کد خبر:15640
پ

اختلال زیرپوستی در اینترنت بین الملل و کاهش شدید بازدید وب سایتها | پشت پرده چیست؟

در چند روز گذشته اختلالات زیادی در اینترنت بین الملل بسیاری از کاربران به وجود آمده و اختلال در دسترسی کاربران به اینستاگرام باعث شد تا شائبه استارت مجدد ولت برای فیلترینگ این شبکه اجتماعی به گوش برسد.   اختلال زیرپوستی در اینترنت بین الملل و کاهش شدید بازدید وب سایتها | پشت پرده چیست؟ […]

در چند روز گذشته اختلالات زیادی در اینترنت بین الملل بسیاری از کاربران به وجود آمده و اختلال در دسترسی کاربران به اینستاگرام باعث شد تا شائبه استارت مجدد ولت برای فیلترینگ این شبکه اجتماعی به گوش برسد.

 

اختلال زیرپوستی در اینترنت بین الملل و کاهش شدید بازدید وب سایتها | پشت پرده چیست؟

با رصد سایتهای مرجع سنجش کیفیت اینترنت در هفته گذشته، رتبه سرعت اینترنت ایران باز هم نسبت به هفته قبلش کاهش پیدا کرد و ایران در رده 137 جهان قرار گرفت. هنوز علت دقیقی بابت اختلالات 3- 4 روز اخیر در اینترنت بین الملل اعلام نشده اما به نظر می رسد اختلالات اخیر باعث کندی یا قطعی اینترنت برخی کاربران در نقاط مختلف ایران شده که این موضوع مورد تائید بسیاری از وب مستران وسب سایتهای ایرانی نیز قرار گرفته است.

بسیاری از وب مستران سایتهای ایرانی در روزهای گذشته از افت فاحش ترافیک روزانه خود نسبت به مدت مشابه خبر دادن به طوری که هیچ دلیل فنی برای این افت پیدا نکردند جز محدودیت دسترسی برخی کاربران که از طریق جستجوی گوگل به سایت آنها وارد می شدند و این روزها به دلیل کندی یا قطعی اینترنت، این حجم از ترافیک روزانه از بازدید آنها کاسته شده است.

وزیر ارتباطات فیلترینگ و استفاده مفرط کاربران از فیلترشکن ها را علت اصلی کیفیت پائین اینترنت در ایران قلمداد کرده اما به نظر می رسد مسائل دیگری در اختلال چند روز اخیر اینترنت بین الملل دخیل است که به زودی از آنها رونمایی خواهد شد.

کاربران فراموش نکرده اند که در سال گذشته به یکباره دوستان اینترنت بین الملل را قطع کردند و این روزها نیز این شائبه مطرح است که مانور فیلترینگ هوشمند در پشت پرده این اختلالات دخیل بوده و به زودی شاهد یک اتفاق بزرگ در زمینه اینترنت ملی و تفکیکش از اینترنت بین الملل خواهیم بود.

 

نکته ای که قضیه را جالب می کند این است که برخی وب سایتها به اشتباه در رنج آی پی فیلترینگ قرار گرفتند و تنها از طریق بعضی از ISP ها در دسترس بودند و  کاربرانی که با فیلترسکن و VPN و یا از خارج کشور قصد استفاده از آن وب سایت داخلی را داشتند، با صفحه معروف فیلترینگ با آی پی 10.10.34.34 مواجه می شدند.

 

کلیدواژه : اینترنت

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید