کد خبر:41188
پ

عکس تیمی جنجالی آلمان قبل از بازی ژاپن | باز هم تیم سیاسی باخت

در حالی که از مسائل و حواشی سیاسی به عنوان اصلی ترین عامل شکست سنگین ایران مقابل انگلیس در جام جهانی 2022 یاد می شود، بازیکنان تیم ملی آلمان نیز در اشتباهی مشابه قبل از برگزاری بازی با ژاپن، در ژستی سیاسی پیام واضحی برای مسئولین قطری برگزارکننده جام جهانی فرستادند. فرکانس شبکه پرشیانا اسپورت […]

در حالی که از مسائل و حواشی سیاسی به عنوان اصلی ترین عامل شکست سنگین ایران مقابل انگلیس در جام جهانی 2022 یاد می شود، بازیکنان تیم ملی آلمان نیز در اشتباهی مشابه قبل از برگزاری بازی با ژاپن، در ژستی سیاسی پیام واضحی برای مسئولین قطری برگزارکننده جام جهانی فرستادند.

فرکانس شبکه پرشیانا اسپورت

عکس تیمی جنجالی آلمان قبل از بازی ژاپن | حمایت از همجنسگرایان

پس از اینکه مسئولین برگزاری بازی های جام جهانی به دلیل نوشته شدن پیام حمایتی از همجنسگرایان روی بدنه هواپیمای حامل بازیکنان آلمان، مانع از نشستن هواپیمای این تیم در دوحه شد؛ فدراسیون فوتبال آلمان انتقادات تندی را از فیفا و مسئولین قطری جام جهانی مطرح کرد.

تا این انتقادات به شکل نمادین به بازی ژاپن رسید و بازیکنان تیم ملی آلمان در حرکتی نمادین دستان خود را روی دهانشان گذاشتند تا به دوربین های تلویزیونی اعتراض خود را اعلام کنند. همزمان با این حرکت، بیانیه رسمی فدراسیون فوتبال آلمان در نکوهش حرکت قطری ها در ممانعت از ورود همجنسگرایان به استادیوم ها و اتفاقاتی که برای تیم آلمان در سفر به قطر رخ داده منتشر شد. کاپیتان های چند کشور حاضر در جام جهانی قصد داشتند با بستن بازوبند کاپیتانی رنگین کمانی که نماد حمایت از LGBT است، حمایت خود از این قشر را اعلام کنند که با هشدار صریح فیفا مبنی بر دریافت کارت زرد مواجه شدند و پس از این اعلام رسمی فیفا بود که هری کین کاپیتان تیم ملی انگلیس قید هرگونه حرکت سیاسی در حمایت از مردم ایران یا حمایت از LGBT را زد و به دنبال او، بسیاری از تیم هایی که قصد انجام اینکار را داشتند، از انجام آن منصرف شدند.

نکته جالب اینکه تیم هایی مثل آلمان و ایران که قبل از شروع بازی با انجام حرکات سیاسی به استقبال شروع بازی رفتند بازنده بودند و تیم هایی که تمرکز خود را بر روی فوتبال گذاشتند، برنده شدند.

عکس زانو زدن بازیکنان ایران قبل از شروع بازی با انگلیس

گفتنیست بازیکنان تیم ملی ایران نیز قبل از شروع بازی با انگلیس، حلقه ای تشکیل دادند و با زانو زدن و بستن باندهای مشکی، همبستگی خود را با ملت ایران اعلام کردند.

کلیدواژه : تیم ملی آلمان

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید