کد خبر:43824
پ

گزارش تکان دهنده کلادفلر از وضعیت فیلترینگ در ایران

براساس گزارش وب‌سایت کلادفلر از سرویس‌های اینترنتی محبوب جهان در ۲۰۲۲، از بین ۱۳ سایت پربازدید دنیا، ۶ مورد در ایران فیلتر هستند و چند مورد دیگر نیز به‌خاطر تحریم‌ها، به کاربران ایرانی سرویس نمی‌دهند. طبق این گزارش، نیمی از شبکه‌های اجتماعی محبوب دنیا هم در ایران فیلتر هستند. فیس‌بوک، تیک‌تاک، یوتوب، اینستاگرام، توییتر و […]

براساس گزارش وب‌سایت کلادفلر از سرویس‌های اینترنتی محبوب جهان در ۲۰۲۲، از بین ۱۳ سایت پربازدید دنیا، ۶ مورد در ایران فیلتر هستند و چند مورد دیگر نیز به‌خاطر تحریم‌ها، به کاربران ایرانی سرویس نمی‌دهند. طبق این گزارش، نیمی از شبکه‌های اجتماعی محبوب دنیا هم در ایران فیلتر هستند.

🔹

فیس‌بوک، تیک‌تاک، یوتوب، اینستاگرام، توییتر و نتفلیکس از سرویس‌های فیلترشده محبوب جهانی در ایران هستند. برخی از سرویس‌ها نظیر آمازون هم ایران را تحریم کرده‌اند. همچنین ۵ شبکه اجتماعی محبوب دنیا هم در ایران فیلتر هستند: فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام، تیک‌تاک و اسنپ‌چت.

🔹

با نگاهی به محبوب‌ترین‌ها در دیگر بخش‌های گزارش کلادفلر، به این نکته پی می‌بریم که در بیشتر آن‌ها، اولین‌ها در ایران یا فیلتر هستند و یا خارج از دسترس کاربران قرار دارند که شامل مواردی مانند پی‌پل در بخش خدمات مالی، بایننس در بخش رمزارزها و روبلاکس در بخش گیمینگ می‌شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید