کد خبر:12225
پ

تحلیل فنی بازی استقلال و مس | اولین پیروزی فکری مثل آب خوردن

محمود فکری در ادامه رکورد شکست ناپذیری خود در لیگ برتر به یازدهمین بازی بدون شکست خود در لیگ و اولین پیروزی اش در تیم استقلال رسید. این پیروزی از آن جهت برای فکری و استقلال حیاتی بود که چند مدعی از جمله پرسپولیس و سپاهان و تراکتور نتوانسته بودند در هفته اول به پیروزی […]

محمود فکری در ادامه رکورد شکست ناپذیری خود در لیگ برتر به یازدهمین بازی بدون شکست خود در لیگ و اولین پیروزی اش در تیم استقلال رسید. این پیروزی از آن جهت برای فکری و استقلال حیاتی بود که چند مدعی از جمله پرسپولیس و سپاهان و تراکتور نتوانسته بودند در هفته اول به پیروزی دست پیدا کنند و 3 امتیاز این بازی، تا حدی آبی ها را در حاشیه امن قرار می داد و از بحران هایی که معمولاً در هفته های ابتدایی فصول گذشته به سراغشان می آمد خلاص می کرد.

 

نمرات بازیکنان استقلال

 

برنامه بازی های استقلال لیگ بیستم

 

تحلیل فنی بازی استقلال و مس | اولین پیروزی فکری مثل آب خوردن

تحلیل فنی بازی استقلال و مس | اولین پیروزی فکری مثل آب خوردن

اولین پیروزی استقلال مدل فکری در حالی به دست آمد که کادر فنی استقلال دستش در استفاده از بازیکنان جدید این تیم بسته بود و مجبور شد تا از بازیکنان قدیمی استقلال در هفته اول استفاده کند تا تکلیف پنجره نقل و انتقالات استقلال در روزهای آتی مشخص شود و بازیکنان جدید این تیم نیز بتوانند به کمک کادر فنی بیایند. فکری در این بازی تیمش را با 4 دفاع آرایش داد و بر خلاف بسیاری از بازیهای تدارکاتی که بازی با سه مدافع را امتحان کرده بود در اولین بازی ریسک نکرد و با سیستم 4 دفاعه با دو هافبک دفاعی به نام های ریگی و باقری استقلال را روانه بازی مقابل تیم سرسخت مس رفسنجان کرد.

هر دو تیم در نیمه اول بازی چندان دلچسبی ارائه نکردند و به دلیل بی دقتی بازیکنان هر دو تیم، آمار پاس های اشتباه و شوت ها و پاس هایی که به هدف نرسیدند نزد هر دو تیم بالا بود. استقلال در نیمه اول سعی در استفاده از اورلپ و دور زدن مدافعین حریف برای رسیدن به گل داشت و در چند نوبت نیز وریا غفوری و میلیچ موفق به اینکار شدند اما پاس نهایی این دو بازیکن به مقصد نرسید تا موقعیت گل خطرناکی روی دروازه مس خلق نشود.

در نیمه دوم مس رفسنجان برای پیروزی در این بازی حریص تر شد و بی محابا جلو کشید و بازیکنان سرعتی استقلال نیز در یک ضد حمله برق آسا توانستند گل اول را توسط وریا غفوری و در شلوغی دروازه مس به ثمر برسانند. این گل باعث شد تا نظم خط دفاع مس به هم بریزد و در ادامه بازی بارها مهدی قایدی در موقعیت ضد حمله قرار گرفت که تنها در یکی از آنها توانست پاس خود را به بازیکن هدف یعنی ارسلان مطهری برساند و گل دوم استقلال نیز بر روی یک ضد حمله سریع به زیبایی و با ضربه والی ارسلان مطهری به دست آمد.

پس از این گل بر خلاف رویه فصول قبل که استقلالی ها به طور ذاتی به دفاع می رفتند، محمود فکری با وارد کردن شیخ دیاباته به زمین با سه مهاجم بازی را ادامه داد و عقب ننشست و در اداره بازی با پاس های صحیح موفق بود.

عملکرد خط دفاع استقلال در این دیدار عالی بود به طوری که بازیکنان مس تنها 1 شوت در درون چارچوب داشتند و در ضربات سر نیز سیاوش یزدانی و عارف غلامی موفق عمل کردند تا سید حسین حسینی چندان به دردسر نیفتد.

در خط میانی، به نظر می رسد فرشید باقری و فرشید اسماعیلی هنوز برای رسیدن به روزهای اوج خود به زمان نیاز دارند.

در خط حمله نیز ارسلان مطهری و قایدی روز پرفروعی را سپری کردند و با تحرک بالای خود بارها خط دفاع مس را اذیت کردند؛ بی دقتی مهدی قایدی در ارسال پاس نهایی در چند نوبت استقلال را از زدن گلهای بعدی محروم کرد اما در مجموع عملکرد او مثبت ارزیابی شد.

شیخ دیاباته که در این دیدار به عنوان بازیکن تعویضی به میدان آمد، کمی سنگین به نظر می رسید و نتوانست تاثیر مثبت زیادی در خط حمله استقلال بگذارد و تنها در چند نوبت در تله آفساید حریف گیر کرد.

آمار بازی استقلال و مس رفسنجان | کاپیتان وریا بهترین بازیکن زمین

در پایان می توان از بازی اول استقلال اینطور برداشت کرد که اگر آبی ها به گل اول بازی برسند، بردن این تیم برای حریفان بسیار سخت خواهد بود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید