کد خبر:36613
پ

پشت پرده گرانی قیمت ماکارونی در بازار و احتکار شرکت معروف!

🔹 در پی اصلاح قیمت آرد صنف و صنعت در روزهای اخیر، یک کارخانه تولیدکننده ماکارونی با جمع‌آوری و احتکار محصولاتش از بازار، تلاش دارد تا محصولات خود را با قیمت های جدید به بازار عرضه کند که باعث به هم ریختگی بازار و تشویش اذهان عمومی شده است. 🔹شرکت‌های تولید بیسکوئیت، ماکارونی، رشته و […]

🔹 در پی اصلاح قیمت آرد صنف و صنعت در روزهای اخیر، یک کارخانه تولیدکننده ماکارونی با جمع‌آوری و احتکار محصولاتش از بازار، تلاش دارد تا محصولات خود را با قیمت های جدید به بازار عرضه کند که باعث به هم ریختگی بازار و تشویش اذهان عمومی شده است.
🔹شرکت‌های تولید بیسکوئیت، ماکارونی، رشته و آرد کیک پزی هر کیلوگرم آرد ۱۰ هزار تومانی را با قیمت ۲۵۰۰ تا ۲۷۰۰ تومان خریداری کرده و عمده محصولات خود را صادر می‌کردند و سود زیادی از این راه به جیب می‌زدند.
🔹هفته جاری با تصمیم دولت برای توقف این روند، قیمت آرد صنف و صنعت افزایش یافت. در پی این تصمیم، یک کارخانه بزرگ ماکارونی با کاهش عرضه در روزهای اخیر محصولاتش را انبار کرده تا با قیمت‌های جدید محصولات را روانه بازار کند، این در حالی است که این کارخانه بیشترین سهم بازار را دارد و نه تنها قیمت جدید ماکارونی را نپذیرفته بلکه با بقیه کارخانجات و شرکت‌ها لابی کرده که ماکارونی روانه بازار نشود.
🔹این در حالی است که ۱۱ اردیبهشت‌ماه امسال رئیس سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان در نامه‌ای به معاون صنایع عمومی خواست قیمت‌های جدید ماکارونی را که افزایش قیمت‌هایی نزدیک به سه برابری داشته را به کارخانه‌های تولیدکننده این محصول ابلاغ کند که بر اساس این نامه قیمت ماکارونی رشته‌ای ساده ۵۰۰ گرمی، ۱۷ هزار تومان، ۷۰۰ گرمی ۲۴ هزار تومان و ۱۰۰۰ گرمی ۳۴ هزار تومان تعیین‌شده است.

دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • معمولی 30 مه 2022 / 10:29 ق.ظ

    اسم شرکت کجاتون رفته؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید