کد خبر:18266
پ

بررسی تاکتیک های عجیب محمود فکری در استقلال | دلخوش به شانس و سیوهای رشید!

استقلال در بازی مقابل سایپا شکست بدی را متحمل شد تا بار دیگر ادعای منتقدین کادر فنی ضعیف استقلال که قادر نیست در جریان بازی یا حتی قبل از بازی با تنوع تاکتیک، حریف را تحت فشار بگذارد نمایان شود. محمود فکری که با برد 3 گله مقابل تراکتور که با چاشنی شانس به دست […]

استقلال در بازی مقابل سایپا شکست بدی را متحمل شد تا بار دیگر ادعای منتقدین کادر فنی ضعیف استقلال که قادر نیست در جریان بازی یا حتی قبل از بازی با تنوع تاکتیک، حریف را تحت فشار بگذارد نمایان شود. محمود فکری که با برد 3 گله مقابل تراکتور که با چاشنی شانس به دست آمده بود در ابرها سیر می کرد، با سیلی محکمی از سایپا و پیروز قربانی مواجه شد که احتمالاً تا سالها به یاد خواهد داشت.

 

بررسی تاکتیک های عجیب محمود فکری در استقلال | دلخوش به شانس و سیوهای رشید!

مرور تاکتیک های طنز و کمدی محمود فکری در استقلال در دوازده بازی لیگ برتر

حقیقت ماجرا این است که در 12 هفته ای که از لیگ برتر گذشته، هواداران استقلال هنوز یک 90 دقیقه کامل بازی با کیفیت از تیمشان ندیده اند و نکته بدتر اینکه کادر فنی این تیم با لجبازی، اصرار به استفاده از سیستم 3-3-4 دارد که هرگز با پتانسیل بازیکنان فعلی استقلال سازگاز نیست و کیفیت فنی آنها را پائین آورده و این در حالیست که کادر فنی استقلال هیچ توجهی به خالی بودن میانه میدان و تنها بودن هافبک های استقلال ندارد و تنها دل به ضد حملات و اتفاقات بازی و البته سیوهای رشید مظاهری در بازیها برای پیروزی بسته است. نکته مشهود در بازیهای استقلال در 12 هفته گذشته اینکه آبی ها عمدتاً بر روی نبوغ بازیکنانی همچون مهدی قایدی، ارسلان مطهری و رشید مظاهری تاکنون 22 امتیاز کسب کرده اند و نگاهی به 12 بازی اخیر استقلال ما را به این نتیجه می رساند که اگر تیم محمود فکری نتواند بر روی اتفاقات بازی، گل زودهنگام بزند، کارش گره خواهد خورد چر که کادر فنی این تیم هیچ پلن دیگری جز ارسال های بلند برای مهاجمین این تیم ندارد و همین موضوع به نقطه ضعف استقلال تبدیل شده است. شیوه ای که 40 سال پیش در فوتبال ایران مرسوم بود و از هر جای زمین، برای مهاجمین ارسال می شد و جالبتر اینکه به قدری کیفیت سانترهای استقلال چه بر روی ارسال های در جریان بازی، چه در ارسال های کرنر یا ضربه ایستگاهی پائین است که نرخ تبدیل این ارسال ها به گل زیر 5 درصد بوده است و بزرگترین مشل استقلالی ها در بازیهای گذشته این بوده که آنها هرگز نتوانسته اند بر روی یک کارتاکتیکی از پیش تمرین شده در کرنر یا ضربه ایستگاهی به گل برسند و تنها گل میلیچ از روی ضربه ایستگاهی مقابل ماشین سازی بود که به طور مستقیم وارد دروازه حریف شد که به واسطه تبحر این بازیکن در زدن چنین ضربات به دست امد.

هر چه که هست به نظر می رسد استقلال با کادر فنی ضعیفی که امسال گرد هم آورده، ره به جایی نخواهد برد و اشاره کادر فنی این تیم به صدرنشینی تیم، نوعی عوام فریبی و توهین به شعور هواداران استقلال باشد چرا که کیفیت فنی استقلال امسال، به شدت نسبت به فصول گذشته کاهش یافته و هیچ تغییر مثبتی هم در نوع بازی استقلال دیده نمی شود چرا که در هر بازی هواداران استقلال به جای اینکه منتظر قدرت تاکتیکی خود برای برتری و گلزنی مقابل حریفان باشند می بایست ابتدا منتظر اشتباهات حریف و سپس سیوهای رشید مظاهری و نبوغ مهدی قایدی باشد و به جرات می توان گفت اگر تیم فعلی که پرستاره نیز به نظر می رسد، بدون مربی یا با هدایت وریا غفوری به میدان برود بازیهای به مراتب بهتر و با کیفیت تری از استقلال شاهد خواهیم بود. انتقاد وارد و به جای منتقدین به سبک بازی استقلال به استفاده بی جای سرمربی این تیم از سیستم نامانوس 3-3-4 که بسیار فراتر از پتانسیل بازیکنان ایرانی است که تاکنون با لجبازی سرمربی استقلال این رویه ادامه داشته است. فکری هرگز به این موضوع توجه نکرده که با دور کردن ارسلان مطهری از محوطه جریمه قدرت گلزنی او کاهش پیدا می کند و شیخ دیاباته کند و تنها در نوک خط حمله نمی تواند کارایی خاصی داشته باشد و تنها در صورت اشتباه حریفان می توان به گلزنی او امیدوار بود. اگر در فصل گذشته زوج دیاباته و قایدی هر دفاعی را به هم می ریختند به واسطه داخل باکس بازی کردن هر دو بود که نظم داعی حریف را به هم می ریختند اما اکنون مهار دیاباته به تنهایی، برای دفاع حریف بسیار ساده به نظر می رسد.

شاید وقت آن باشد تا محمود فکری به خالی بودن میانه میدانش توجه بیشتری داشته باشد و دوباره به سیستم ها 5 هافبکه که با قبلاً امتحانش را با بازیکنان فعلی اسقلال پس داده، بازگردد چرا که ادامه این رویه قطعاً منجر به شکست های سنگین استقلال در بازی های لیگ قهرمانان آسیا و البته اخراج زودهنگام فکری خواهد شد.

 

در نهایت ذکر این نکته خالی از لطف نیست که اشاره به استراحت تیم و ناداوری و دستان پشت پرده و … نخ نما به نظر می رسد چرا که تیم او از جمله تیمهایی است که اگر از اشتباه داوری ضرر کرده، در برخی بازیها نیز از آن سود برده است و همچنین 5 روز استراحت برای برگزاری یک بازی کافی به نظر می رسد و اینکه انها 5 روز و پرسپولیس 7 روز استراحت می کند، ارتباطی به کیفیت پائین نمایش های استقلال ندارد و بهتر است سر مربی استقلال به جای ادرس غلط دادن به هواداران این تیم، هر چه سریعتر از یک آنالیزور با دانش مثل صالح مصطفوی در ترکیب کادر فنی تیمش استفاده کند چرا که با ادامه این روند، شاید او به نیم فصل نیز نرسد و خیلی زود از تیم اخراج شود؛ صدرنشین فعلی استقلال نیز به گواه بسیاری از کارشناسان، پوشالی و شکننده است چرا که این صدرنشینی همانطور که در بررسی اجمالی بازیهای استقلال می بینید، با اقتدار به دست نیامده و با نذر و صلوات و شانس به دست آمده است. در اینکه محمود کری مربی خوش شانسی است تردیدی وجود ندارد اما این شانس همیشه با او یار نخواهد بود.

 

چرا محمود فکری خوش شانس است؟

 

استقلال و مس رفسنجان (2-0)

در اولین بازی استقلال در لیگ برتر مقابل تیم تازه لیگ برتری مس رفسنجان، این تیم در نیمه اول نتوانست موقعیت خاصی روی دروازه مس ایجاد کند و در نیمه دوم در یک ضدحمله برق آسا با مهدی قایدی و پاس استثنایی به ارسلان مطهری و ضربه والی این بازیکن به opener رسید.

 

فولاد و استقلال (2-1)

بدون شک بدترین بازی فصل استقلال تا اینجای کار، دیدار این تیم مقابل فولاد بود که این تیم رسماً هیچ موقعیت گلی روی دروازه فولاد خوزستان ایجاد نکرد.

 

استقلال ماشین سازی (1-0)

در این بازی نیز استقلال با یک نمایش ضعیف توانست با نبوغ فردی هرویه میلیچ از روی یک ضربه ایستگاهی به گل Opener  برسد.

 

پیکان استقلال (0-0)

یکی  از سردترین بازی های استقلال که با خلق تنها 3 موقعیت گل برای استقلال، با نتیجه 0-0 به پایان رسید.

 

استقلال صنعت نفت (1-1)

در این بازی نیز رشید مظاهری و سیوهای استثنایی اش به داد استقلال رسید و 5 موقعیت خطرناک صنعت نفت را از دروازه استقلال دور کرد تا بازی با نتیجه 1-1 به پایان برسد.

 

شهرخودرو و استقلال (0-2)

گل زودهنگام سبحان خاقانی در این دیدار توانست تاکتیک اصلی فکری در استقلال را پیاده سازی کند اما نکته اینکه استقلال بعد از ده نفره شدن شهرخودرو، نتوانست موقعیتی روی دروازه شهرخودرو ایجاد کند و این شهرخودرو بود که سه موقعیت تک به تک با رشید مظاهری را به هدر داد.

 

ذوب آهن و استقلال (0-0)

کسل کننده ترین بازی استقلال در بازی با ذوب اهن رقم خورد که موقعیت های گل این تیم به انگشتان یک دست هم نرسید.

 

گل گهر و استقلال (1-2)

در بازی 6 امتیازی و حساس مقابل گل گهر نیز اشتباه علیرضا حقیقی در بازی با پا و پنالتی زودهنگامی که به استقلالی ها تقدیم کرد موجب عوض شدن سرنوشت بازی شد؛ نیمه دوم این بازی، استقلال ذلیلانه ترین بازی فصل خود را به نمایش گذاشت و اگر سیوهای پی در پی رشید مظاهری نبود، استقلال با نتیجه سنگینی در این بازی شکست می خورد.

 

استقلال و آلومینیوم اراک (2-0)

در بازی استقلال و آلومینیوم اراک نیز تیم فکری با خوش شانسی از پنالتی و اخراج دقایق ابتدایی عارف غلامی  فرار کرد و اگر نبوغ فردی ارسلان مطهری و شوت ناگهانی او از زاویه بسته، برتری در این دیدار نیز برای آبی ها سخت به نظر می رسید؛ در این دیدار نیز رشید مظاهری با چند سیو استثنایی مانع از تساوی بازی شد.

 

استقلال و پرسپولیس (2-2)

در این دیدار نیز گل زودهنگام ارسلان مطهری که از آشفتگی خط دفاع پرسپولیس به ثمر آمد، استقلال را در وضعی قرار داد که 90 دقیقه در موضع ضعف قرار داشت به طوری که به جز دو موقعیت ابتدای بازی و انتهای بازی برای قایدی، این تیم هرگز موفق به خلق موقعیت روی دروازه پرسپولیس نشد و اگر بی دقتی مهدی عبدی و احمد نوراللهی نبود، استقلال در این بازی با یک نتیجه سنگین شکست خورده بود. به گواه دو آتشه ترین هواداران استقلال این بازی بدترین دربی تاریخ استقلال بوده که این گونه تیم استقلال احت تاثیر حریف قرار گرفت و هیچ حرفی برای گفتن نداشت.

 

تراکتور و استقلال (1-3) اشتباه مسعود شجاعی

در این بازی نیز گل opener استقلال بر روی اشتباه مسعود شجاعی به دست آمد و گل سوم این تیم نیز با اشتباه عجیب 5 بازیکن تراکتور که در دفع توپ شجاعیان ناکام بودند به دست امد و در نهایت اگر سیوهای دقایق پایانی رشید مظاهری نبود، این بازی نیز با تساوی به پایان رسیده بود.

 

استقلال و سایپا (0-1)

استقلال در این بازی نیز بدون برنامه و تاکتیک وارد زمین شد و باز هم سیستم بی فایده 3-3-4، بلای جان ستارگان استقلال شد به طوری که بازیکنان پر فروغ این تیم از جمله ارسلان مطهری در این سیستم به طور کامل محو می شوند و خط هافبک آبی پوشان به دلیل نا آشنایی سایر بازیکنان با شرح وظایف و نوع حرکت در این سیستم، به طور کامل از جریان بازی خارج شد.

 

 

 

دیدگاه کاربران 8 دیدگاه
  • ابی 24 ژانویه 2021 / 5:54 ب.ظ

    ع حاجی ببخشید فکر کردم لنگی هستی ولی از خر گفتنت خوشم نیومد

  • ناشناس 24 ژانویه 2021 / 12:13 ب.ظ

    واقعا یا هوادارای استقلال خرن یا خودشونو زدن به خری الان ما صدر جدولیم درسته پرسپولیس سه بازی کمتر داره ولی باید سه بازیش رو ببره تا بیاد صدر اگر فکری بره هر مربی که بیاد حتی گواردیولا نمیتونن استقلال رو قهرمان کنن استقلال مشکلش بازیکناشن بازیکن باید با دل و جون بازی کنه نمیگم کادر فنی مشکل ندارن ولی باید حمایت کنیم به خدا اگر محمود فکری بره بازم پرسپولیس قهرمان میشه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید