کد خبر:37904
پ

ترفندهای سئو سایت | نقش اعتبار وبمستر در سئو سایت

یکی از حوزه های جذاب وب بدون شک، بهینه سازی سایت ها برای افزایش ترافیک ورودی ارگانیک است که معمولاً توسط کارشناسان سئو انجام می شود. در این مطلب قصد داریم به چند ترفند سئو و نقش اعتبار وبمستر در سئو سایت و چگونگی ارزیابی گوگل از اعتبار وبمستران بپردازیم؛ با کلیک همراه باشید. ترفندهای […]

یکی از حوزه های جذاب وب بدون شک، بهینه سازی سایت ها برای افزایش ترافیک ورودی ارگانیک است که معمولاً توسط کارشناسان سئو انجام می شود. در این مطلب قصد داریم به چند ترفند سئو و نقش اعتبار وبمستر در سئو سایت و چگونگی ارزیابی گوگل از اعتبار وبمستران بپردازیم؛ با کلیک همراه باشید.

ترفندهای سئو سایت | نقش اعتبار وبمستر در سئو سایت

قبل از شروع ذکر این نکته ضروری است که سئو یک سایت طیف وسیعی از چک لیست ها را شامل می شود و تنها به مواردی که در ادامه مطرح می شود، نمی توان به بهبود شرایط سایت امیدوار بود اما موارد زیر می توانند به وبمستر مذکور در جهت رشد سریعتر ترافیک ارگانیک سایت کمک کنند وگرنه بدون شک، اولین مورد در ارتقای سریع ورودی ارگانیک سایت ها، تولید محتوای با کیفیت و درگیرکننده است.

شاید شما هم جزو آن دسته از افرادی باشید که چند سالی هست وارد حوزه سئو و فعالیت در زمینه بهبود و بهینه سازی سایت ها شده اید؛ اما با این نکته که نقش و اعتبار شما نزد گوگل چقدر در فعالیت های شما تاثیر دارد، آشنا نبوده اید.

 

گوگل چطور اعتبار شما را ارزیابی می کند؟

کمپانی گوگل به سبب گستردگی سرویس ها و خدماتی که به کاربران ارائه می دهد، تقریباً از اعتبار هر کاربری که با جیمیل مربوطه به سرچ کنسول متصل شده، اطلاع دارد و همین مسئله ساده، کار را برای برخی وبمستران ساده و یا بعضاً سخت می کند. چرا که خوش نامی و یا بدنامی وبمستر مذکور در ارتقای وضعیت سایت، یک فاکتور محسوب می شود که البته بار دیگر تاکید می کنیم، این مورد، همه چیز سئو نیست و به فاکتور هایی که اولویت بالاتری دارند، باید دقت بیشتری کرد.

به عنوان مثال اگر شما با ایمیل گوگل خود (جیمیل) از سرویسی مثل یوتیوب یا هر سرویس دیگری که متعلق به گوگل است استفاده کنید و بنا به هر دلیلی (مثلاً لینک سازی فیک در کامنت های یوتیوب) سرویس مذکور اکانت جیمیل شما را در استفاده از آن سرویس تعلیق یا مسدود کند، این مورد به کارنامه سوابق شما در دیتابیس های بزرگ گوگل اضافه می شود و اگر با همان اکانت، به سرچ کنسول گوگل یک سایت متصل هستید و مشغول آنالیز داده های آن سایت باشید، بدون شک گوگل با دید دیگری به آن سایت نگاه خواهد کرد چرا که وبمستر مذکور، قبلاً نمره منفی بابت حرکاتی که در سئو و استانداردهای گوگل تخلف محسوب می شود گرفته است. بسیاری از وبمسترها بدون توجه به این قضیه و اکانتی که با آن به سرچ کنسول سایتها وصل می شوند، به گشت و گذار در اینترنت می پردازند؛ غافل از اینکه هوش مصنوعی گوگل کلیه رفتار آنها را رصد می کند.

 

سایتهای اسپم و بی کیفیت را حذف کنید

نکته دیگر در این قضیه، تاثیر سایتهایی هست که یک وبمستر با یک اکانت جیمیل روی آنها مشغول فعالیت است و در لیست سایتهای او در سرچ کنسول دیده می شود. اگر در این لیست نیز سایت بی کیفیت یا بعضاً اسپمی وجود داشته باشد که نمره اسپم اسکور بالایی داشته باشد و یا پنالتی شده باشد نیز باز هم در رویکرد گوگل به آن وبمستر و سایر سایتهای متصل به اکانت او، تاثیر خواهد داشت و به همین دلیل توصیه می شود سایتهایی که دیگر با آنها کار نمی کنید و یا از کیفیت لازم برخوردار نیستند و یا نمره اسپم اسکور بالایی دارند را از لیست سایتهای خود در سرچ کنسول حذف کنید و یا با یک اکانت مجزا به سراغ آنها بروید و اکانت اصلی خود را آلوده و سایتهای دیگری که روی آنها کار می کنید را قربانی یک یا چند سایت اسپم نکنید.

بدیهی است هر چقدر تعداد سایتهای با کیفیتی که در آنها فعالیت دارید و توسط سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس رصد می شود، بیشتر باشد، در نتیجه نمره مثبت شما نزد گوگل هم بالاتر خواهد بود و اگر کار جدیدی بپذیرید، سایت جدید نیز به واسطه سوابق مثبت شما در امر سئو، از حسن نظر گوگل استفاده خواهد کرد.

 

پروفایل خود در شبکه های اجتماعی را تکمیل کنید

از ژوئن 2021 بود که گوگل اعلام کرد یک فاکتور مجزا برای نویسندگان مطالب در نظر می گیرد و این بدان معناست اگر شما به عنوان یک کارشناس سئو خوب از نظر گوگل، مطلبی را با نام خود در سایتی منتشر کنید، شانس بهتر ایندکس شدن آن مطلب به مراتب بالاتر از مطلبی است که توسط یک نویسنده ناشناس منتشر می شود. پس برای پروموت خود در فضای مجازی، حتماً مشخصات خود به همراه آدرس جیمیل یا سایت مدنظر خود و آدرس شبکه های اجتماعی خود را به طور کامل پر کنید تا حسن شهرت شما بیشتر در وب پخش شده و نام و تخصص شما نزد موتورهای جستجو، معتبرتر شود.

 

چطور از لیست سیاه گوگل بیرون بیائیم؟

اگر به هر دلیلی در گذشته در لیست سیاه گوگل قرار گرفته اید و یا سایتهایی را در لیست سرچ کنسول خود دارید که اسپم هستند، هنوز امید به ادامه فعالیت سازنده در حوزه سئو داشته باشید. شما می توانید با تغییر اکانت، دنیای جدیدی را برای خود بسازید و یک شخصیت جدید از خود به گوگل معرفی کنید و یا با حذف سایتهای مخرب و اسپم از لیست خود، اعتبار از دست رفته را بازیابی کنید.همواره به یاد داشته باشید 90 درصد فعالیت های شما در وب، توسط گوگل رصد می شود و حتی اگر در حال خواندن مطلبی در حوزه سئو سیاه هم باشید، این مورد به گوش گوگل خواهد رسید چرا که با استفاده از کوکی هایی که در بروزر شما فعال می کند، از همه رفتارهای کاربرانش مطلع است و اگر در حوزه سئو فعالیت می کنید، بهتر است به موارد سئو سیاه فکر هم نکنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید