کد خبر:45102
پ

وحشت در تعطیلات آخر هفته | ترس پرسپولیسی ها از لو رفتن سندسازی در مرحله راستی آزمایی

روز گذشته سایت afc اسامی 6 باشگاه ایرانی را که موفق به احراز اولیه لایسنس حضور در فصل 2023/2024 لیگ قهرمانان آسیا شده بودند اعلام کرد که در این بین نام پرسپولیس نیز دیده می شد و طبق پیش بینی ها، استقلال در همین مرحله حذف شد. وحشت در تعطیلات آخر هفته | ترس پرسپولیسی […]

روز گذشته سایت afc اسامی 6 باشگاه ایرانی را که موفق به احراز اولیه لایسنس حضور در فصل 2023/2024 لیگ قهرمانان آسیا شده بودند اعلام کرد که در این بین نام پرسپولیس نیز دیده می شد و طبق پیش بینی ها، استقلال در همین مرحله حذف شد.

وحشت در تعطیلات آخر هفته | ترس پرسپولیسی ها از لو رفتن سندسازی در مرحله راستی آزمایی

استقلال که در فصل گذشته مشکل بدهی نداشت و تنها به واسطه مالکیت مشترک حذف شده بود، امسال به دلیل بدهی حتی به مرحله راستی آزمایی هم نرسید و اسم این تیم بر خلاف فصل قبل حتی در بین تیم هایی که تائید اولیه را گرفته اند دیده نمی شود.

اما نکته جالب ماجرا جائیست که بدانیم در فصل گذشته تیم پرسپولیس نه تنها مشکل مالکیت داشت بلکه با بدهی های ریز و درشت زیادی مواجه بود که مسئولین وقت این تیم و در راس آنها مجید صدری قصد داشتند با سندسازی و جعل صورت های مالی، این تیم را بدون طلبکار به afc معرفی کنند که مسئولین کنفدراسیون فوتبال آسیا متوجه قضیه شدند و در نهایت حکم به حذف این تیم دادند.

اما در فصل جاری قضیه فرق کرد. در حالی که انتظار می رفت استقلال که یک قهرمانی بدون شکست را کسب کرده، با همت مدیران منصوبی اش توسط وزارت ورزش، مشکلات مالی و بدهی های خود را حل کنند، اما این موضوع به قدری به تعویق افتاد که حکم به حذف استقلال صادر شد تا تیم دیگر وزارت ورزش یعنی پرسپولیس فرصت حضور مستقیم در لیگ قهرمانان آسیا 2023/2024  را پیدا کند.

اما علی رغم اینکه روی کاغذ همه چیز حکم به صدور مجوز حرفه ای پرسپولیس می دهد و کمیته بدوی نیز آن را تائید کرده اما اکنون هم پرسپولیس هم 5 باشگاه دیگر وارد مرحله راستی آزمایی شده اند و این احتمال وجود دارد که afc به بخشی از مدارک ارسالی تیم ها ایراد بگیرد و در نهایت مجوز نهایی صادر نشود. درست مثل اتفاقی که فصل گذشته رخ داد و در نهایت در مرحله راستی آزمایی، جعل سندهای مالی پرسپولیس محرز شد و این تیم نتوانست در رقابت های حاضر شود.

امروز این دلهره و اضطراب نزد هواداران و مسئولین به شدت رنگی فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش به وجود آمده که مبادا از داخل ایران راپورت هایی مبنی بر تخلفات هماهنگ شده آقایان به afc رسیده باشد که اگر اینبار این اتفاق رح دهد، محرومیت سنگین تری در انتظار باشگاه پرسپولیس و فوتبال ایران خواهد بود چرا که فدراسیون فوتبال نیز در این افتضاح شریک خواهد بود (کمیته بدوی صدور مجوز حرفه ای، شاخه ای از فدراسیون فوتبال محسوب می شود.)

هر چه که هست، هنوز مجوز حضور قطعی هیچ تیمی در فصل بعد لیگ قهرمانان آسیا صادر نشده است و این احتمال وجود دارد مثل سال گذشته برخی تیم ها به واسطه سندسازی از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شوند. نکته جالب اینکه در فصل گذشته نیز آقایان عقل کل(!) قصد داشتند با واگذاری صوری استقلال و پرسپولیس مشکل مالکیت دو باشگاه را حل کنند و afc این موضوع را نپذیرفت و مشخص نیست بر چه اساسی مجدداً با همان روش وارد پروسه دریافت مجوز حرفه ای شده اند چرا که afc مجدداً این موضوع را رد خواهد کرد و حکم به حذف پرسپولیس خواهد داد. مگر اینکه با تبصره ای به عدم حضور دیگر تیم دولتی یعنی استقلال در تورنمنت اشاره شود که آنگاه حذف عامدانه استقلال توسط وزارت ورزش برای حضور تیم دیگر رنگ واقعی تری به خود خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید