کد خبر:47558
پ

اشتباه بزرگ پرسپولیس در استخدام والتر ماتزاری | مربی همیشه بازنده

پس از نهایی شدن انتخاب والتر ماتزاری به عنوان سرمربی پرسپولیس، حالا شک و تردیدهای زیادی در خصوص این مربی 62 ساله نزد هواداران پرسپولیس به وجود آمده است.   اشتباه بزرگ پرسپولیس در استخدام والتر ماتزاری | مربی همیشه بازنده طبق آمار، ماتزاری در 8 فصل فوتبالی گذشته تنها دو فصل تیم داشته که […]

پس از نهایی شدن انتخاب والتر ماتزاری به عنوان سرمربی پرسپولیس، حالا شک و تردیدهای زیادی در خصوص این مربی 62 ساله نزد هواداران پرسپولیس به وجود آمده است.

 

اشتباه بزرگ پرسپولیس در استخدام والتر ماتزاری | مربی همیشه بازنده

طبق آمار، ماتزاری در 8 فصل فوتبالی گذشته تنها دو فصل تیم داشته که از هر دو تیم تورینو و ناپولی به دلیل کسب نتایج ضعیف اخراج شده است. نکته حائز اهمیت اینکه او تیم قهرمان ناپولی را با ستارگانی همچون خوارستلیا، ویکتور اوسیمن، لوزانو، پولیتانو، زیلینسکی، دی لورنزو، الکس مریت، سیمئونه و … به چنان فلاکت انداخت که این تیم با قرار گرفتن در جایگاه دهم جدول سری آ، حتی قادر به کسب سهمیه لیگ کنفرانس اروپا هم نشد!

در کارنامه حرفه ای ماتزاری تنها یک عنوان قهرمانی دیده می شود که آن هم مربوط به فصل 2011/2012 است که با ناپولی به عنوان قهرمان کوپا ایتالیا یا جام حذفی ایتالیا رسیده. اگرچه او در سال 2008/2009 نیز با سمپدرویا نایب قهرمان کوپا ایتالیا شده بود. بهترین عملکرد او در سری آ و کل فعالیت حرفه ای اش به نایب قهرمانی در سری آ در فصل 2012/2013 باز می گردد. همانطور که پیداست عمده موفقیت های ماتزاری به بیش از 10 سال پیش باز می گردد و او در 7-8 فصل اخیر تقریباً بیکار بوده و یا از تیم های تحت هدایتش اخراج شده است.

نکته جالب در خصوص ماتزاری اینکه او بلافاصله پس از آندرا استراماچون سرمربی سابق استقلال که هدایت اینترمیلان را بر عهده داشت، روی نیمکت اینترمیلان نشست. او در انتهای فصل 203/2014 و در تاریخ 2 جولای با اینتر قرارداد بست و تنها بعد از 12 بازی در تاریخ 16 نوامبر از این تیم اخراج شد (6 ماه)

او سپس دو فصل بیکار ماند تا در ماه می 2016 به تیم لیگ برتری واتفورد انگلیس بپیوندد. اگرچه او توانست در آن فصل واتفورد را در لیگ برتر نگه دارد اما به سبب شیوه بازی چندان مورد رضایت هواداران و مالکین باشگاه نبود و از آنجا هم اخراج شد.

به طور کلی هواداران پرسپولیسی که به شیوه بازی تهاجمی اوسمار عادت کرده اند، احتمالاً با سبک و سیاق آقا همیشه اخراج یعنی والتر ماتزاری که یک مربی درجه 3 ایتالیایی محسوب می شود، کنار نخواهند آمد و این انتخاب عجیب، شائبه های زیادی به همراه خواهد داشت که چرا با وجود گزینه های بهتر با رزومه های قابل قبول، مدیریت پرسپولیس به سراغ این مربی همیشه بازنده رفته است؟ سبک و سیاق ماتزاری چیزی شبیه به فوتبالی بود که جواد نکونام و کارلوس کیروش به نمایش می گذاشتند. یک فوتبال صرفاً نتیجه گرا که ستاره ها در آن ذوب می شوند و هواداران نمی توانند فوتبال زیبایی از تیم محبوب خود ببینند.

 

فکت منفی در مورد والتر ماتزاری اینکه او تنها دو روز مانده به دیدار حساس ناپولی و بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا در فصل گذشته از سمتش اخراج شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید