کد خبر:43265
پ

مقایسه مدیااد و یکتانت | کدام آژانس تبلیغات دیجیتال بهتر است؟

در سالهای گذشته نوعی از تبلیغات به نام تبلیغات همسان در فضای دیجیتال مارکتینگ در ایران رواج پیدا کرد و شرکت های تبلیغاتی به سرعت این خدمات را در پلتفرم های خود پیاده سازی کرده و اقدام به جذب تبلیغ و کسب درآمد از این محل کرد. اما به نظر شما بدترین و بدنام ترین […]

در سالهای گذشته نوعی از تبلیغات به نام تبلیغات همسان در فضای دیجیتال مارکتینگ در ایران رواج پیدا کرد و شرکت های تبلیغاتی به سرعت این خدمات را در پلتفرم های خود پیاده سازی کرده و اقدام به جذب تبلیغ و کسب درآمد از این محل کرد. اما به نظر شما بدترین و بدنام ترین شرکت تبلیغاتی در این زمینه در ایران کدام شرکت بود؟ در ادامه به مقایسه مدیااد و یکتانت دو کسب و کار فعال در زمینه دیجیتال مارکتینگ پرداخته ایم.

مدل کسب و کار تبلیغات نیتیو یا همسان cpc بوده و به این صورت است که تبلیغ دهنده با اعلام یک نرخ برای تبلیغات خود به شرکت دیجیتال مارکتینگ، از او می خواهد تا تبلیغاتش را در سایتهای طرف قرارداد شرکت دیجیتال مارکتینگ مذکور قرار دهد. در سمت مقابل شرکت تبلیغاتی (دیجیتال مارکتینگ) نیز با کسر درصدی از عدد پرداختی تبلیغ دهنده، مابقی مبلغ را به حساب ناشر یا سایت میزبان تبلیغات واریز می کند.

حال با هر کلیکی که مخاطبین سایت ناشر بر روی تبلیغات همسان انجام دهند، مبلغی به حساب ناشر واریز می شود.

به جرات می توان گفت بهترین شرکت در این زمینه مجموعه بزرگ یکتانت بوده و بدترین آن تا این لحظه مجموعه مدیااد بوده که صدای ناشرین و حتی تبلیغ دهندگان را در آورده است. با نگاهی به نظراتی که در گوگل برای مدیا اد ثبت شده به سادگی می توان علت بدنامی این شرکت را حدس زد. به واسطه بدعهدی در پرداخت ها وبرخی مسائل دیگر که در ادامه به آن اشاره می کنیم، این شرکت یکی از بدنام ترین شرکت های دیجیتال مارکتینگ در این زمینه تبدیل شده و حتی ادغامش با مجموعه تپسل هم باعث نشده تا تغییری در رویه های این شرکت ایجاد شود و با رویه های قلدرمآبانه به سادگی مبالغ ناشرین را تا هر مدت که دلشان بخواهد نزد خود نگه می دارند که این موضوع بر خلاف توافق اولیه ناشر با مجموعه مدیااد بوده است.

این تنها دلیل بر بدتر بودن مدیااد در بین رقبایش نیست. از دیگر موارد رتبه نازل مدیا اد در بین رقبایش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ناهمخوانی کلیک ها با عدد ثبت شده در پنل مدیااد
  • بهینه نبودن کد جاوااسکریپت مدیا اد در مقایسه با سایر شرکت ها که منجر به افزایش زمان لود صفحات سایت و غیر بهینه شدن آن می شود
  • پشتیبانی ضعیف که نه در سیستم تیکتینگ و نه پاسخگویی تلفنی قادر به گرفتن یک تاریخ مشخص برای پرداخت خود نیستید. بارها از سمت مدیااد اعلام شده پس از پیگیری موضوع با شما تماس گرفته خواهد شد اما نه موضوع پیگیری می شود و نه تماسی گرفته می شود!
  • تاخیر در بررسی فاکتورها و رد کردن آنها به دلایل عجیب و در نتیجه عدم پرداخت به بهانه عدم تائید فاکتور
  • اخد فاکتور رسمی به منظور ارائه احتمالی به نهادهای ذی ربط که مشکلاتی را برای ناشرین به وجود می آورد.
  • سخت و زمانبر بودن پروسه تائید فاکتور
  • درصد سهم غیرمنصفانه در کار با ناشرین
  • عدم تنوع تبلیغات که ناشی از نارضایتی تبلیغ دهندگان از کار با مدیااد است که شرکت ها پس از تجربه ناموفق دکار با این مجموعه، یکی یکی عطای کار را به لقایش بخشیده و به کار خود را به شرکت دیگری می سپارند. درست مثل ناشرین که به واسطه عدم رضایت از کار با مدیااد، کدهای این مجموعه را از سایت خود حذف می کنند.

در پایان باید گفت به نظر می رسد مدیران مدیااد تمایلی به خارج شدن وجه نقد از مجموعه خود ندارند و ترجیح می دهند ناشرین مبلغ کسب شده در مدیااد را مجدداً در قالب تعریف کمپین های تبلیغاتی در همان مدیااد خرج نمایند وگرنه برای گرفتن حق خود از این مجموعه بی نظم که مانع تراشی های عجیبی برای پرداخت درآمد ناشرین انجام می دهد، می بایست هر روز پیگیری انجام دهید تا در بهترین حالت، چند ماه بعد از موعد مقرر به مبلغ خود دسترسی داشته باشید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید