کد خبر:35688
پ

اشتباه عجیب در صورت های مالی پرسپولیس در آستانه ورود به بورس

در حالی که دو تیم استقلال و پرسپولیس آماده حضور در بورس می شوند، اشتباه عجیب در صورت های مالی پرسپولیس برخی کاربران را سردرگم کرده است. تحلیل صورتهای مالی پرسپولیس و استقلال   نحوه خرید سهام استقلال در بورس   قیمت سهام پرسپولیس چقدر است؟   اشتباه عجیب در صورت های مالی پرسپولیس در […]

در حالی که دو تیم استقلال و پرسپولیس آماده حضور در بورس می شوند، اشتباه عجیب در صورت های مالی پرسپولیس برخی کاربران را سردرگم کرده است.

تحلیل صورتهای مالی پرسپولیس و استقلال

 

نحوه خرید سهام استقلال در بورس

 

قیمت سهام پرسپولیس چقدر است؟

 

اشتباه عجیب در صورت های مالی پرسپولیس در آستانه ورود به بورس

همانطور که در اخبار شنیده اید، بخشی از سهام باشگاه پرسپولیس در بورس واگذار می شود و سرمایه ثبتی این بنگاه اقتصادی برای سال مالی منتهی به 31 خرداد 1400،  هفت میلیارد است. اما نکته عجیب در بررسی صورتهای مالی سال قبل این تیم اشتباه اپراتور در درج اعداد برای تعیین سود خالص و میزان سرمایه این تیم است. به طوری که سرمایه این تیم سه و نیم میلیارد ثبت شده (خبری از آگهی افزایش سرمایه در کدال و افزایش آن به 7 میلیارد برای سال بعد نیست) و اینکه جا به جا درج شدن اعداد در سطر و ستون های این آگهی مهم نشان دهنده بی دقتی محض مقام مسئول در این پروسه مهمی است که میلیون ها هوادار، چشمشان به آن دوخته شده است.

 

دقت کنید در تصویر زیر، جای اعداد دو سطر آخر باید با هم عوض شود.

در تصویر زیر نیز مشاهده میکنیم که اشتباه در درج عدد در صورتهای مالی سال قبل به گزارش بعدی نیز کشیده شده و شاهد ناهمگونی اعداد در دو سطر پایانی این گزارش هستیم . اما نکته شگفت انگیز در گزارش زیر اینکه سرمایه ثبتی پرسپولیس برای سال مالی 31 خرداد 99 که در تصویر بالا سه و نیم میلیارد ثبت شده بود، به یکباره به 5 میلیارد افزایش یافته و هم این موارد در حالی اتفاق افتاده که هیچ خبری از اگهی افزایش سرمایه در کدال نیست.

 

در انتها ذکر چند مورد ضروریست:

1.این گزارش پر ایراد و ناقص اعتبار صورتهای مالی پرسپولیس و همچنین شرکت حسابرس و ناظر بورس را تا حد زیادی تحت شعاع قرار داده است که چطور اشتباه به این واضحی از چشم آقایان دور مانده است.
2. آقایان برای سال 99، سود خالص هر سهم پرسپولیس را 1 تومان و برای سال 1400 با افزایش 100 درصدی، سود خالص این باشگاه را 2 تومان درج کرده اند. حال سوال اساسی این است که چطور بنگاه اقتصادی سودده پرسپولیس در امور جاری خود مانده که برای پرداخت بدهی هایش مجبور به قرض و وام از صندوق های دیگر شده است؟

3.صورتهای مالی باشگاه پرسپولیس مربوط به سال مالی 31 خرداد 1401 (فصل بیست و یکم) منتشر نشده و باید دید آیا بدون انتشار این اطلاعات، ناظر بورس اجازه باز شدن نماد را می دهد یا خیر؟

 

 

*** مراد از کلمه بورس در این مطلب، ورود نماد باشگاه های استقلال به بازار پایه نارنجی فرابورس است که به اختصار به کلمه بازار بورس اکتفا شده است.

کلیدواژه : پرسپولیس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید