبتلایان به کرونا حکایت از شروع موج دوم کرونا در ایران دارد و طبق انتظار که شروع موج دوم کرونا را از اواخر اردیبهشت پیش بینی کرده بودند، در چند روز گذشته با افزایش مبتلایان به کرونا رو به رو هستیم به طوری که امروز آمار مبتلایان به کرونا به مرز 2000 نفر رسید که بار دیگر آژیر هشدار را در برای دولت و مردم به صدا در آورد. این موضوع بدون شک خبر خوبی برای مسئولین و هواداران پرسپولیس که به دنبال برگزاری بازیهای لیگ برتر و کسب عنوان قهرمانی هستند نخواهد بود.

 

اوج گیری کرونا در ایران مانع از برگزاری لیگ برتر | 1958 مبتلای جدید

 

دولت حسن روحانی که با خوش خیالی محض قصد بازگشایی مشاغل پرخطر بعد از ماه مبارک رمضان را داشت و تحت فشارهای همه جانبه مجبور به تن دادن به بازگشایی مدارس و دانشگاه ها و همچنین اماکن مقدس شده است، به نظر می رسد با یک اشتباه استراتژیک بزرگ مواجه است.

با این حساب به نظر نمی رسد لیگ برتر فوتبال در فصل نوزدهم به اتمام برسد چرا که با رصد شرایط موجود، موج دوم کرونا حداقل تا نیمه خرداد با ایران خواهد بود و حتی اگر مسئولین مجوز تمرین تیمها را از اواسط خرداد نیز صادر کنند، نیاز به حداقل 4 تا 6 هفته زمان برای آماده سازی آنها برای شروع رقابتهاست که تداخل برنامه لیگ برتر با لیگ قهرمانان آسیا و همچنین فاصله 75 روزه ای که می بایست بین لیگ نوزدهم و لیگ بیستم باشد، مانع از برگزاری ادامه بازیهای لیگ برتر می شود.

 

گفتنیست لیگ های هندبال، بسکتبال، والیبال تاکنون تعطیل شده اند اما سازمان لیگ فوتبال اصرار جدی برای برگزاری ادامه رقابتها دارد. حامیان برگزاری ادامه رقابتها مدعی این هستند که با عادی شدن شرایط و باز شدن کسب و کارها، فوتبال نیز می تواند دوباره مسیر خود را پی بگیرد اما منتقدین برگزاری رقابتهای فوتبال بر این باورند که اگر کسب و کارها به شرایط عادی بازگشته اند، با مسئولیت خودشان بوده و حال اینکه سازمان لیگ قصد دارد تیمها را مجبور به حضور در بازیها کند، پس می بایست مسئولیت هر اتفاقی در کوران بازیها را اعم از ابتلای بازیکنان به کرونا یا مصدومیت طولانی مدت به واسطه عجله در شروع بازیها را بپذیرد.

 

در واقع مقایسه فوتبال ایران با سایر کشورها قیاس مع الفارغ به حساب می آید و باید دید آیا  شرایط کشورهایی مثل کره جنوبی، ژاپن، استرالیا که آمار ابتلای شهروندانشان به کرونا زیر 10 نفر است و قصد شروع بازیها را دارند، با شرایط ابتلا به ایران برابر است؟ آیا در کشوری مثل آلمان و ایتالیا که تعداد مبتلایانشان به زیر 500 نفر مورد جدید در روز رسیده با شرایط ایران که هر روز شاهد افزایش مبتلایان جدید هستیم برابر است؟

دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • وحید 13 مه 2020 / 2:31 ب.ظ

    اینا تا یکیو شهید نکنن ول کن ماجرا نیستن. حتما باید یه بازیکن از کرونا بمیره تا اینا بگن ای وای کاش برگزار نمیکردیم . روحش شاد

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید