کد خبر:10644
پ

کلک قطری ها به استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا

در حالی که به نظر می رسدی برگزاری بازیهای لیگ قهرمانان آسیا به طور متمرکز در قطر مشکلی برای نمایندگان ایران در این رقابتها پیش نیاورد، اما اکنون پشت پرده بسیاری از اتفاقاتی که در قطر رخ داده نمایان شده است و اینطور که شواهد و قرائن پیداست، این سبک بازیها برای دو تیم استقلال […]

در حالی که به نظر می رسدی برگزاری بازیهای لیگ قهرمانان آسیا به طور متمرکز در قطر مشکلی برای نمایندگان ایران در این رقابتها پیش نیاورد، اما اکنون پشت پرده بسیاری از اتفاقاتی که در قطر رخ داده نمایان شده است و اینطور که شواهد و قرائن پیداست، این سبک بازیها برای دو تیم استقلال و پرسپولیس خوب نبود چرا که باعث نزدیکی ستاره های این تیمها به تیم های قطری شد.

 

کلک قطری ها به استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا

کلک قطری ها به استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا

روزبه چشمی

اولین بازیکنی که در جریان بازیها، خبر مذاکرات و توافقش با ام صلال رسانه ای شد روزبه چشمی بود که البته در آن مقطع این موضوع را تکذیب کرد اما بلافاصله پس از پایان بازی ها این خبر تائید شد و روزبه چشمی به واسطه قرارداد ترکمانچایی که با سعادتمند بسته بود بدون پرداخت حتی 1 ریال به باشگاه استقلال به ام صلال پیوست.

 

مهدی قایدی

پس از درخشش مهدی قایدی مقابل الشرطه و الاهلی، مسئولین تیم الدحیل با پیشنهاد 2.7 میلیون دلاری به استقابل جذب مهدی قایدی خوش تکنیک و گریزپا رفتند که در آن مقطع حسابی احمد سعادتمند را برای درآمدزایی وسوسه کرده بود و خبر می رسد او زمینه انتقال قایدی را فراهم کرده بود که خوشبختانه با حضور مدیریت جدید در این تیم، از خروج یکی از ستاره های فوتبال ایران در لیگ برتر جلوگیری شد و این انتقال منتفی اعلام شد.

 

علی کریمی

علی کریمی دیگر ستاره استقلال بود که پس از پایان بازی ها  مثل روزبه چشمی در قطر ماند چرا که او نیز ظاهراً با یک تیم قطری مذاکراتی داشته و به توافقاتی دست پیدا کرده بود و پس از بازگشت به ایران نیز به جای نهایی کردن وضعیت تمدید قراردادش با استقلال سر از اصفهان در آورد تا احتمالاً او نیز در دقیقه 90، به یکی از تیم های متمول قطری بپیوندد.

 

شجاع خلیل زاده

جنجالی ترین انتقال چند سال اخیر پرسپولیسی ها بدون تردید جدایی عجیب شجاع خلیل زاده از این تیم بود؛ او نیز در قطر با پیشنهاد الریان مواجه شد و بلافاصله پس از ورودش به ایران با انتقاد از مدیر باشگاه، خط مشی خود را مشخص کرد که قصد جدایی از تیم را دارد و در نهایت به شکل عجیبی از پرسپولیس جدا شد و احتمالاً ظرف امروز یا فردا با پیراهن الریان عکس یادگاری خواهد گرفت.

 

بشار رسن

بشار رسن یا همان دی ماریای اعراب بدون شک بهترین بازیکن یحیی در میانه زمین پرسپولیس به حساب می آید؛ او که با پاس های دقیق خود بارها مهاجمین پرسپولیس را در موقعیت گلزنی قرار می داد نیز با پیشنهاد وسوسه کننده تیم القطر مواجه شد و مذاکراتش در قطر  با تیم قطری را به صورت پنهانی و دور از چشم مسئولین تیم پیش برد و در بازگشت به تهران خواستار جدایی از این تیم به بهانه مشکلات خانوادگی اش شد اما کیست که نداند پیشنهاد سنگین القطر باعث وسوسه شدن بشار رسن برای جدایی از تیمی شد که در فینال لیگ قهرمانان اسیا حضور دارد.

کلک قطری ها به استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا

هر چه که هست، عدم حضور یک سرپرست مناسب در دو تیم استقلال و پرسپولیس راه را برای مذاکره آزاد این بازیکنان در قطر با تیمهای خواهانشان باز گذاشت و خروجی این اتفاق نیز هوایی شدن بهترین بازیکنان این دو تیم برای پیوستن به تیم های قطری بود. شاید اگر عیسی آل کثیر نیز با مصدومیت و محرومیت مواجه نشده بود، او نیز اکنون در صف انتظار برای جدایی از پرسپولیس قرار داشت چرا که درخش این بازیکن نیز چشم بسیاری از تیمهای قطری را به خود جلب کرد. حال باید منتظر ماند و دید آیا علی کریمی و بشار رسن هم راه بقیه را طی می کنند و به تیم های قطری می پیوندند یا خیر؟

 

سیامک نعمتی

عملکرد درخشان سیامک نعمتی در پست جدیدش یعنی دفاع راست نیز باعث شد تا پیشنهاداتی در قطر به او شود اما به دلیل چشمگیر نبودن این پیشنهادات و تفاوت نداشتن رقم آن با پیشنهاد مسئولین پرسپولیس این بازیکن چندان به آنها فکر نکرد اگرچه در مذاکرات اخیرش با مسئولین پرسپولیس این مورد را در جریان گذاشت و خواستار دریافت مطالباتش و یا فسخ قراردادش شد که باید دید در روزهای آینده چه اتفاقی برای او رخ می دهد چرا که او فعلاً با وعده پرداخت مطالبات معوقش در هفته جاری حاصر به شرکت در تمرینات تیم شده است و اگر پرداخت او نیز به تاخیر بیفتد، راه فسخ یک طرفه قرارداد و پیوستن به یک تیم قطری دیگر برای او باز است.

 

مهدی ترابی

قطری ها از مدتهای پیش ستاره های لیگ ایران را زیر نظر داشته اند و تنها منتظر فرصتی برای شکار آنها بودند به طوری که قبل از شروع لیگ قهرمانان آسیا برای از دست نرفتن فرصت، آنها مهدی ترابی را از پرسپولیس شکار کردند تا پرسپولیس بازنده بزرگ حضور تیمش در قطر باشد چرا که تیمهای قطری، به شدت ستاره های تیم را هوایی کردند و بعضاً توانستند آنها را جذب کنند.

 

پی نوشت: بی جهت نیست که نام لیگ قطر را لیگ ستارگان گذاشته اند و کارشناسان تیم های مختلف در فوتبال این کشور تنها بر روی ستارگان مختلف لیگ های منطقه یا لیگ های آمریکای جنوبی و اروپایی دست می گذارند و با قوانین مضحکی چون منع حضور بازیکنان خارجی، راه را به روی بازیکنان با کیفیت نمی بندند تا با حضور بازیکنان با کیفیت بیشتر در لیگ این کشور، سطح کیفی لیگ آنها و همچنین فوتبالیست های قطری نیز افزایش پیدا کند. به واقع وزارت ورزش برای توجیه وضع این قانون عصر حجری خود چه توجیهی دارد؟ وقتی تیمی مثل پرسپولیس قادر است با صعود به فینال آسیا تا 4 میلیون دلار برای خود ارز آوری داشته باشد، نحوه هزینه این مبلغ چه ارتباطی به وزارت ورزش دارد که مانع از جذب بازیکنان با کیفیت خارجی یا داخلی شود؟ با توجه به ارزان تر بودن قیمت بازیکنان ایرانی نسبت به ستاره های آمریکای جنوبی و اروپایی و برابری کیفی آنها با هم، قطری ها تمایل زیادی به خرید ستاره های فوتبال ایران با مبالغ زیر 2 میلیون دلار هستند و این در حالیست که آنها قادر به پرداخت های سنگین برای بازیکنان برزیلی و آرژانتینی تا سقف 30 میلیون دلار نیز هستند. اما وقتی یک بازیکن مثل بشار رسن را می توانند با 2 میلیون دلار به خدمت بگیرند چرا باید به سراغ جذب بازیکن 12 میلیون یورویی همچون کازرولا بروند؟ بی خیالی امروز علی کریمی و بشار رسن نسبت به حضور در تمرینات دو تیم استقلال و پرسپولیس گواه این است که آنها از پیشنهاد چربی که در جیب دارند مطمئن هستند…

دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • علی بریسم 23 اکتبر 2020 / 12:46 ق.ظ

    همانند بیشتر مشکلات جامعه بی ارزش بودن پول ما هست که باعث این شده
    ایرانی ها دارن مثل افغانی ها میشن

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید