کد خبر:8898
پ

اسنادی که فدراسیون و سازمان لیگ را رسوا می کند | شاید استقلال هم مقابل العین 6 تایی نمی شد!

در حالی که این روزها در محافل ورزشی به جای صحبت از فینالیست شدن پرسپولیس، صحبت از شکایت النصر از این تیم شنیده می شود؛ هواداران استقلال فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ را متهم به جانبداری از تیم پرسپولیس و همکاری تمام و کمال با این تیم کرده اند و با اشاره به محرومیت نقل […]

در حالی که این روزها در محافل ورزشی به جای صحبت از فینالیست شدن پرسپولیس، صحبت از شکایت النصر از این تیم شنیده می شود؛ هواداران استقلال فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ را متهم به جانبداری از تیم پرسپولیس و همکاری تمام و کمال با این تیم کرده اند و با اشاره به محرومیت نقل و انتقالاتی استقلال در سال 95،  مورد مشابه تیم خود در سال 95 را در تناقض با آنچه امروز فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ انجام داده می بینند.

 

اسنادی که فدراسیون و سازمان لیگ را رسوا می کند | شاید استقلال هم مقابل العین 6 تایی نمی شد!

اسنادی که فدراسیون و سازمان لیگ را رسوا می کند | شاید استقلال هم مقابل العین 6 تایی نمی شد!

حتماً به یاد دارید که به خاطر چند روز دیرکرد در پرداخت تنها 40 هزار دلار عادل شیحی، پنجره نقل و انتقالات استقلال در بهمن 95 بسته شد. در آن روزها علیرضا منصوریان سرمربی استقلال بود و قصد داشت برای تقویت تیمش از آندو تیموریان، سجاد شهباززاده، سرور جبارف استفاده کند و روزبه چشمی مصدوم که اسمش از لیست خارج شده بود نیز قصد بازگشت به استقلال را در نقل و انتقالات زمستانی داشت.

 

ماجرا از این قرار است که اسامی فوق جملگی با استقلال قرارداد داخلی خود را منعقد کرده بودند اما سازمان لیگ به سبب همان قانون منع ثبت قرارداد تیم های بدهکار مانع از ثبت قرارداد بازیکنان جدید استقلال شد و ثبت قرارداد آنها را منوط به پرداخت 10 درصد از کل مبلغ بدهی استقلال به بدهکاران کرد که مبلغی حدود 600 میلیون تومان می شد. این اتفاق قبل از صدور حکم فیفا مبنی بر محرومیت نقل و انتقالات استقلال بود که در تصویر خبر زیر که مربوط به آن زمان است، تاریخ 29 دی 95 در انتهای خبر خودنمایی می کند.

 

اما شوک اصلی به استقلالی ها زمانی وارد شد که به خاطر یک سهل انگاری ساده که هنوز مشخص نیست فدراسیون مقصرش بوده یا مدیران وقت باشگاه استقلال، محرومیت نقل و انتقالاتی استقلال در تاریخ 5 بهمن 95 رسماً به این تیم ابلاغ شد تا حتی در صورت پرداخت 600 میلیون تومان نیز نتوانند از بازیکنانی که سازمان لیگ پیشتر جلوی ثبت قراردادشان را به دلیل بدهی گرفته بود، استفاده کنند.

در واقع عدم همکاری مسئولین سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال با نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا که اتفاقاً به علت کمبود بازیکن مقابل العین یک فاجعه بزرگ را رقم زد باعث شد تا 4 بازیکنی که می توانستند قبل از حکم فیفا با استقلال، ثبت قرارداد کنند، از بازی برای استقلال محروم شوند و هر کدام در نیم فصل یا بیرون بنشینند یا در تیم دیگری بازی کنند.

 

سازمان لیگ و فدراسیون به جای فرافکنی، پاسخگو باشند

اکنون مطالبه اصلی هواداران استقلال از مسئولین فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ این است که دقیقا مورد مشابه برای پرسپولیس نیز رخ داده اما اینبار با مساعدت کامل با تیم پرسپولیس و علی رغم اینکه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال به بدهی سنگین این باشگاه به بدهکارانش حتی قبل از صدور حکم محرومیت نقل و انتقالاتی، آگاهی داشته قوانین خود مبنی بر عدم امکان ثبت قرارداد برای تیم های بدهکار را نقض کرد و قبل از اعلام محرومیت نقل و انتقالاتی پرسپولیس، مجوز ثبت قرارداد بازیکنان جدید پرسپولیس را صادر کرد تا این تیم به پشتوانه همین نفرات، اکنون در فینال لیگ قهرمانان آسیا قرار داشته باشد. در واقع اگر پرسپولیس در موضوع شکایت النصر محکوم شود، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به نوعی همدست تخلف آنها محسوب خواهند شد چرا که با علم به بدهی این باشگاه به طلبکارانش، اجازه ثبت قرارداد جدید به آنها داده است.

 

در آئینه نگاه کنید، خائن و وطن فروش را پیدا می کنید

اکنون نیز توصیه ما به دوستان در فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ این است به جای پیدا کردن خیانت کار و وطن فروش ابتدا یه نگاه به خود در آئینه بیاندازند که در 4 سال گذشته چطور با اعمال سلیقه ای قوانین به نفع یک تیم خاص، در حق سایر تیم ها اجحاف کرده اند. آیا حرکت سازمان لیگ در حق استقلال در آن مقطع، خیانت به منافع ملی محسوب نمی شد؟ آیا استقلال متعلق به کشور دیگری است و ملی محسوب نمی شود؟ هنوز از یاد نبرده ایم که با شکست سنگین استقلال مقابل العین در 8 خرداد 96  چه آبروریزی برای استقلالی که به واسطه محرومیت فرشید اسماعیلی و مصدومیت چند بازیکنش بازیکن نداشت و از مگویان در پست غیرتخصصی هافبک دفاعی استفاده کرد تا آن فاجعه رقم بخورد. اما نگاه دوستان به تیم رقیب طور دیگری بوده و هست و به سبب جلوگیری از بروز چنین آبروریزی هایی که به واسطه کمبود بازیکن رقم خورده بود، کمال مساعدت را با باشگاه پرسپولیس کردند تا مبادا این تیم کم و کسری در رقابتهای آسیایی داشته باشد.

 

تفاوت فسخ قرارداد عالیشاه و نوراللهی با روزبه چشمی و داریوش شجاعیان در چه بود؟

تاریخ از یاد نمی برد که چطور با بازیکنان پرسپولیس (احمد نوراللهی و امید عالیشاه) در حالی که با استناد به خبر سایت ورزش 3 باید قراردادشان را با پرسپولیس فسخ کرده باشند، برخورد شد و در حالی که پرسپولیس از نقل و انتقالات محروم بود با این عنوان که این بازیکنان، برای خود پرسپولیس بوده اند به قضیه نگاه شد و مجوز بازگشتشان به پرسپولیس صادر شد این در حالیست که بر طبق قانون و با توجه به خبر مستندی که در آن زمان در سایت ورزش 3 کار شد، این دو بازیکن نمی توانستند قرارداد خود با پرسپولیس را فسخ نکنند و به تراکتور بپیوندند. اما این اتفاق مشابه برای روزبه چشمی و داریوش شجاعیان در دو مقطع متفاوت رخ نداد و هیچ انعطافی از سوی سازمان لیگ و فدراسیون برای ثبت قرارداد این بازیکنان استقلال انجام نشد و دوستان با این توجیه که این دو بازیکن قراردادشان را فسخ کرده اند و بازیکن جدید به حساب می آیند، مانع از بازگشتشان به استقلال شدند.

 

 

پی نوشت: عالیشاه در تاریخ 13 دی 95 قرارداد خود با پرسپولیس را فسخ کرد تا قبل از شروع نقل و انتقالات یعنی 15 دی که شروع محرومیت نقل و انتقالاتی تراکتور محسوب می شد، بتواند به عنوان سهمیه آزاد به تراکتور بپیوندد در غیر اینصورت او نمی توانست به تراکتور پیوسته باشد.

دیدگاه کاربران 37 دیدگاه
  • صالح 8 اکتبر 2020 / 2:44 ق.ظ

    واقعا براتون متاسفم ولی کلا یه طرفه قاضی هستید ببینید برادر من تاریخ ورزش ایران هیچگاه این خیانت رو فراموش نخواهد کرد فقط یک جمله بگم ما پرسپولیسیا شاید از باخت داخل زمین استقلال خوشحال بشیم حتی در مقابل تیمهای عربستانی ودر طول تاریخ فوتبال کشور شاید حتی برای هواداریه تیمهای رقیب استقلال به ورزشگاه رفته باشیم ولی هیچوقت دنبال باخت رقیب خارج از زمین نبودیم و نیستیم و اونقدر مرد هستیم که در صورت برد استقلال توزمین دنبال زمین زدن و نابود کردنشون تو فضای غیر فوتبالی و سیاسی نباشیم این خیانت لکه ننگی از این جماعت در کل تاریخ بجا گذاشت و شما ادمین محترم هیچگونه نمیتونید اون رو توجیه کنید و اینو بدونید در هر صورت چه ما بریم فینال چه سعودیها این شماها هستید که بازنده این بازیه کثیف هستید

  • داد 7 اکتبر 2020 / 1:28 ب.ظ

    تیم خاص؟؟؟..چرا از خدا نمیترسید همینطور حق پرسپولیس رو میخورید که خدا واستون خوب نمیخواد .تو همین قطر که همه تیمها تو یه هتل بودن استقلال حکومتی هتل اختصاصی گرفت چمدون ارز واسه پاداش گرفت واسه روحیه قرارداد بازیکنانشون رو چند برابر بستن بهترین امکانات تمرینی در اختیارشون بود.واقعا چی هستید بترسید از گردش روزگار چرا دروغ مینویسید توی بیست سال گذشته غیر این چهارسال چرا نمیگید چه وضع اسفناکی پرسپولیس داشت با تصمیمات حکومتیها و مدیرهای کار نابلدی که مغرضانه منصوبشان میکردن .و چه بلاهایی به سر پرسپولیس نیامد چه سالهاوروزهایی که هواداران میلیونی پرسپولیس خون گریه نکردن از این ظلمها. البته الان هم همون وضعیته ولی یکی مثل برانکو اومد و راه رو به بازیکنا نشون داد عظمت پرسپولیس رو بهشون یاد آور شد وگرنه تو همین قطر دست عسلی وزیر تا آرنج تو حلق استقلال حکومتی بود.بسه از خدا نمیترسید خسته نشوید این نون که درمیارید زن و بچه تون میخورن حرام اندر حرامه اگه این انرژی که صرف خراب کردن پرسپولیس میذارید خرج درست کردن تیم خودتون میکردید قطعا نتایج بهتری میگرفتید هر تیمی ظلم میکنه حق دیگری رو میخوره و بعد فرافکنی میکنه از خدا میخوام همیشه روزگار خوار و ذلیل باشه

  • علیرضا 7 اکتبر 2020 / 3:10 ق.ظ

    مشکل استقلال هوادارهاشه چرا که هیچ وقت نشد پشت یک مربی واستن از اولین دوره که درخشان و برانکو تو پرسپولیس بودن مربی استقلال کی بود قلعه نویی چون دارلی رفت و برگشت رو باخت هوادار پشتش رو خالی کرد و گفت باید بده رسید به مظلومی چون داربی رو ۴ بر ۲ باخت باز گفتن باید بره و منصوریان بیاد سال اول خوب حمایتش کردن سال دوم اون بلا رو سرش آوردن بعد شد شفر تیم رو قهرمان جام حذفی کرد اما سال دوم چون نتونست جام بیاره از حذفی هم حذف شد هوادار شد علیه اش مجیدی اومد تیم رده پایینی رو درآخر دوم کرد اما رفتن استراماچونی رو آوردن که همون به پرسپولیس باخت اما چون واسه چند هفته بعد مدتها تیم رو صدر جدول آورد شد بهترین مربی من مطمئنم میموند نتیجه نمیگرفت در ادامه بازم هوادار یک مربی دیگه میخواست الان فرهاد اومد تیم رو دوتا نایب قهرمانی براش آورد هم لیگ و هم حذفی چرا هوادار حمایتش نکرد چرا دنبال استراماچونی و الکس نوری تاره فرهاد داربی رو نباخت تو حذفی تو پنالت پرسپولیس رو هم برد تیم رو هم خودش نبست قبول دارم اشتباه زیاد داره گاهی خودش بخاطر تجربه کم تیم رو به حاشیه میبره اما خوب نتیجه گرفته چرا پشتش نیستین زن حامله انداره هوادار استقلال ویار نمیکنخ

  • علیرضا 7 اکتبر 2020 / 2:55 ق.ظ

    بخاطر همین دروغ گفتن هاست که استقلال به این روز افتاده درمورد عالیشاه ونورالهی جفتشون با پرسپولیس قرارداد داشتن وبخاطر سرباز شدن رفتن تراکتور اما چون تراکتور محروم شد اینا بیرون موندن حتی پادگانم رفتن جزو تراکتور شدن بعنوان سرباز اما حق بازی نداشتن بخاطر همینم تا تموم شدن سربازیشون بیرون بودن بعد برگشتن به قراردادی که با پرسپولیس داشتن قرارداد جدید امضا نشد یعنی انتقالی صورت نگرفت مثل جریان کنعانیزاده که از تراکتور رفت استقلال اما چون بازیکن پرسپولیس بود استقلال مجبور شد رضایت پرسپولیس رو بگیره.
    در مورد ۹۵ اولا الان پرسپولیس بدهکار هست اما کسی غیر مربی های خارجی اش ازش شکتیت نکرده شکایت های قبلی رو هم یا پرداخت کرده یا مصالحه کرده و وقت گرفته پس جزو بدهی هاش حساب نمیشه قانونه برای همه قابل استفاده ولی استقلال همون موقع بخاطر شکایت آندو و نکونام بدهی زیادی داشت حتی آندو نامه زده بود به afc

    • لاکی کولاکی 7 اکتبر 2020 / 7:17 ق.ظ

      چی میگی عمو. به عنوان یه نمونه کوچیک میگم مهدی شریفی هنوزم که هنوزه از لنگ طلبکاره. اون بابایی که پول استوکس رو داد هنوزم طلبکاره و… در صمن بدهی داخلی خارجی نداریم. شما از خودت ماده تبصره اصافه کردی که بدهی باید داخلی باشه؟ در مورد عالیشاه و نوراللهی هم چرا نمیفهمید؟ تو همین متن بخش مربوط به خبر ورزش3 گفته که اگر فسخ نمیکردن باید میرفتن دسته 1 بازی میکردن. پس فسخ کردن که رفتن تراکتور. البته فدراسیون همیشه تخلفات لنگ رو ماسمالی کرده. یادمون نمیره خلعتبری اومد تو برنامه نود اعتراف کرد که کفاشیان تاریخ قراردادش رو دستکاری کرد تا بتونه برای پزسپولیس بازی کنه یا داستان جعل تاریخ قرارداد طارمی. جوری حرف میزنید انگتر مسیولین تیمتون پاک بودن. هر سال یکیشونو میگیرن میندازن زندان به دلیل فساد. دفاع از تیم و هوادارش بودن خوبه اما نامردی ه کورکورانه الکی برای رد یه مطلب یه چیزی بگیم.

  • حسن 7 اکتبر 2020 / 12:06 ق.ظ

    اینکه برادران رقیب ما اینروزها با آدرس غلطی که به آنها دادهاندتا یقه ما بگیرند یکبار هم منصفانه به کارنامه خودشان هم نگاه کنند که چه کارها بنامشان برعلیه ما نکردند.من بی تعصب میگویم در این ماجرا فقط دلم برای بازیکنتان میسوزد که زحمت کشید.برادران عزیز به جای متهم کردند ما بریدمقصران این فاجعه را از درب فدراسیون وباشگاه خودتان پیدا بکنید.مثلا هم اگر امثال خطیر متهم هست ببینید کی مدارک را از داخل فدراسیون به او تحویل داده.یادتان که سپاهان به خاطر سهل انگاری باشگاه شما بخاطر رحمان احمدی از اسیا حذف شد.؟نه فرا افکنی نکنید وما را به باد ناسزا نگیریدکه از قدیم میگویند هرچه بکاری همان میدروی…ما طرفدارهای دوتیم باید بدانیم که بدجوری به عمد ما را به جان هم انداخته اند وگرنه این مسئولان دلشان برای هیچکدام از تیمهای نمیسوزد.چون اینها مال ورزش نیستند واستقلال وپرسپولیس هرکه بیاید یا برود هستند تا ابد قبول ندارین؟….یاعلی مدد

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید