کد خبر:43282
پ
قیمت پیشنهادی برای خرید خودرو از بورس کالا را چطور انتخاب کنیم؟

ترفند و فرمول برنده شدن در خرید خودرو از بورس کالا [100%]

این روزها تب خرید خودرو از بورس کالا بسیار داغ شده است. اما با این وجود همچنان بسیاری از متقاضیان واقعی خرید خودرو، قادر به خرید ماشین مدنظر خود از بورس کالا نیستند. در ادامه ترفند و فرمول برنده شدن خرید خودرو از بورس کالا را مرور می کنیم. چطور بهترین پیشنهاد خرید خودرو در […]

این روزها تب خرید خودرو از بورس کالا بسیار داغ شده است. اما با این وجود همچنان بسیاری از متقاضیان واقعی خرید خودرو، قادر به خرید ماشین مدنظر خود از بورس کالا نیستند. در ادامه ترفند و فرمول برنده شدن خرید خودرو از بورس کالا را مرور می کنیم. چطور بهترین پیشنهاد خرید خودرو در بورس کالا را ثبت سفارش کنیم؟

اطلاعیه جدید بورس کالا برای خرید خودرو

آموزش نحوه ثبت سفارش خودرو در بورس کالا

پس از تکمیل مراحل ثبت نام در بورس کالا و باز کردن حساب وکالتی، شما می بایست حداقل مبلغ پایه تعیین شده را در حساب وکالتی خود تکمیل نمائید. حال باید به سراغ ثبت مبلغ پیشنهادی خود برای خودروی مورد نظر بروید.

متقاضی خرید خودرو از بورس کالا ابتدا می بایست روال کلی خرید و فروش در بورس را بداند تا بتواند با ثبت پیشنهاد خرید خود، نسبت به سایر متقاضیان در اولویت قرار بگیرد. اما اگر چیزی بورس و مزایده نمی دانید، نگران نباشید؛ در ادامه مطلب به شما کمک می کنیم تا بهترین قیمت سفارش گذاری برای خرید خودرو در بورس کالا را ثبت کنید.

برندگان خرید خودرو در بورس کالا چطور انتخاب می شوند؟

در سیستم فروش خودرو در بورس کالا، ابتدا تعداد عرضه از خودروی مورد نظر توسط خودروساز اعلام می شود. پس از آن به روش مزایده از بالاترین پیشنهاد خرید تا تکمیل ظرفیت فروش اعلام شده، خودروی مورد نظر با قیمت پیشنهادی متقاضیان که در سیستم ثبت کرده اند به متقاضیان فروخته می شود.

جدول رده بندی متقاضیان خرید خودرو از بورس کالا چگونه پر می شود؟

پس از اتمام مهلت ثبت سفارش خرید خودرو در بورس کالا، به طور سیستمی متقاضیان واجد شرایط در جدولی رده بندی می شوند. این جدول بر اساس بالاترین پیشنهاد قیمت ثبت شده برای خرید خودرو تا پائین ترین قیمت پیشنهادی تنظیم می شود. به طور مثال اگر 2000 خودروی تارا از طریق بورس کالا به خریداران عرضه شود، ممکن است بالاترین پیشنهاد برای خرید این خودرو 500 میلیون تومان بوده باشد و پائین ترین آن، 300 میلیون تومان باشد.

چطور با پائین ترین قیمت، در بورس کالا خودرو بخریم؟

نکته کلیدی در برنده شدن در خرید خودرو از بورس کالا اینجاست. متقاضی باید بتواند حدس بزند با چه قیمت پیشنهادی می تواند در جدول رده بندی قرار بگیرد به طوری که به طور همزمان بالاترین قیمت پیشنهادی را ثبت نکند اما در عین حال، سفارشش در بین 2000 متقاضی اول قرار بگیرد. در واقع برنده واقعی فردی است که بتواند با پائین ترین قیمت پیشنهادی که نزدیک به قیمت کارخانه محصول است، خودروی مدنظرش را بخرد.

چطور پائین ترین و بهترین قیمت پیشنهادی را برای خرید خودرو در بورس کالا پیدا کنیم؟

انتخاب عدد پیشنهادی سفارش خرید خودرو در بورس کالا بسیار مهم است. با توجه به تفاوت قیمت کارخانه با بازار آزاد خودروهای عرضه شده، بیشتر متقاضیان علاقه مند هستند تا با پیشنهاد قیمتی نزدیک تر به قیمت کارخانه، خودروی موردنظرشان را بخرند. اما با توجه به رقابتی بودن در این سیستم این احتمال وجود دارد که پیشنهادات بالاتر از شما در اولویت قرار بگیرند و با تکمیل ظرفیت عرضه با توجه به پیشنهادات خرید بالاتر نوبت به شما نرسد.

پس برای خرید خودرو از بورس کالا چه قیمتی را در سیستم ثبت کنیم تا شانس برنده شدن ما بالاتر باشد؟ فرمول خاصی برای این موضوع وجود ندارد اما می توان با یک معادله ریاضی ساده که قیمت دلار و قیمت کارخانه ای خودروی فوق در آن دخیل است، به یک قیمت متعادل دست پیدا کرد که شانس برنده شدن متقاضی را افزایش می دهد.
 
 قیمت روز خودروهای داخلی | کارخانه ای و آزاد

هزینه مالیات، عوارض و پلاک گذاری چقدر است؟
به طور مثال در طرح قبلی عرضه تارا دستی در بورس کالا که حدود 28 دی ماه برگزار شد، میانگین قیمت فروش 356 میلیون تومان اعلام شد. در نتیجه متقاضیان طرح جدید نباید قیمت پیشنهادی پائینتر از عدد فوق را با توجه به متقاضیان زیاد این خودرو و افزایش قیمت دلار در این مدت یک ماهه، ثبت می کردند. چرا که با ثبت سفارش نامتعارف، شانس خود برای برنده شدن را کاهش داده اند.

قیمت آزاد تارا دستی: 635 میلیون تومان
 

قیمت کارخانه ای تارا دستی: 294 میلیون تومان

فرمول قیمت پیشنهادی مناسب برای برنده شدن در بورس کالا

قیمت پیشنهادی مناسب برای خرید خودروی تارا دستی از بورس کالا عبارت است از:

(635000000+294000000) تقسیم بر 2 : 464 میلیون تومان
 

464000000 + قیمت دلار روز ضربدر 1000

فردی که قیمت 510 میلیون تومان را برای خرید تارا اتوماتیک ثبت سفارش کرده با احتمال بسیار زیادی برنده شده است.

فاکتورهای مهم در ثبت قیمت سفارش خرید خودرو در بورس کالا

با توجه به تحویل خودروها فوق تا حدود 5 ماه دیگر، در ثبت قیمت پیشنهادی باید به چند نکته توجه ویژه کرد:

روند قیمت دلار

حدس قیمت تقاضا برای خرید خودرو در موعد تحویل و اینکه آیا با قیمت روز، آیا خریداری برای خودروی مذکور وجود دارد یا خیر؟

حدود قیمت خودروی مدنظر و توان خرید خریداران بالقوه آن. مسلماً خودروهای زیر 1 میلیارد تومان در حال حاضر خواهن بیشتری در بازار نسبت به خودروهای بالای 1 میلیارد تومان دارند چرا که توان خرید اکثریت جامعه هنوز به خرید خودروهایی با قیمت های نجومی نرسیده است.

نظر به اینکه بسیاری از متقاضیان با نیت سرمایه گذاری و حفظ ارزش سرمایه خود در ماه های آینده اقدام به خرید خودروهای صفر کیلومتر می کنند، باید با احتیاط نسبت به ثبت سفارش های هیجانی با قیمت بالا اقدام کرد. چرا که ممکن است، شرایط با آنچه آنها منتظرش هستند پیش نرود و به جای سود، متضرر شوند. بسیاری این روزها با این چشم انداز اقدام به ثبت سفارش با قیمت های بالا در خرید خودرو در بورس کالا می کنند که معتقدند چند ماه بعد، قیمت خودروی مذکور به مراتب گرانتر از قیمت فعلی خواهد بود و توانسته اند از این طریق از افت ارزش سرمایه خود محافظت کنند. اتفاقی که تنها منجر به پر شدن جیب خودروسازان به واسطه تولید محصولات بی کیفیت و فروش آنها به 2-3 برابر قیمت تمام شده تولید می شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید