کد خبر:1752
پ

اعلام تاریخ پیش فروش شاهین توسط سایپا

شرکت سایپا که در چند ماه گذشته مبادرت به خارج کردن برخی از خودروهای خارج از استاندارد خود در خانواده پراید کرده، با عرضه چند محصول جدید از جمله شاهین قصد دارد تا سهم خود در بازار خودروهای داخلی را حفظ کند؛ مسئولین این شرکت سرانجام تاریخ پیش فروش شاهین و زمان عرضه آن را […]

شرکت سایپا که در چند ماه گذشته مبادرت به خارج کردن برخی از خودروهای خارج از استاندارد خود در خانواده پراید کرده، با عرضه چند محصول جدید از جمله شاهین قصد دارد تا سهم خود در بازار خودروهای داخلی را حفظ کند؛ مسئولین این شرکت سرانجام تاریخ پیش فروش شاهین و زمان عرضه آن را اعلام رسمی کردند تا علاقه مندان به این خودروی جدید، برای خرید آن برنامه ریزی لازم را داشته باشند.

 

قیمت روز خودروهای سایپا و ایران خودرو

 

اعلام تاریخ پیش فروش شاهین توسط سایپا

اعلام تاریخ پیش فروش شاهین توسط سایپا

بنابر اخبار تأیید نشده، اولین نسخه‌ی تولیدی شاهین در ایران، مجهز به پیشرانه‌ی فعلی تیبا و ساینا همراه توربوشارژر، M15T نام دارد. این پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱/۵ لیتری و ۸ سوپاپ هماهنگ با استاندارد یورو ۵، قدرت ۱۰۸ اسب‌بخار و گشتاور ۱۶۵ نیوتن‌متر تولید می‌کند. احتمالا، دیگر تفاوت مهم شاهین با ساینا و تیبا، نصب نوع جدیدی از جعبه‌دنده‌ی دستی ۵ سرعته خواهد بود. در حال حاضر، موتور ۱/۵ لیتری تنفس طبیعی ساینا و تیبا، قدرت ۸۷ اسب‌بخار و گشتاور ۱۲۸ نیوتن‌متر با میانگین مصرف سوخت ۸ لیتر بنزین در ۱۰۰ کیلومتر دارد.

پیشرانه‌ی برلیانس H300 که قبلا برای نصب روی رهام (شاهین) انتخاب شده بود؛ ۱۱۴ اسب‌بخار و ۱۵۴ نیوتن‌متر با میانگین مصرف سوخت ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. حتی موتور ۱/۵ لیتری تنفس طبیعی برلیانس H330 هم، با قدرت ۱۰۵ اسب‌بخار و گشتاور ۱۳۸ نیوتن‌متر، می‌توانست گزینه‌ی مناسبی برای شاهین باشد.

تولید اولین نمونه‌های شاهین با جعبه‌دنده‌ی دستی، قطعی به‌نظر می‌رسد؛ اما این خودرو مجهز به امکانات رفاهی بیشتری در مقایسه با ساینا و تیبا خواهد بود. سایپا شاهین قرار است با سانروف، استارت دکمه ای، فرمان برقی، رینگ آلومینیومی، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، تهویه خودکار، حسگر پارک و دوربین عقب، چراغ روشنایی روز، حسگر نور، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، دو کیسه هوا، آینه‌های تاشو برقی و کامپیوتر سفر تولید شود.

قیمت نهایی شاهین با تجهیزات یاد شده، هنوز نامشخص است. به اعتقاد نگارنده، باتوجه به شرایط بازار و تلاش خودروسازان برای افزایش قیمت‌های کارخانه‌ای، احتمالا شاهین دنده‌دستی با قیمتی در حدود ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون تومان به دست ثبت‌نام‌کنندگان خواهد رسید.

مشخصات فنی دقیق انواع خودروهای شرکت سایپا، مقایسه‌ی آن‌ها با محصولات برندهای دیگر، بحث و تبادل نظر پیرامون آن‌ها، پرسش و پاسخ کاربران و کارشناسان به همراه گالری تصاویر اتومبیل‌‌های این خودروساز را در بخش محصولات زومیت ببنید.

کلیدواژه : پیش فروشسایپا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید