کد خبر:36480
پ

تکنولوژی هولوپورتیشن و انقلاب در مکالمات تصویری

کمپانی مایکروسافت قصد دارد کاربران هولولنز خود را با استفاده از تکنولوژی هولوپورت به مکان دلخواهشان انتقال دهد. کاربرانی که قصد دارند با دیگران مکالمه داشته باشند اما از مسافت زیادی که بینشان است رنج می کشند حال می توانند با استفاده از این تکنولوژی، با فرد مورد نظرشان رو در رو و به صورت […]

کمپانی مایکروسافت قصد دارد کاربران هولولنز خود را با استفاده از تکنولوژی هولوپورت به مکان دلخواهشان انتقال دهد. کاربرانی که قصد دارند با دیگران مکالمه داشته باشند اما از مسافت زیادی که بینشان است رنج می کشند حال می توانند با استفاده از این تکنولوژی، با فرد مورد نظرشان رو در رو و به صورت مجازی ملاقات کرده و مکالمه داشته باشند.
این تکنولوژی در بخش تحقیقاتی مایکروسافت که تکنولوژی ” هولوپورتیشن ” (holoportation) را فراهم می کند، توسعه یافته است. این محصول، حاصل دسترنجِ گروه تعاملی تکنولوژی های سه بعدیِ تحقیقاتی مایکروسافت است. این گروه به تازگی ویدیویی در یوتیوب منتشر کرده اند که در آن شهرام ایزدی – یکی از مدیران تحقیقاتی مایکروسافت – در یک اتاق قرار دارد و در حالی که از ایزدی تصویر برداری می شود، او می تواند با افراد دیگر از جمله دختر خود، که در اتاق دیگری قرار دارند و از آن ها نیز تصویر برداری می شود، تعامل داشته باشد.
این سیستم با ترسیم نقشه حرکتیِ فرد و ارسال آن ها به صورت تصاویر سه بعدی به فردی که از هولولنز استفاده می کند، عمل می کند و بدین ترتیب دو نفری که از این تکنولوژی استفاده می کنند می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

 

تکنولوژی هولوپورتیشن و انقلاب در مکالمات تصویری

 

تله پورت چیست؟

 

البته هنوز تکنولوژی هولوپورت در مراحل ابتدایی خود قرار دارد و هنوز برخی از ویژگی های کلیدی تعاملات انسانی در آن به کار نرفته است. به طور مثال کاربران نمی توانند در یکدیگر را لمس کنند اما آن ها در طول مکالمه قادر خواهند بود در اتاق با یکدیگر قدم بزنند و حرکت داشته باشند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید