کد خبر:1949
پ

میزان کسری بودجه سال 99 دولت اعلام شد

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، کسری بودجه در سالجاری را ۱۸۰ هزار میلیارد تومان عنوان کرد.   آخرین اخبار اقتصادی ایران   میزان کسری بودجه سال 99 دولت اعلام شد   هادی قوامی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از کسری بودجه ۱۸۰ هزار میلیارد تومانی بودجه دولت در […]

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، کسری بودجه در سالجاری را ۱۸۰ هزار میلیارد تومان عنوان کرد.

 

آخرین اخبار اقتصادی ایران

 

میزان کسری بودجه سال 99 دولت اعلام شد

کسری-بودجه-سال-99-دولت-اعلام-شد

 

هادی قوامی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از کسری بودجه ۱۸۰ هزار میلیارد تومانی بودجه دولت در سالجاری خبر داد و گفت :
این میزان کسری بودجه نباید از طریق فشار بر تولیدکنندگان و افزایش پایه‌های مالیاتی جبران شود .

وی افزود : طبق اطلاعاتی که کسب کرده‌ایم ، دولت قصد دارد با انتشار اوراق قرضه و اوراق مشارکت ، کسری بودجه در سال ۹۹ را جبران کند که این مسئله به بدهی دولت‌ها در سال‌های آتی منجر خواهد شد .
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یکی از دلایل عمده کسری ۱۸۰ هزار میلیارد تومانی دولت در سالجاری را کاهش شدید قیمت نفت عنوان کرد و گفت: طبق پیش‌بینی‌هایی که در قانون بودجه سال ۹۹ صورت گرفته ، قیمت نفت می‌بایست در سال جاری بین ۴۰ تا ۴۵ دلار ? فروش رود ، اما امروز با توجه به شرایط بحران کرونا ، شاهد افت قیمت نفت تا بشکه‌ای حتی کمتر از ۳۰ دلار نیز هستیم که همین امر بر کسری بودجه دامن زده است .

ایشان در پایان خاطرنشان کرد :

دولت باید برای مدت باقی مانده تا پایان سال تدبیری بیاندیشد تا دچار چالش به دلیل کاهش? درآمدهای مالیاتی نباشد .

کلیدواژه : دولت

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید