کد خبر:38116
پ

چگونه جستجوی ایمن گوگل را در گوشی غیرفعال کنیم؟

پس از فعالسازی safe search گوگل توسط اپراتورهای اینترنت در ایران، حالا بسیاری از کاربران به دنبال نحوه غیرفعالسازی جستجوی امن گوگل و تنظیمات آن برای کودکان و بزرگسالان هستند؛ در ادامه یاد میگیریم که چگونه جستجوی ایمن گوگل را در گوشی غیرفعال کنیم؟ چگونه جستجوی ایمن گوگل را در گوشی غیرفعال کنیم؟   در […]

پس از فعالسازی safe search گوگل توسط اپراتورهای اینترنت در ایران، حالا بسیاری از کاربران به دنبال نحوه غیرفعالسازی جستجوی امن گوگل و تنظیمات آن برای کودکان و بزرگسالان هستند؛ در ادامه یاد میگیریم که چگونه جستجوی ایمن گوگل را در گوشی غیرفعال کنیم؟

چگونه جستجوی ایمن گوگل را در گوشی غیرفعال کنیم؟

 

در ابتدا ذکر این نکته ضروریست که گوگل و سایر موتورهای جستجو، گزینه safe search را به عنوان ابزار مراقبتی برای والدین قرار داده اند تا به طور نامحسوس از گشت و گذار کودکان در سایتهای غیراخلاقی جلوگیری کنند و مانع از نمایش تبلیغات و پاپ اپ های تبلیغاتی مستهجن مقابل چشمان کودکان شوند. اما ظاهراً مسئولین طرح صیانت در ایران، این طرح را برای همه کاربران در نظر گرفته اند و به صورت اجباری، اپراتورها این گزینه را برای همه کاربران فعال کرده اند. اما چطور جستجوی ایمن گوگل را غیرفعال کنیم؟

برای غیر فعال کردن جستجوی امن در گوگل کروم، روی آیکون سه نقطه بزنید و مسیر زیر را دنبال کنید:

Setting > Privecy and security > Use secure Dns > Choose another provider

سپس گزینه Choose another provider را انتخاب کرده، حالا از منوی کشویی گزینه Cloudflare(1.1.1.1) را تپ کنید. این تنظیمات حالت جستجوی امن را در مرورگر کروم غیر فعال می‌کند.

 

نحوه غیرفعالسازی جستجوی امن گوگل در گوشی های اندروید

اگر از آن دسته از کاربرانی هستید که با گوشی بیشتر به اینترنت متصل می شوید، ابتدا وارد حساب کاربری خود در گوگل شوید، سپس بر روی عکس منوی همبرگری خود در گوشه سمت چپ تصویر بزنید. از منوی باز شده گزینه تنظیمات یا setting را انتخاب کنید. و در لیستی که در زیرمنو به نمایش در می آید، گزینه show explicit را انتخاب کنید.

 

 

 

در برخی از گوشی ها تنظیمات safe search گوگل به شکل زیر است که باید گزینه نمایش نتایج مستثنی(show explicit) شده را انتخاب کنید.

 

آموزش غیرفعال کردن safe search گوگل در گوشی های آیفون و مرورگر سافاری

برای غیر فعال کردن جستجوی ایمن در آیفون طبق مراحل زیر در تصویر پیش بروید.

 

 

در صورتی که راه دیگری برای خاموش کردن جستجوی ایمن گوگل سراغ دارید، آن را با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.

کلیدواژه : گوگل

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید