کد خبر:47576
پ

زاکانی در دام پزشکیان افتاد | تله اصلاحاتی ها برای انفجار کاندیدای اصول گرا

در مناظره سوم کاندیدای ریاست جمهوری، اتفاق عجیبی رخ داد که ورق را به سود پزشکیان برگرداند. زاکانی در دام پزشکیان افتاد | تله اصلاحاتی ها برای انفجار کاندیدای اصول گرا در حالی که ستاد دو کاندیدای ریاست جمهوری یعنی زاکانی و پزشکیان به شدت مشغول تخریب دیگری هستند، اما شب گذشته پزشکیان توانست با […]

در مناظره سوم کاندیدای ریاست جمهوری، اتفاق عجیبی رخ داد که ورق را به سود پزشکیان برگرداند.

زاکانی در دام پزشکیان افتاد | تله اصلاحاتی ها برای انفجار کاندیدای اصول گرا

در حالی که ستاد دو کاندیدای ریاست جمهوری یعنی زاکانی و پزشکیان به شدت مشغول تخریب دیگری هستند، اما شب گذشته پزشکیان توانست با یک حربه کلامی، زاکانی و جبهه اصول گرا را تقریباً اوت کند و بار دیگر پیشتاز نظرسنجی ها شود.

قاضی زاده هاشمی که در مناظره شب گذشته برای همیشه اوت شد و شانسی برای رقابت ندارد. او که با اشتباه استراتژیک خود بحث جت اسکی رای بانوان و فقرا را پیش کشید نشان داد از درد مردمی که نان برای خوردن ندارند آگاه نیست و تفریحات لوکس اینچنینی شاید گزینه آخر 50 درصد مردم هم نباشد.

جلیلی هم مثل همیشه حرف خاصی برای گفتن نداشت و با آن لحن یکنواخت و خسته کننده صحبت هاش که بیشتر شبیه به نصیحت و قصه گویی است، بدون برنامه خاصی فقط به بایدها و نبایدهایی که باید اتفاق بیفتد پرداخت. او شانسی برای انتخاب شدن برای ریاست جمهوری ندارد.

پورمحمدی که با حرارت زیاد وارد کارزار شده و به نقد اصول گراها و تصمیمات مخربشان در چند سال اخیر در کشور می پردازد، با توجه به روی گردان شدن مردم از افراد معمم، شانسی برای پیروزی در انتخابات ندارد و احتمال می رود با توجه به نزدیکی دیدگاه هایش با پزشکیان در لحظه آخر، به نفع پزشکیان کنار برود.

قالیباف که جدی ترین گزینه جبهه اصول گراها به حساب می آید، صحبتهای قابل قبول تری نسبت به سایرین ارائه داد و سعی کرد با دوری از تنش با کاندیدای دیگر، برنامه های خود را معرفی کند. به نظر می رسد رقابت اصلی بین قالیباف و پزشکیان باشد.

زاکانی بزرگترین بازنده مناظره دوم و سوم با کاهش چشمگیر در درصد آرا در نظرسنجی ها مواجه شده است. بعد از اتفاقاتی که در ستاد او در شرق تهران رخ داد و وعده عجیب او مبنی بر پرداخت طلای یارانه ای که مشخص شد با واقعیت مطابقت ندارد؛ او در تله ای گیر افتاد که مشاورین پزشکیان برای او جاگذاری کرده بودند. پزشکیان که به درستی از تنش کلامی با زاکانی پرهیز کرده بود در یک اعتراف گیری واضح از زاکانی مقابل میلیون ها بیننده تلویزیونی قول گرفت که تا پایان انتخابات در رقابت بماند و به نفع کاندید دیگر کنار نرود! این اتفاق طبیعتاً به سود پزشکیان تمام خواهد شد چرا که زاکانی و قاضی زاده هاشمی در صورت ماندن تا انتهای رقابت، رای قالیباف، مهره اصلی جریان اصول گرا در انتخابات را می شکنند. زاکانی در حالی به موضوع حجاب پرداخت که با تیزهوشی پزشکیان و طعنه به استفاده از حجاب بانان متروی تهران مواجه شد و حرفی برای گفتن نداشت. او در مناظره اول نیز پاسخی به سوال پزشکیان مبنی بر اینکه منبع تامین مالی ناوگان مترو تهران از کدام محل است، پاسخی نداد تا با عصبانیت، مناظره ها را دنبال کند. انتشار اسنادی از شرایط تحصیلی زاکانی و چگونگی کسب دیپلم و مدرک پزشکی هسته ای او نیز تائید آخر برای خروج او از رقابت اصلی برای ریاست جمهوری بود.

پزشکیان که گویی خط و مشی محمد خاتمی را دنبال می کند، تلاش زیادی برای نمایش وضعیت آشفته کشور در زمان ابراهیم رئیسی دارد.

در سمت مقابل کاندیدای اصول گرا (به خصوص قاضی زاده هاشمی )به شدت از عملکرد شهید رییسی در سه سال مسئولیتش دفاع کرده و سعی دارند با استعانت از رای مردمی که به رییسی رای داده بودند، در این دوره برای خود رای جمع کنند. زاکانی نیز با حساب بر روی رای ارزشی ها و نزدیک نشان دادن خود به منویات رهبری و سیاه نمایی علیه پزشکیان بر روی گزینه مشارکت حداقلی که توسط ارزشی ها انجام می شود حساب کرده تا با این ترفند، رای جمع کند.

اما هر چه که بود، پزشکیان توانسته با دیدگاه های صریح خود در انتقاد نسبت به وضعیت فعلی کشور در حوزه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی نظر مثبت بسیاری از مردم را به خود جلب کند چرا که امثال قالیباف (رییس مجلس)، زاکانی (شهردار تهران) و … پیشتر کارنامه شان مشخص است و مردم حسابی بر روی ادعاهای ایشان باز نمی کنند چرا که تناقض بسیاری بین حرف تا عمل آنها مشاهده می شود. از موضوع حجاب بانان متروی تهران گرفته تا فیلترینگ!

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید