کد خبر:13783
پ

برای قهرمان شدن در لیگ برتر به چند امتیاز نیاز است | پرسپولیس می تواند یا استقلال؟

ابراهیم شکوری قائم مقام جعفر سمیعی مدیرعامل پرسپولیس، در پستی عجیب پس از تساوی تیمش مقابل نفت مسجد سلیمان مدعی شد پرسپولیس با همین فرمول یعنی پیروزی در بازی های خانگی و تساوی در بازیهای خارج از خانه قادر به تکرار قهرمانی است که البته شاید روی کاغذ و به صورت تئوری این نظریه خیال […]

ابراهیم شکوری قائم مقام جعفر سمیعی مدیرعامل پرسپولیس، در پستی عجیب پس از تساوی تیمش مقابل نفت مسجد سلیمان مدعی شد پرسپولیس با همین فرمول یعنی پیروزی در بازی های خانگی و تساوی در بازیهای خارج از خانه قادر به تکرار قهرمانی است که البته شاید روی کاغذ و به صورت تئوری این نظریه خیال پردازانه درست باشد اما در عمل معمولاً هیچگاه این اتفاق رخ نمی دهد که تیمی مثل پرسپولیس هیچ شکستی در کارنامه ش در طول فصل ثبت نشود و با یک شکست، تمام برنامه ریزی های شکوری برای قهرمانی پرسپولیس به هم خواهد خورد.

 

برای قهرمان شدن در لیگ برتر به چند امتیاز نیاز است | پرسپولیس می تواند یا استقلال؟

برای قهرمان شدن در لیگ برتر به چند امتیاز نیاز است | پرسپولیس می تواند یا استقلال؟

با نگاهی به میانگین امتیاز گیری تیم های قهرمان در فصول گذشته به سادگی می توان دریافت که تیمهایی در نهایت به عنوان قهرمانی در لیگ برتر رسیده اند که توانسته اند میانگین امتیازگیری خود را در انتهای فصل بالای 2 امتیاز نگه دارند. به عنوان مثال تیمی که با 64 امتیاز در 30 بازی به عنوان قهرمانی رسیده به طور میانگین از هر بازی، 2.13 امتیاز به دست آورده است. در مقطع کنونی به نظر می رسد ضعیف ترین شروع فصل پرسپولیس را شاهد هستیم و این تیم با این فرمول و با این میانگین نتیجه گیری قادر به تکرار قهرمانی نخواهد شد چرا که آنها از 9 امتیاز ممگن 5 امتیاز گرفته اند که این به معنای میانگین امتیازگیری 1.66 است که از میانگین امتیاز تیم قهرمان پائینتر است.

در طرف مقابل تیم های 6 امتیازی به بالاتر تا اینجای کار در قواره تیم قهرمان ظاهر شده اند چرا که میانگین امتیازگیری آنها تا هفته سوم، مثل تیم قهرمان در انتهای فصل است و بالاتر یا مساوی با 2 است.

نتیجه اینکه لزوماً برای قهرمان شدن در یک لیگ، تعداد امتیازات مهم نیست چرا که اگر رقابت سنگینی بین تیمها به وجود بیاید و فاصله تیمها با هم کم باشد این امکان وجود دارد تیمی با 56 امتیاز هم قهرمان شود و لزوماً برای قهرمانی به بیش از 60 امتیاز و آنچه شکوری محاسبه کرده بود، نیاز نیست و نکته مهم برای قهرمانی، حرکت کردن حول و حوش میانگین امتیازی تیم قهرمان است و در هیچ مقطعی از فصل نباید این میانگین نتیجه گیری زیر 2 برود.

در حال حاضر گل گهر سیرجان با میانگین 2.33 ایده آل ترین وضعیت را در بین تمام تیم ها دارد چرا که آنها اگر در دوبازی آتی خود حتی با یک شکست و یک پیروزی کار خود را به پایان برسانند یعنی 10 امتیاز از 2 بازی آتی، همچنان در مسیر قهرمانی قدم بر می دارند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید