کد خبر:42569
پ

خرید آنلاین لوازم مصرفی خودرو از یدک مارکت

انواع لوازم مصرفی خودرو یکی از پرکاربردترین تولیدات صنعت خودروسازی بوده و بسته به کاربرد می‌توانند هنگام خرابی قطعات موجود بسیار مفید و مؤثر واقع شوند. البته بایستی به‌خاطر داشت که هنگام خرید لوازم مصرفی خودرو نباید سراغ قطعات ارزان‌قیمت و بی‌کیفیت رفت. باتوجه‌به جنس و کیفیت پایین، در صورت استفاده از این قطعات، ممکن […]

انواع لوازم مصرفی خودرو یکی از پرکاربردترین تولیدات صنعت خودروسازی بوده و بسته به کاربرد می‌توانند هنگام خرابی قطعات موجود بسیار مفید و مؤثر واقع شوند. البته بایستی به‌خاطر داشت که هنگام خرید لوازم مصرفی خودرو نباید سراغ قطعات ارزان‌قیمت و بی‌کیفیت رفت. باتوجه‌به جنس و کیفیت پایین، در صورت استفاده از این قطعات، ممکن است مجبور به تعویض مجدد آن‌ها شوید؛ در نتیجه هزینه بیشتری بر شما تحمیل شود. اگر از قطعات اورجینال و اصلی استفاده کنید، عملکرد قابل‌اعتماد و طولانی‌مدتی را شاهد خواهید بود.

شما می‌توانید به‌راحتی قطعات و لوازم‌ یدکی خودروهای مختلف را از یک فروشگاه معتبر خریداری و استفاده نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، با ما همراه باشید.

لوازم مصرفی خودرو چیست و از چه اجزایی تشکیل شده است؟

قطعاتی در قسمت‌های مختلف خودرو استفاده می‌شوند که طول عمر مشخصی دارند و باید دراسرع‌وقت پس از گذشت دوره عمر مفید و بازرسی‌های معمول، تعویض شوند. عمر مفید بسیاری از مواد مصرفی خودرو تا حد زیادی تحت‌تأثیر کیفیت و مواد آن قطعاتی است که در حین کار دچار سایش و پارگی سریع می‌شوند.

دسته لوازم مصرفی خودرو شامل طیف گسترده‌ای از قطعات می‌شود. لاستیک‌ها، روغن‌موتور، لنت ترمز و فیلتر هوا و روغن تعدادی از این اجزا هستند. این قطعات همگی توسط تولیدکنندگان مختلف به فروش می‌رسند؛ بنابراین بهتر است برای افزایش امنیت، آن‌ها را از خرده‌فروشی‌های معتبر خریداری کنید.

لیستی از پرکاربردترین لوازم مصرفی خودرو

در ادامه لیستی از قطعات مصرفی خودرو ارائه شده است تا با آن‌ها آشنا شده و بتوانید قبل از خرید سلامت آنها را بررسی کنید. لیست این لوازم به شرح زیر است:

  • روغن برای واشر سر سیلندر، هیدرولیک، ترمز و موتور.
  • فیلترهای سوخت، هوا، روغن و فضای داخلی خودرو.
  • تسمه‌های موتور مانند تسمه تایم و تسمه دینام.
  • واشرهای سرسیلندر که تنها یک نمونه از واشرهای مورداستفاده برای آب‌بندی هستند.
  • تیغه‌های برف‌پاک‌کن که نمونه‌ای از قطعات یا اجزای برف‌پاک‌کن خودرو هستند.
  • قطعات با عمر محدود، مانند باتری ماشین.
  • لاستیک‌ها، لنت ترمز خودرو، دیسک و صفحه کلاچ که نمونه‌هایی از اجزای چرخ خودرو هستند.
  • مایعات خودرو مانند ضد یخ، آب رادیاتور و شیشه‌شور.
  • گاز یا سیال کولر برای وسایل نقلیه.
  • برخی از اجزای سیستم جرقه‌زنی مانند شمع‌ها.

قطعات و لوازم جانبی مورداستفاده در خودرو فراتر از موارد ذکر شده در اینجا بوده و این‌ها تنها بخش کوچکی از تمام موارد استفاده شده هستند. این قطعات باید به‌عنوان بخشی از تعمیر و نگهداری معمول خودرو مورد بررسی قرار گیرند تا به‌محض تشخیص سایش یا آسیب قابل تعویض باشند. ناگفته نماند که طول عمر و کارایی مواد مصرفی تأثیر بسزایی بر سایر قطعات خودرو خواهد داشت.

عمر مفید لوازم مصرفی خودرو و زمان تعویض آنها

هر یک از قطعات مصرفی خودرو عمر مفید خاصی دارد که معمولاً پس از طی مسافتی معین نیاز به تعویض هر قطعه دارد. به‌عنوان‌مثال توصیه می‌شود پس از طی مسافتی حدود 20000 کیلومتر، فیلتر سوخت و روغن را تعویض کنید. عمر مفید فیلتر هوا که یکی از قطعات فرسوده خودرو است و نقشی حیاتی در عملکرد موتور ایفا می‌کند، به شرایط و میزان آلودگی هوا بستگی دارد و به‌طورکلی توصیه می‌شود هر دو ماه یکبار آن را تعویض کنید.

یکی دیگر از مواد مصرفی مهم در موتور خودرو واشر سرسیلندر است که معمولاً پس از طی 100000 کیلومتر نیاز به تعویض دارد. برخی از قطعات در معرض سایش باید توسط متخصص برای آسیب و فرسودگی بررسی شوند. برخی از این قطعات مانند لنت ترمز و لاستیک خودرو بسته به کیفیت و کاربردشان می‌توانند طول عمر متفاوتی داشته باشند.

از طرف دیگر، عموماً عمر باتری خودرو حدود 2 سال است و معمولاً تسمه‌های مستعمل از نظر ترک، پارگی یا خوردگی بررسی می‌شوند تا مشخص شود که آیا باید تعویض شوند یا خیر. در مورد تسمه تایم هم باتوجه‌به اهمیت عملکردش باید بعد از حدود شصت الی هشتاد هزار کیلومتر چک شده و در صورت نیاز تعویض شود. در مورد ضدیخ، آب رادیاتور و شیشه‌شور باید گفت که وقتی سطح آن‌ها کم شد باید به مقدار لازم به مخزن مربوطه اضافه شوند.

روغن‌های مختلفی در قسمت‌های مختلف خودرو استفاده می‌شود که جزو لوازم مصرفی خودرو هستند. به‌عنوان‌مثال روغن‌موتور بعد از 5 الی 10 هزار کیلومتر و روغن ترمز بعد از حدود یک تا دو سال باید تعویض شود. در مورد روغن هیدرولیک معمولاً کیفیت آن بررسی شده و در صورت لزوم تعویض می‌شود. روغن دنده یا روغن واسکازین نیز باید پس از طی مسافت 80000 تا 100000 کیلومتر بررسی و در صورت نیاز تعویض شود.

عمده لوازم مصرفی خودرو کدام‌اند؟

در خودرو، برخی از مواد مصرفی عمر کوتاه‌تری نسبت به سایر قطعات دارند و در لیست پرکاربردترین قطعات خودرو قرار می‌گیرند. برخی از این قطعات عبارت‌اند از:

بسته به شرایط و کیفیت لوازم خودرو، موارد ذکر شده ممکن است تغییر کند. به‌عنوان‌مثال واشر سرسیلندر یکی از قطعاتی است که در صورت عدم کیفیت به این لیست اضافه می‌شود. از طرفی در برخی خودروها به دلیل استهلاک زیاد این قطعه یکی از پرکاربردترین المان‌ها است. نحوه استفاده از این قطعات و نحوه رانندگی شما نیز از عوامل مهم تأثیرگذار در طول عمر قطعات خودرو است. به‌عنوان‌مثال، عمر دیسک کلاچ و لنت‌های سیستم ترمز کاملاً به نحوه رانندگی و نحوه استفاده از آنها بستگی دارد.

قیمت لوازم مصرفی خودرو

قطعات مصرفی خودرو برای مدل‌های مختلف خودرو قیمت‌های متفاوتی دارند. این قیمت به عملکرد قطعات و کیفیت ساخت آن‌ها بستگی دارد. لوازم اصل و اورجینال یا اصطلاحاً فابریک ممکن است گران‌تر از سایر قطعات باشند.

در واقع، خرید این قطعات علاوه بر عملکرد صحیح و مطمئن، امکان استفاده طولانی‌تری از آن‌ها را به شما می‌دهد. یک قطعه غیراصلی که ممکن است قیمت پایین‌تری داشته باشد، ممکن است در مدت‌زمان کمتری به پایان عمر مفید خود برسد، درحالی‌که قطعات اصلی و اورجینال عمر طولانی‌تری خواهند داشت.

خرید آنلاین لوازم مصرفی خودرو با قیمت مناسب از یدک مارکت

هنگامی که صحبت از دنیای اتومبیل‌ها می‌شود، شناسایی و خرید هوشمندانه انواع لوازم مصرفی خودرو اهمیت بسزایی دارد؛ بدین منظور بایستی به کیفیت و اورجینال بودن قطعات موردنظر توجه ویژه‌ای داشته باشید.

شما می‌توانید به‌راحتی قطعات و لوازم ‌یدکی خودروهای مختلف را از یک فروشگاه معتبر خریداری و استفاده نمایید. یدک مارکت یکی از معتبرترین و شناخته‌شده‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی است که به‌صورت تخصصی در زمینه لوازم ‌یدکی خودروهای ایرانی و خارجی فعالیت می‌کند.

در صورت تمایل به خرید باکیفیت‌ترین لوازم ‌یدکی موردنیاز خودرو خود می­توانید به فروشگاه اینترنتی یدک مارکت مراجعه کرده و سفارش خود را ثبت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر از راهنمای ثبت سفارش نیز می‌توانید با واحد امور مشتریان این فروشگاه در تماس باشید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید