کد خبر:7841
پ

لیست همه عوامل مقصر در ناکامی استقلال در آسیا

با حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا، بسیاری از هواداران این تیم به دنبال دلایل ناکامی این تیم در فصل اخیر می گردند که در ادامه به دلایل اصلی حذف این تیم از گردونه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا می پردازیم.   لیست همه عوامل مقصر در ناکامی استقلال در آسیا احمد سعادتمند نقش اول منفی […]

با حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا، بسیاری از هواداران این تیم به دنبال دلایل ناکامی این تیم در فصل اخیر می گردند که در ادامه به دلایل اصلی حذف این تیم از گردونه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا می پردازیم.

 

لیست همه عوامل مقصر در ناکامی استقلال در آسیا

لیست همه عوامل مقصر در ناکامی استقلال در آسیا

احمد سعادتمند

نقش اول منفی داستان ناکامی استقلال در فصلی که گذشت با اختلاف، احمد سعادتمند است که عمداً یا سهواً اقداماتی را انجام داد که نه تنها سودی برای تیم نداشت بلکه به تیم ضربه زد. او که به خاطر سهل انگاری در عقد قرارداد با بازیکنان جدید و دیر ثبت کردن قرارداد آنها در سازمان لیگ باعث خالی ماندن دست کادر فنی در لیگ قهرمانان آسیا محسوب می شود با به راه انداختن سیرکی خنده دار در خصوص انتخاب سرمربی استقلال، فشار روانی زیادی را به تیم در دو ماه اخیر وارد کرد.

 

فدراسیون فوتبال

فدراسیون فوتبال در روزهایی که فیفا و AFC رسماً ابلاغیه در خصوص انعطاف در مورد قوانین را به آنها ابلاغ کرده بود از همکاری با باشگاه استقلال در خصوص صدور محجوز بازی داریوش شجاعیان امتناع کرد تا این بازیکن نتواند در بازیهای آسیایی، استقلالی ها را همراهی کند.

 

داور

داور بازی استقلال و پاختاکور بدون شک نقش تعیین کننده در نتیجه نهایی بازی ایفا کرد به طوری که او قصد داشت با اشتباهات بزرگتر در نیمه دوم به سود پاختاکور، اشتباه اولش در نیمه اول به سود استقلال را جبران کند که اوج آن، عدم اعلام پنالتی به سود استقلال بود که جلوی چشمان او رخ داد.

 

شیخ دیاباته

شیخ دیاباته که مدتهاست از فرم آمادگی دور شده در بازی شب گذشته بسیار کند و بی دقت ظاهر شد به طوری که در 4 موقعیت گلزنی که به دست آورد، با بی دقتی محض توپها را یکی پس از دیگری از دست داد تا آه از نهاد هواداران و کادر فنی استقلال بلند شود.

 

کادر فنی

کادر فنی استقلال در ثبت نتیجه شب گذشته بی تقصیر نبود. مجید نامجو مطلق و تیم آنالیزش با اشتباه محاسباتی در خصوص قدرت پاختاکور به طرز عجیبی در مقابل این تیم با سیستم 3-3-4 بازی کردند و این در حالی بود که همه می دانستند قدرت پاختاکور در میانه میدان و برتری عددی 5-6 نفره وسط زمین است و اینکه چطور مجید نامجو تصور کرده با 3 بازیکن حریف 5-6 بازیکن میانی پاختاکور می شود جای سوال دارد. او در انتخاب مهره ها و تعویض ها نیز اشتباه کرد تا به نوعی در بدترین زمان ممکن، اشتباهات کادر فنی در هدایت تیم، باعث حذف استقلال از گردونه رقابتها شود. به جرات می توان گفت این ذلیلانه ترین بازی استقلال در چند سال اخیر مقابل یک تیم بود چرا که بازیکنان استقلال از انجام یک دفاع یا پرس ساده نیز عاجز بودند و به عنوان حریف تمرینی در مقابل پاختاکوری که خیلی ساده و راحت با پاسکاری به دروازه استقلال نزدیک می شد، ظاهر شدند.

 

سید حسین حسینی، مسعود ریگی، فرشید اسماعیلی

سه بازیکن استقلال در بازی شب گذشته نمایشی فراتر از فاجعه ارائه کردند که در شکست مقابل پاختاکور بی تاثیر نبود. ریگی که با قامت کوتاهش هرگز نتوانست فضای جلوی مدافعین استقلال را پوشش دهد با پاسهای اشتباه خود بارها فشار پاختاکور روی دروازه استقلال را حفظ کرد و به طور کلی او بازیکنی در قواره تیم بزرگ استقلال محسوب نمی شود.

سید حسین حسینی نیز در ادامه دوران افت خود به بدترین شکل ممکن گل دوم را دریافت کرد تا مشخص شود بهزاد غلامپور در تمرینات چیزی جز دنبال مرغ دویدن به او یاد نمی دهد که او توپی را که باید با پا دفع می کرد آن گونه و با آن پوزیشن به سمتش برود و نتیجه چیزی جز گل دوم برای پاختاکور نبود.

فرشید اسماعیلی نیز شب بدی را سپری کرد و بازی نمایشی و پر اشتباهش در مقابل پاختاکور بر روی اعصاب هواداران استقلال بود.

 

البته به جز مهدی قایدی و علی کریمی، همه نفرات استقلال نیز به واسطه خستگی ناشی از بازیهای پیاپی و بدون جانشین بودن، بازی ضعیفی را به نمایش گذاشتند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید