کد خبر:16218
پ

استقلال مرد تا برد | برد ناپلئونی استقلال در شب درخشش رشید مظاهری

بازی استقلال و گل گهر در هفته نهم لیگ برتر با پیروزی استقلال به پایان رسید تا محمود فکری تا حد زیادی از فشار انتقادات خارج شده باشد؛ در ادامه به بررسی تحلیل فنی این بازی می پردازیم.   آمار و اطلاعات بازی استقلال و گل گهر سیرجان و نمرات بازیکنان   کارشناسی داوری بازی […]

بازی استقلال و گل گهر در هفته نهم لیگ برتر با پیروزی استقلال به پایان رسید تا محمود فکری تا حد زیادی از فشار انتقادات خارج شده باشد؛ در ادامه به بررسی تحلیل فنی این بازی می پردازیم.

 

آمار و اطلاعات بازی استقلال و گل گهر سیرجان و نمرات بازیکنان

 

کارشناسی داوری بازی استقلال و گل گهر سیرجان

 

جدول لیگ برتر 99 1400

 

استقلال مرد تا برد | برد ناپلئونی استقلال در شب درخشش رشید مظاهری

تحلیل فنی بازی استقلال و گل گهر | اولین تاکتیک و ترکیب هوشمندانه محمود فکری

فکری در این دیدار با یک سورپرایز ترکیب تیمش را انتخاب کرده بود، سورپرایزی که شاید در ابتدای کار برای هواداران این تیم عجیب به نظر می رسید که چرا با وجود مهره ارزشمندی همچون میلیچ باید از محمد دانشگر در پست غیرتخصصی دفاع چپ استفاده شود اما در ادامه همه هواداران استقلال متوجه این انتخاب هوشمندانه فکری که ناشی از آنالیز قدرت تیم حریف در سمت راست بود، شدند.

در واقع فکری با آنالیز بازی گل گهر به این نتیجه رسیده بود که قید نفوذهای میلیچ از سمت چپ را زده و تنها از سمت راست نفوذهای استقلال را پی ریزی کرده بود و این نکته به واسطه حضور بهنام برزای در سمت راست گل گهر و البته حضور میلاد ذکی پور پر اشتباه در سمت چپ گل گهر بود که نشان می دهد کادر فنی استقلال به خوبی نقاط ضعف و قدرت حریف را شناسایی کرده بودند و اتفاقاً به واسطه همین آنالیز دقیق نیز توانستند در همان دقایق ابتدایی بازی چند موقعیت روی دروازه حقیقی ایجاد کنند که اولی تبدیل به پنالتی شد و دومی با کار ترکیبی زیبای بازیکنان استقلال و استفاده از فضای خالی پشت سر میلاد ذکی پور و نفوذ وریا غفوری و پاس کات بک به مهدی قایدی به دست آمد.

 

استقلال در حالی تا دقیقه 15 بازی با دو گل از حریف قدرتمند خود جلو بود که می توانستند بار دیگر ار فضای خالی پشت سر میلاد ذکی پور به گل برسند و اینبار نفوذ مجدد وریا غفوری به پنالتی دوم استقلال تبدیل شد اما این بازیکن نتوانست گل سوم استقلال را به ثمر برساند تا پس از این اشتباه، روحیه تیمی آبی ها پائین و روحیه تیمی گل گهر برای برگشت به بازی بالاتر برود و از این لحظه به بعد بود که گل گهر توانست نبض بازی را به دست گرفته و چند خطر جدی روی دروازه استقلال خلق کند که با واکنش های زیبای رشید مظاهری این موقعیت ها دفع شدند.

در نیمه اول این بازی طراوت خط حمله استقلال بیش از همه به چشم آمد به طوری که برای اولین بار بود که مهدی قایدی و ارسلان مطهری با آزادی عمل بیشتر به طور پیاپی روی دروازه گل گهر خطرآفرینی کردند. اتفاقی که در هفته های گذشته هرگز شاهد آن نبودیم.

 

در نیمه دوم بازی طبق انتظار، بازیکنان گل گهر برای جبران نتیجه وارد زمین شدند و تغییر تاکتیک امیر قلعه نویی برای تحت فشار قرار دادن استقلال در همان دقیقه 49 نزدیک بود گل زودهنگامی را برای گل گهری ها به همراه داشته باشد؛ در این صحنه بهنام برزای با با نفوذ از جناح راست و دور زدن دانشگر توانست به محوطه جریمه وارد شود و با یک پاس کات بک آشوری را صاحب توپ کند که این بازیکن نیز با یک ضربه سنگین تیر افقی دروازه استقلال را به لرزه در آورد.

 

قلعه نویی در نیمه دوم با تاکتیک پرس از جلو، بازیکنان دفاعی استقلال را تحت فشار قرار داد به طوری که آنها برای دفع توپ مجبور به زیر توپ زدن می شدند و به همین دلیل دیگر خبری از بازی سازی خط میانی استقلال در نیمه اول نبود.

نکته دیگر در نیمه دوم این بود که قلعه نویی با خواندن دست کادر فنی استقلال با ضد تاکتیک، در تمامی صحنه هایی که محسن کریمی یا بهنام برزای از جناح راست خود و چپ استقلال نفوذ می کردند، موفق به ایجاد موقعیت روی دروازه استقلال شد و در این بین ضعف مسعود ریگی برای کمک به دفاع چپ این تیم در این بازی یعنی محمد دانشگر مشهود بود.

 

حضور محسن کریمی در نیمه دوم برای گل گهر، یک شوک مثبت برای این تیم بود که توانست بارها با سرعت و تکنیک خود بازیکن مستقیم را از پیش روی برداشته و برای گل گهر موقعیت سازی کند؛ محسن کریمی بازیکن سابق استقلال بود که پس از مدتها مصدومیت برای اولین بار در این دیدار مقابل تیم سابقش به میدان رفت.

 

فکری در نیمه دوم با تعویض ریگی و رضاوند  نشان داد در تشخیص بازیکنان ضعیف تیمش موفق بوده اما عملکرد ضعیف مهدی مهدی پور در زمین همچنان خط هافبک استقلال را تحت فشار پرس گل گهر قرار داده بود به طوری که به جرات می توان گفت تفکرات قلعه نویی در نیمه مربیان بر تفکرات کادر فنی استقلال چربیده و بازیکنان گل گهر به طور کامل بازی را در اختیار داشتند و اگر سیو های رشید مظاهری نبود شاید نتیجه دیگری در این دیدار رقم می خورد.

تمام امید استقلال در نیمه دوم ضدحملات نصف و نیمه ای بود که با بی دقتی از دست می رفتند.

همانطور که پیش بینی میی شد به دلیل اختلاف ارتفاع سیرجان با تهران، بازیکنان استقلال در دقیقه 60 به بعد از لحاظ بدنی و نفس کم آورده بودند و قادر به ادامه بازی به سبک نیمه اول نبودند و در نهایت فشار گل گهر در دقیقه 76 نتیجه داد و آنها توانستند از اشتباه محمد دانشگر در دفع توپ یک پنالتی بگیرند که این توپ توسط زنده روح به گل تبدیل شد تا 15 دقیقه پایانی بازی در اوج حساسیت دنبال شود.

 

مهمترین صحنه این بازی در ثانیه های پایانی رخ داد که روی اشتباه دو مدافع استقلال، توپ باد آورده ای نصیب گادوین منشا شد که رشید مطاهری با یک سیو استثنایی مانع از بر باد رفتن 3 امتیاز حساس این دیدار برای استقلال شد.

در این دیدار محمود فکری باز هم در تعویض کردن قناعت کرد و تیمش که از لحاظ نفس و دوندگی در دقایق پایانی کم آورده بود را بدون انجام دادن تعویض های دیگرش ادامه دارد تا مشخص شود درک خوبی از شرایط این بازی حساس در دقایق پایانی نداشت.

استقلال در این بازی 1 گل خورد اما عملکرد ضعیف ساختار دفاعی این تیم باعث به وجود آمدن موقعیت های زیادی برای گل گهر شد و خط دفاعی استقلال و همچنین کادر فنی این تیم در این بازی نمره قبولی نگرفت.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید