کد خبر:44910
پ

مهدی تاج شریک فساد و جعل در باشگاه پرسپولیس | سرخ ها چطور مجوز حرفه ای گرفتند؟

در حالی که پیشتر اخباری مربوط به جعل اسناد مالی توسط باشگاه پرسپولیس منتشر شده بود اینبار مالک سابق تیم شهرخودرو یعنی حمیداوی مدعی شد باشگاه پرسپولیس همچنان بابت انتقال یحیی گل محمدی به پرسپولیس 5 میلیارد تومان بدهکار است!   افشاگری رویانیان در مورد جنجال آب های آلوده سپاهان: حلال کنید، کار خودمان بود! […]

در حالی که پیشتر اخباری مربوط به جعل اسناد مالی توسط باشگاه پرسپولیس منتشر شده بود اینبار مالک سابق تیم شهرخودرو یعنی حمیداوی مدعی شد باشگاه پرسپولیس همچنان بابت انتقال یحیی گل محمدی به پرسپولیس 5 میلیارد تومان بدهکار است!

 

افشاگری رویانیان در مورد جنجال آب های آلوده سپاهان: حلال کنید، کار خودمان بود!

 

این خبر عجیب نه تنها کمیته بدوی صدور مجوز حرفه ای را زیر سوال برد بلکه رئیس فدراسیون فوتبال را که پیشتر به واسطه برخی تخلفات متهم به فساد بود را بار دیگر در مظان اتهام در شراکت در جعل اسناد به سود تیم پرسپولیس قرار داد. چرا که امروز مشخص نیست چطور با وجود بدهی 5 میلیاردی پرسپولیس به شهرخودرو مجوز حرفه ای این تیم صادر شده است؟! نکته جالب اینکه دو سال قبل ضرب العجلی تعیین شده بود که در صورت عدم تسویه تا تاریخ 31 خرداد، پرسپولیس محکوم به کسر امتیاز خواهد شد اما نه تنها امتیازی از این تیم کسر نشد بلکه منابع مالی به جای صرف پرداخت بدهی های این تیم، صرف جذب بازیکنان تراز اول شد.

این خبر تکراری که سندی دیگر بر جانبداری فدراسیون فوتبال است را در کنار اعتراف مدیرعامل پرسپولیس در برنامه فوتبال برتر می گذاریم که مدعی شد فدراسیون فوتبال از محل مطالبات این تیم نزد فیفا، طلب های این تیم را پرداخت کرد اما علی رغم اینکه می توانست اینکار را برای استقلال انجام دهد از انجام اینکار امتناع کرده است!

گفتنیست هنوز در خصوص کمک 10 میلیاردی فدراسیون فوتبال به باشگاه پرسپولیس که از سوی سازمان بازرسی غیرقانونی تشخیص داده شد و ماجرای عودت وجوهی که حسین هدایتی به این باشگاه کمک کرده بود، اطلاعرسانی دقیقی صورت نگرفته است. کما اینکه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال نیز تنبیه مشخصی بابت جعل اسناد مالی این باشگاه در فصل گذشته که به تائید کمیته بدوی رسیده بود در نظر نگرفته است.

راستی تاج چطور دو ماه قبل از تعیین تکلیف ماجرای مجوز حرفه ای می دانست استقلال حذف شده است که در پخش زنده از نساجی و پرسپولیس به عنوان نمایندگان ایران در آسیا یاد کرد؟

اگرچه با سندسازی که آقایان برای تفکیک مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس انجام دادند، این اتفاقات عادی شده و به نظر می رسد فدراسیون فوتبال نامشروع مهدی تاج دیگر ابایی از رویارویی مستقیم با هر عاملی که با منافع باشگاه محبوب آقایان در تضاد است، ندارد و علناً همه امور در راستای منافع یک تیم خلاصه می شود.

از فردی که به خاطر دیر انتخاب شدن مربی تیم محبوب آقایان به بهانه واهی تاریخ شروع لیگ را یک ماه به تعویق انداخت و با درخواست های سرمربی پرتوقع تیم آقایان مبنی بر تغییر زمان برگزاری سوپرجام موافقت کرده و … نمی توان انتظاری جز خدمتگذاری داشت چرا که او به تیم خاص خدمت نمی کند بلکه بابت چشمپوشی از تخلفاتش و بازگشتش به فوتبال به اربابانش که طرفدار آن تیم خاص هستند خدمت می کند. طرفدارانی که سالها به واسطه عقب ماندگی در انواع آمار و رکوردها از حریف سنتی به افرادی عقده ای تبدیل شده اند و امروز با انواع روش ها از طریق قیف فساد در فوتبال، نتایج را مهندسی می کنند.

شاید اگر پای صحبتهای مهدی رسول پناه بابت شکایتی که النصر از پرسپولیس انجام داد و اتفاقاتی که بین فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش رخ داد تا موضوع حل و فصل شود، احتمالاً ابعاد جدیدی از فساد در فوتبال ایران نمایان خواهد شد که شاید مثل اتفاقی که برای یوونتوس رخ داد، منجر به بازپسگیری جام های قهرمانی یک تیم شود.

با ادامه این روند اصلاً بعید نیست تا چند سال آینده بسیاری از کاپ های قهرمانی پرسپولیس که با تلاش های خارج زمین سیاسی و لابی های پشت پرده به دست آمده، مثل تیم یوونتوس پس گرفته شود … دادگاهی که در آن مهدی تاج بابت تصمیمات و فعالیت های شائبه دار خود برگزار شود، دیدنی خواهد بود و اعترافات او مبنی بر اینکه دستورات را از چه فرد یا افراد بالادستی گرفته دیدنی تر است.

پی نوشت: ظاهراً همان قیف فسادی که مهدی تاج با پرونده های مفتوح قضائی را با فوتبال برگرداند تا دوباره تیم محبوشان جام های شائبه دار را درو کند، اراده ای مبنی بر حذف استقلال و جایگزینی پرسپولیس داشته و دارد که اتفاقات این چنینی رخ داد و در زمانی که قضیه پرداخت مطالبات استقلال یک قضیه ملی بود، نه وزارت ورزش و نه هیچ موسسه مالی در موعد مقرر به این تیم کمک نکرد تا حذف این تیم از آسیا قطعی شود. بی جهت نیست که پرسپولیس به اندازه 20 سال قبل خود تنها در دوره ریاست مهدی تاج، کسب جام کرده است!!

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید