کد خبر:17295
پ

سندی که ثابت می کند کارشناسان داوری برنامه فوتبال برتر مغرض هستند

بتاکاپ – در ماجرای جنجال بر سر صحنه برخورد توپ به دست وحید امیری صحبتهای زیادی مطرح شده اما نکته جالب اینکه برخی به ظاهر کارشناس داوری، نه تنها از قوانین جدید داوری اطلاعی ندارند بلکه حتی با فرمول داوری در قدیمی هم نا آشنا هستند و به نوعی در این صحنه به صورت مغرضانه […]

بتاکاپ – در ماجرای جنجال بر سر صحنه برخورد توپ به دست وحید امیری صحبتهای زیادی مطرح شده اما نکته جالب اینکه برخی به ظاهر کارشناس داوری، نه تنها از قوانین جدید داوری اطلاعی ندارند بلکه حتی با فرمول داوری در قدیمی هم نا آشنا هستند و به نوعی در این صحنه به صورت مغرضانه ای اظهارنظر کردند چرا که مصادیق و موارد بسیاری در دنیای فوتبال وجود دارد که چنین صحنه هایی را داوران پنالتی می گیرند. در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم.

 

قوانین جدید هند پنالتی در فوتبال | ابلاغیه فصل 2019/2020 به بعد

 

سندی که ثابت می کند کارشناسان داوری برنامه فوتبال برتر مغرض هستند

صحنه خطای هند پنالتی وحید امیری در دربی

به واقع اگر این توپ در حال ورود به دروازه بود و وحید امیری با همین سبک مقابل توپ می ایستاد و با دستش مانع از گل شدن توپ می شد داوران پنالتی نمی گرفتند؟

 

همانطور که صبح در مطلبی اشاره کردیم، از فصل 2019/2020، فیفا دستورالعمل جدیدی به داوران ابلاغ کرده که برخورد توپ به دست در محوطه جریمه تحت هر شرایطی اعم از عمد یا غیر عمد، در شرایط عادی یا غیر عادی را منوط بر اینکه توپ فوق پاس گل یا گل باشد، پنالتی دانسته است.  جدای از این مسئله حتی با قوانین قدیمی هند نیز مشخص نیست کارشناسان داوری چطور وضعیت غیرعادی بدن و دستان وحید امیری را عادی تلقی کرده و برخورد توپ به دست او را پنالتی ندانستند. در مفاهیم خطای هند در گذشته اینطور بیان می شد که اگر دست در شرایط عادی قرار داشته باشد و توپ به دست برخورد کند، خطا نبوده و داوران نباید این گونه صحنه ها را در محوطه جریمه پنالتی اعلام کنند حال اینکه وحید امیری با بدن و دو دست خود که در وضعیت غیرعادی قرار داشتند تقریباً عرضی در حدود 1 متر را کاور کرده بود تا توپ ارسالی عبور نکند؛ این در حالیست که اگر دست او در شرایط عادی قرار داشت، در بهترین حالت، توانایی کاور کردن نیم متر از عرض رو به روی مهاجم را داشت.

سوال اساسی از به ظاهر کارشناسانی که این صحنه واضح را پنالتی تشخیص ندادند این است که آیا آنها در خیابان به سبک و سیاقی که وحید امیری دستانش را باز کرده، راه می روند و حالت عادی دستانشان این گونه باز است وقتی در کوچه و خیابان قدم می زنند که این حالت دست وحید امیری را عادی قلمداد کردند؟ اگر این گونه است شاید بهتر است فیلمی از نوع راه رفتنشان به همین سبک وحید امیری که عادی تلقی کرده اند را برای برنامه فوتبال برتر بفرستند تا همه مخاطبین این برنامه مجاب شوند که این نوع وضعیت بدن و دست برای کارشناسان داوری این برنامه هم عادی است!

 

در پایان ذکر این نکته خالی از لطف نیست که اگر چنین حرکتی از نظر کارشناسان داوری(!)

پی نوشت: وضعیت عادی دست به وضعیتی گفته می شود که دستان در امتداد بدن و در حالتی عادی قرار داشته باشند اما در تصاویر به طور واضحی مشخص است که وحید امیری عامدانه دستش را باز کرده است تا فضای بیشتری را پوشش دهد.

 

 

دیدگاه کاربران 4 دیدگاه
  • ایران 13 ژانویه 2021 / 1:45 ب.ظ

    آقای میثم فراهانی متوهم واقعا براتون متاسفیم چون واقعیت را نمی بینید توپ اول به پا و سپس به دست برخورد کرده و این اصلا پنالتی نیست لطفا توهم و فرافکنی را کنار بگذارید و در باره ی دوپینگ میلیچ که برای فرار از محرومیت فراریش دادند مقاله بنویسید

  • محمد نوروزي 13 ژانویه 2021 / 9:24 ق.ظ

    بهترين جمله اي كه كارشناسان محترم مي تونن بگن اينه كه چون داوري به نفع پرسپوليس بوده عادي است.
    چند روز قبل از دربي با عوام فريبي وتاخت و تاز به داوري شرايط روبراي خودشون مهيا كردند كه مبادا داور به ضررشون سوت بزنه.
    خيلي از كارشناسان نون به نرخ روز خورن

  • علی 12 ژانویه 2021 / 10:31 ب.ظ

    علاوه بر پنالتی هر دو گل پرسپولیس خطا بود گل اول مهدی عبدی با دستاش تعادل مدافعان استقلال رو بهم میزنه گل دوم رو هم ببینید عبدی با دو تا دستاش عارف غلامی رو پرت میکنه بله دیگه صحبتهای خوبی قبل مسابقه انجام شده بود

  • ممد 12 ژانویه 2021 / 7:34 ب.ظ

    باید فیلم بفرستن ببینیم توی خیابون هم مثه اردک با بالهای باز راه میرن که این حالت تابلو رو میگن عادی بوده وضعیت بدن و دستاش؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید