کد خبر:52289
پ

حذف تساوی از مسابقات فوتبال در ژاپن با اعمال قانون جدید | ضربات پنالتی با امتیاز برای بازنده و برنده

قانون جدید وعجیب در لیگ ژاپن برای جذاب تر شدن بازی ها حسابی جنجالی شده است. بر طبق این قانون که شبیه به مسابقات والیبال امتیازدهی انجام می شود، بازنده و برنده در ضربات پنالتی امتیاز می گیرند و تساوی از نتایج حذف شده است. قانون عجیب حذف تساوی از لیگ ژاپن و امتیاز دادن […]

قانون جدید وعجیب در لیگ ژاپن برای جذاب تر شدن بازی ها حسابی جنجالی شده است. بر طبق این قانون که شبیه به مسابقات والیبال امتیازدهی انجام می شود، بازنده و برنده در ضربات پنالتی امتیاز می گیرند و تساوی از نتایج حذف شده است.

قانون عجیب حذف تساوی از لیگ ژاپن و امتیاز دادن به برنده و بازنده در ضربات پنالتی

قانون عجیب حذف تساوی از لیگ ژاپن و امتیاز دادن به برنده و بازنده در ضربات پنالتی

بر طبق این قانون اگر مسابقه‌ای پس از 90 دقیقه با تساوی به پایان برسد، بلافاصله با ضربات پنالتی برنده مشخص می‌شود.

نحوه امتیازدهی: برد در وقت قانونی: 3 امتیاز برد

در ضربات پنالتی: 2 امتیاز

باخت در ضربات پنالتی: 1 امتیاز

باخت در وقت قانونی: 0 امتیاز

به موجب این قانون، تساوی از معادلات فوتبال حذف می شود و تنها اگر تیمی در وقت معمول بازنده باشد هیچ امتیازی کسب نخواهد کرد. این قانون شبیه به آنچه در والیبال اجرا می شود است که اگر تیمی بدون دادن ست به حریف برنده شود 3 امتیاز می گیرد و اگر حتی در صورت برنده شدن، یک ست به حریف بدهد 2 امتیاز می گیرد و تیم حریف هم 1 امتیاز به دست می آورد.

گفتنیست این قانون از فصل 2026 در لیگ ژاپن اجرایی می شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید