کد خبر:53383
پ

بیانیه جی دی ونس پس از شکست مذاکرات ایران و آمریکا در اسلام آباد

جی‌دی ونس معاون ترامپ و رئیس هیئت مذاکراتی آمریکا: بیست و یک ساعت گفتگو کردیم ولی به نتیجه نرسیدیم و توافق حاصل نشد! بیانیه جی دی ونس پس از شکست مذاکرات ایران و آمریکا در اسلام آباد گفت‌وگوهای جدی با ایران داشتیم، اما به توافق نرسیدیم. این خبر برای ایران بسیار بدتر از آن است […]

جی‌دی ونس معاون ترامپ و رئیس هیئت مذاکراتی آمریکا: بیست و یک ساعت گفتگو کردیم ولی به نتیجه نرسیدیم و توافق حاصل نشد!

بیانیه جی دی ونس پس از شکست مذاکرات ایران و آمریکا در اسلام آباد

بیانیه جی دی ونس پس از شکست مذاکرات ایران و آمریکا در اسلام آباد

گفت‌وگوهای جدی با ایران داشتیم، اما به توافق نرسیدیم. این خبر برای ایران بسیار بدتر از آن است که برای ایالات متحده آمریکا بد باشد. بنابراین ما بدون دستیابی به توافق به ایالات متحده بازمی‌گردیم. ما به‌روشنی خطوط قرمز خود را مشخص کرده‌ایم؛ این‌که در چه مواردی آماده انعطاف هستیم و در چه مواردی نیستیم. این موضوع را تا حد ممکن شفاف بیان کرده‌ایم. وارد همه جزئیات نمی‌شوم، چون نمی‌خواهم مذاکراتی را که ۲۱ ساعت به‌صورت خصوصی انجام دادیم، علنی مطرح کنم. اما واقعیت ساده این است که ما نیاز داریم یک تعهد صریح ببینیم مبنی بر این‌که آن‌ها به دنبال سلاح هسته‌ای نخواهند رفت و به دنبال ابزارهایی که امکان دستیابی سریع به سلاح هسته‌ای را فراهم می‌کند نیز نخواهند بود. دوباره تاکید می‌کنم، برنامه هسته‌ای آن‌ها، هرچه که بوده، و تاسیسات غنی‌سازی که پیش‌تر داشتند، از بین رفته است. اما سوال اصلی این است: آیا ما یک تعهد بنیادی و واقعی از سوی ایرانی‌ها می‌بینیم که به سمت توسعه سلاح هسته‌ای نروند؟ نه فقط الان، نه فقط دو سال دیگر، بلکه در بلندمدت؟ باز هم نتوانستیم به نقطه‌ای برسیم که ایرانی‌ها حاضر باشند شروط ما را بپذیرند. فکر می‌کنم ما بسیار منعطف بودیم و تا حد زیادی همکاری نشان دادیم. رییس‌جمهوری به ما گفت با حسن نیت به اینجا بیایید و نهایت تلاش‌تان را برای رسیدن به توافق انجام دهید. ما هم همین کار را کردیم، اما متاسفانه نتوانستیم پیشرفتی حاصل کنیم. طبیعتا ما به‌طور مستمر با ترامپ در تماس بودیم. شاید حدود شش بار یا حتی دوازده بار در طول این ۲۱ ساعت با او صحبت کردیم. همچنین با دریاسالار کوپر، پیت، مارکو و کل تیم امنیت ملی هم در تماس بودیم. چندین بار هم با پزیر خزانه‌داری صحبت کردیم. ما اینجا را ترک می‌کنیم اما یک پیشنهاد بسیار روشن روی میز گذاشته‌ایم. این پیشنهاد یک چارچوب مشخص است که پیشنهاد نهایی و بهترین پیشنهاد ماست. باید ببینیم آیا ایرانی‌ها آن را می‌پذیرند یا نه. ایالات متحده اکنون در حال برنامه‌ریزی برای ترک پاکستان است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید