کد خبر:1697
پ

راهنمای خرید گوشی جدید | به چه نکاتی باید دقت کنیم؟

امروزه بیش از هزاران گوشی هوشمند وجود دارد! همان طور که می دانید، گوشی ها فقط برای برقراری تماس و دریافت پیام کوتاه نیستند. می توانید بیشتر جنبه های زندگی روزانه خود را از طریق گوشی هوشمند خود اجرا کنید. در نتیجه، دانستن اینکه کدام گوشی هوشمند برای شما بهتر است، بسیار دشوار است. در […]

امروزه بیش از هزاران گوشی هوشمند وجود دارد! همان طور که می دانید، گوشی ها فقط برای برقراری تماس و دریافت پیام کوتاه نیستند. می توانید بیشتر جنبه های زندگی روزانه خود را از طریق گوشی هوشمند خود اجرا کنید. در نتیجه، دانستن اینکه کدام گوشی هوشمند برای شما بهتر است، بسیار دشوار است.

در اینجا 9 مورد را که باید در هنگام خرید یک گوشی هوشمند جدید در نظر بگیرید، آورده ایم. پس اگر شما هم قصد خرید گوشی جدید دارید، تا انتهای مطلب نکات مهم راهنمای خرید گوشی جدید با ما همراه باشید.

 

صفحه آموزش های کاربردی گوشی و موبایل

 

راهنمای خرید گوشی جدید | به چه نکاتی باید دقت کنیم؟

 

راهنمای خرید گوشی | به چه نکاتی باید دقت کنیم؟

به چه نوع گوشی هوشمند نیاز دارید؟

قبل از انتخاب هر گوشی هوشمند ابتدا باید اولویت های خود را مشخص کنید. یک گوشی هوشمند در واقع رایانه ای است، که شما در جیب خود حمل می کنید؛ به شما این امکان را می دهد کارهای مختلفی را با گوشی خود انجام دهید.

پاسخ به این سوال بسیار مهم است، چگونه قصد دارید که هر روز از گوشی هوشمند خود استفاده کنید؟

بنابراین، برای ارسال پیام های WhatsApp و انتشار چند پست در شبکه های اجتماعی، نیازی به هزینه ی چند میلیونی نیست.

در ادامه بیایید ببینیم 9 مورد از مهمترین عواملی که باید قبل از انتخاب گوشی هوشمند بعدی خود در نظر بگیرید کدامند؟

1- سیستم عامل

اگر این مطلب را می خوانید، قبلاً تصمیم گرفته اید که روی خرید یک گوشی مبتنی بر Android تمرکز کنید، اما چندین نسخه و نسخه های مختلف این نرم افزار در Google وجود دارد. بنابراین قبل از خرید گوشی هوشمند جدید، باید تاریخچه اندروید را بررسی کنید و یا حداقل تفاوت های دو نسخه آخر، اندروید 9 پای و اندروید 10 را بررسی کنید.

نسخه های مختلف سیستم عامل اندروید وجود دارند و هر یک ویژگی ها و عملکردهای منحصر به فردی را ارائه می دهند. آخرین نسخه اندرویدی موجود اندروید 10 است. من به شما توصیه می کنم که یک گوشی هوشمند با نسخه های منسوخ شده Nougat یا Marshmellow خریداری نکنید و در عوض به دنبال حداقل یک تلفن هوشمند با Android Pie باشید.

راهنمای خرید گوشی | به چه نکاتی باید دقت کنیم؟

2- طراحی و عملکرد

در انتخاب گوشی هوشمند جدید، سلیقه ی شخصی هم از نظر نرم افزاری و هم از نظر ظاهری یک نکته مهم در تصمیم گیری است. برخی از افراد ممکن است خطوط گردتر و طرحی شفاف تر را ترجیح دهند، در حالی که برخی دیگر ظاهری محکم تر، با خطوط مستقیم و لبه های فلزی تیز را دوست داشته باشند. باید اعتراف کنیم که با گذشت هر ماه که در صنعت گوشی های هوشمند شاهد آن هستیم، گوشی ها به طور فزاینده ای شبیه به یکدیگر می شوند و انتخاب به شدت تحت تأثیر کمپین ها و روندهای بازاریابی قرار می گیرد.

اما همان طور که مشخص است، طراحی مبتنی بر کارایی است. یک بدنه فلزی شیک و مرسوم، مد روز است؛ اما در بعضی موارد مانع از استفاده برخی از ویژگی ها از قبیل کارت microSD یا جک هدفون می شود. قبل از خرید، کیفیت دستگاه را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که می توانید راحت تر از گوشی استفاده کنید.

راهنمای خرید گوشی | به چه نکاتی باید دقت کنیم؟

3- اندازه و نوع نمایشگر

برای کسانی که دوست دارند به روزرسانی های خبری را دریافت کنند یا در گرافیک HD آخرین بازی های اندرویدی گم شوند، باید واقعاً یک گوشی هوشمندی را در نظر بگیرید که مجهز به صفحه نمایش حداقل 5.7 اینچ است. برای کسانی که از گوشی های هوشمند به طور عمده برای واتس اپ استفاده می کنند یا برای خواندن پست های فیس بوک استفاده می کنند، صفحه نمایش کوچکتر بیش از اندازه کافی خواهد بود.

در مورد فناوری نمایش در گوشی های هوشمند، دو نوع اصلی در Android وجود دارد: LCD و AMOLED. تفاوت اصلی این دو در پیش بینی نور نهفته است. از نظر تئوری، صفحه نمایش های LCD تمایل به درخشان تر بودن دارند و در هنگام نور مستقیم خورشید، محتوا را بهتر نمایش می دهند، در حالی که صفحه نمایش AMOLED کنتراست واضح تر و رنگ های اشباع تری را ارائه می دهند. اما در عمل، با گذشت زمان و رسیدن فناوری های جدید، تفاوت بین این دو کمتر مشاهده می شود. گفته می شود، وضوح Full-HD ، FullHD + یا QHD برای تصاویر تقریباً همیشه بی عیب و نقص است.

راهنمای خرید گوشی | به چه نکاتی باید دقت کنیم؟

4- پردازنده و رم

به طور واضح می توان گفت، پردازنده قطب اصلی یک گوشی هوشمند است؛ که به عملکرد کلی آن بستگی دارد. بعضی اوقات، قابلیت پردازنده چیزی است که بروزرسانی های نرم افزار را محدود می کند. Qualcomm و Mediatek یک پردازنده مطمئن در دنیای گوشی های هوشمند هستند.

در همین حال، هواوی با پردازنده Kirin خود ثابت می کند که می تواند عملکرد خوبی را به کاربران ارائه دهد. همچنین لازم به ذکر است که برای هر پردازنده ای که بهترین باشد، میزان رم موجود بسیار مهم است. بله، پردازنده مهم است، اما ما باید به طور کلی به گوشی هوشمند و مشخصات فنی آن توجه کنیم.

راهنمای خرید گوشی | به چه نکاتی باید دقت کنیم؟

5- حافظه داخلی

هنگامی که در حال جستجوی گوشی Android نسخه بعدی خود هستید، RAM و حافظه داخلی گوشی را بررسی کنید، اما نه فقط آنچه در برچسب گفته شده است. به این نکته دقت کنید که فضای برنامه های از پیش نصب شده چقدر فضای داخلی گوشی را می گیرد. اگرچه می توانید از کارت MicroSD برای گسترش ظرفیت ذخیره سازی تلفن هوشمند خود استفاده کنید، اما فراموش نکنید که حافظه داخلی بیشتر از استفاده، کارت حافظه خارجی توصیه می شود.

در عین حال، قبل از اینکه مدلی را انتخاب کنید که دارای 128 گیگابایت یا 256 گیگابایت حافظه داخلی باشد، به این فکر کنید که در واقع چقدر از حافظه ی گوشی خود استفاده خواهید کرد. از گوشی هوشمند خود به عنوان یک هارد اکسترنال برای رایانه خود استفاده می کنید؟ اگر جواب نه، احتمالاً با 64 گیگابایت هم می توانید کار خود را راه بیاندازید. ناگفته نماند که می توانید از خدمات ابری برای صرفه جویی در فضا استفاده کنید و پرونده های خود را همیشه در دسترس داشته باشید، مشروط بر اینکه به اینترنت دسترسی داشته باشید.

راهنمای خرید گوشی | به چه نکاتی باید دقت کنیم؟

6- عمر باتری

ماندگاری باتری یکی از مهمترین ویژگی هایی است که باید هنگام انتخاب گوشی هوشمند جدید در نظر بگیرید. فریب نخورید: تعداد بیشتر میلی آمپر ساعت باتری گوشی، نشان دهنده ی عمر باتری بیشتر نیست. عواملی که به کار می آیند متفاوت هستند و ارزش آن را دارد که آنها را بشناسیم.

به عنوان مثال، باید در نظر بگیرید که صفحه نمایش هایی با وضوح بالاتر انرژی بیشتری مصرف می کنند، در حالی که آخرین پردازنده ها عمر باتری را بهینه می کنند. به جای اینکه فقط به مشخصات فنی نگاه کنیم، بهتر است بررسی ها و نتایج را بررسی کنید تا بدانید که همه ی این عوامل هنگام ترکیب در یک دستگاه واحد چگونه عمل می کنند. در حال حاضر به نظر می رسد 4000 میلی آمپر ساعت استاندارد است.

راهنمای خرید گوشی | به چه نکاتی باید دقت کنیم؟

7- کیفیت و خلاقیت دوربین

تولید کنندگان گوشی های هوشمند اخیراً توجه بیشتری به کیفیت دوربین و ویژگی های آن نشان داده اند و این بخش از گوشی برای کاربران بسیار جالب است. تعداد مگاپیکسل، فوکوس اتوماتیک هیبریدی، تثبیت نوری، حالت های دستی، جلوه های ویژه و ویژگی های سلفی بسیار مهم است. گوشی های هوشمند روز به روز بیشتر شبیه به دوربین های دیجیتالی می شوند. مگاپیکسل کل داستان کیفیت دوربین گوشی را بیان نمی کند، مهم است که ایده ای از نوع سنسور یکپارچه، کیفیت لنز و اندازه پیکسل دوربین گوشی بدست آورید.

راهنمای خرید گوشی | به چه نکاتی باید دقت کنیم؟

8- نرم افزار گوشی

آیا شما به گوشی ای نیاز دارید که بتواند کاملاً همه کار را برای شما انجام دهد؟ آیا شما جزء آن دسته از افرادی هستید که به حسگر اثر انگشت داخلی، مانیتور ضربان قلب، سنسور UV نیاز دارید؟ پاسخ به هر کدام از این سوالات برای انتخاب یک گوشی جدید بسیار مهم است.

اما قابل ذکر است، انتخاب خود را بر اساس ویژگی های سخت افزاری محدود نکنید. صفحه ی گوشی را فعال کنید و نرم افزار را به صورت عمیق جستجو کنید تا دریابید چه ویژگی های پنهانی در آنجا وجود دارد و اینکه چه گزینه هایی را برای شما فراهم می کند. شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که گوشی را با فرزندان خود به اشتراک می گذارید؟ اطمینان حاصل کنید که حالت مهمان یا کنترل والدین دارد یا خیر. دوست دارید کتاب های الکترونیکی را مستقیماً در اندروید بخوانید؟ رابطی را انتخاب کنید که به شما امکان می دهد رنگ صفحه نمایش را تنظیم کنید. به طور خلاصه، سیستم نرافزاری گوشی را به طور کامل بررسی کنید.

راهنمای خرید گوشی | به چه نکاتی باید دقت کنیم؟

9- قیمت گوشی در مقایسه با عملکرد آن

در لیست ما آخرین موضوع است، اما احتمالاً اولین عاملی که باید در نظر بگیرید اگر بودجه محدودی دارید، قطعاً قیمت آن است. می خواهید برای گوشی هوشمند بعدی خود چقدر هزینه کنید؟ آیا ارزش این را دارد که از تمام حقوق خود استفاده کنید یا شاید مناسب باشد که خود را محدود کنید و چیزی ارزان تر اما به همان اندازه قدرتمند  انتخاب کنید؟ انتخاب مورد نظر شماست، اما توجه داشته باشید که برای هر بازه ی قیمتی برخی از گوشی ها بهتر از سایرین هستند.

بنابراین، به دنبال چه چیزی در یک گوشی هوشمند هستید؟ آیا در انتخاب گوشی هوشمند جدید، ویژگی هایی وجود دارد که می تواند یک معامله گر باشد؟

کلیدواژه : راهنمای خرید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید