کد خبر:30736
پ

فریب خرید نوکن (Nokon) در پیش فروش اولیه را نخورید

توکن نوظهور نوکن (Nokon) خیلی زود در بازار رمزارزها معروف شده و بسیاری با حرارت زیاد به دنبال خرید این تازه وارد به دنیای کریپتوکارنسی ها هستند. اما فریب خرید نوکن (Nokon) در پیش فروش اولیه را نخورید.   فریب خرید نوکن (Nokon) در پیش فروش اولیه را نخورید ارز دیجیتال نوکون با شعار “توکنی […]

توکن نوظهور نوکن (Nokon) خیلی زود در بازار رمزارزها معروف شده و بسیاری با حرارت زیاد به دنبال خرید این تازه وارد به دنیای کریپتوکارنسی ها هستند. اما فریب خرید نوکن (Nokon) در پیش فروش اولیه را نخورید.

 

فریب خرید نوکن (Nokon) در پیش فروش اولیه را نخورید

آموزش نحوه خرید نوکن (Nokon) در پیش فروش اولیه

ارز دیجیتال نوکون با شعار “توکنی برای آینده” اخیرا در فضای مجاری فارسی حسابی خبرساز شده است و تعداد زیادی از فعالان حوزه رمزارزها خرید عرضه اولیه این توکن را پیشنهاد کرده‌اند؛ بنابراین تصمیم گرفتیم تحقیقاتی را انجام دهیم تا صحت ادعاهای این پروژه را مورد بررسی قرار دهیم.

اولین چیز مشکوکی به آن برخوردیم، نتایج جستار در گوگل بود. ابتدا کلمه “nokon” را در گوگل جستجو کردیم اما با هیچ نتیجه‌ای درمورد این توکن مواجه نشدیم. عبارات “nokon crypto” و “nokon cryptocurrency” نیز نتایجی در بر نداشتند. تنها هنگامی که عبارت “nokon project” را جستجو کردیم، توانستیم وب‌سایت رسمی این پروژه را بیابیم.

جالب اینجاست که تنها نتیجه‌ای که به این توکن ارتباط داشت، وب‌سایت آن بود و هیچ نتیجه دیگری حتی مرتبط به رمزارزها نبودند که بسیار قابل‌تأمل است. این که هیچ منبع انگلیسی زبانی به جز سایت رسمی آن درباره این پروژه صحبت نکرده است خیلی مشکوک است.

بالاخره توانستیم وب‌سایتی برای این پروژه پیدا کنیم تا کمی از جزئیات آن آگاه شویم. پس از مطالعه کل محتویات وب‌سایت، اولین چیزی که خیلی واضح بود، رعایت نشدن دستور زبان انگلیسی و قواعد نوشتاری بود. این امر نشان می‌دهد که این پروژه توسط یک فرد انگلیسی زبان نوشته نشده است و حتی بودجه کافی برای به‌کارگیری از یک مترجم را نیز نداشته است.

در وب‌سایت ارز دیجیتال نوکون هیچ کاربردی برای این ارز دیجیتال ذکر نشده است و دلیلی نیز برای وجود ارزش ذاتی ارائه نشده است. متون این وب‌سایت بسیار مبهم و بی‌معنی است. نقشه راهی برای آینده این توکن ذکر شده است که بسیار گمان‌پردازانه است و با کمی بررسی مشخص می‌شود که تقریبا تمام آن غیرممکن است.

این توکن در بستر اتریوم ایجاد شده است و کاربران باید با اتریوم هزینه خرید عرضه اولیه آن را بپردازند.

 

با جستجو فراوان در شبکه‌های اجتماعی بالاخره توانستیم منبعی فارسی برای این پروژه پیدا کنیم. خبر بسیار خوب این است که امکان دسترسی به این سایت از طریق آی پی ایرانی وجود ندارد و حتی از طریق گوگل هم قابل یافت نبود. این نشان می‌دهد که مسئولین کار خود را به‌درستی انجام می‌دهند و از گسترش اطلاعات غلط جلوگیری می‌کنند.

گوگل نیز این وب‌سایت را به‌عنوان منبع اطلاعات نادرست یا کلاهبرداری شناخته است و آن را در نتایج خود نشان نمی‌دهد.

این وب‌سایت فارسی تقریبا همان سایت انگلیسی پروژه را ترجمه و به قول خودمان، کمی پیاز داغ آن را اضافه کرده است!

ادعاهای عجیب‌وغریب تا دلتان بخواهد در این سایت یافت می‌شود، اما خنده‌دارترین آن‌ها این بود: «با اینکه پیش‌فروش این توکن چند روز است شروع شده است و حداقل خرید در پیش‌فروش این ارز حدود ۱۶۰ دلار است اما بعد از شروع چندروزه پیش‌فروش نوکون، این ارز بیشتر از ۱ میلیون دلار فروخته شده است و بیش از چند هزار نفر تا به اینجا از خریداران نوکون بوده‌اند.»

خوشبختانه فناوری بلاک چین و ارزهای دیجیتال کاملا شفاف است و تمام این ادعاها را می‌توان بررسی کرد.
بررسی بلاک چین ارز دیجیتال نوکون

بررسی بلاک چین ارز دیجیتال نوکونبررسی بلاک چین نوکون

با بررسی آدرس قرارداد هوشمند ارز دیجیتال نوکون در یکی از جستجوگران بلاک چین اتریوم، نتایج جالبی به دست می‌آید. در اینجا می‌توان تمام تراکنش‌ها، دارندگان و دیگر اطلاعات نوکون را مشاهده کنیم. جالب است که تاکنون تنها ۲۴.۲ اتریوم (معادل ۷۸.۶۷۷ دلار) به این آدرس واریز شده است که فاصله زیادی تا یک میلیون دلار ادعا شده دارد.

لیست صاحبان نوکون

نکته دیگر این است که تنها ۶۰۲ نفر صاحب ارز دیجیتال نوکون هستند. بدترین قسمت ماجرا هنگامی روشن می‌شود که نحوه تقسیم این توکن را بررسی می‌کنیم. ۲ کیف پول اول این ارز دیجیتال ۹۹.۸۸ درصد از کل عرضه این ارز دیجیتال را در اختیار دارند که بدترین نشانه برای این ارز دیجیتال است.

در جایگاه اول با ۵۰.۱۸ درصد مالکیت، سازنده نوکن است و در جایگاه دوم کیف پول دیگری ۱۱.۸ میلیارد نوکون، یعنی ۴۹.۷ درصد عرضه را در اختیار دارد.

به جز موارد ذکر شده، دلایلی بیشتری نیز برای عدم صحت ارز دیجیتال نوکون وجود دارد، اما به نظر خودمان دلایل ذکر شده برای اثبات قضیه کافی است.

حدس ما این است که این پروژه توسط یک فرد ایرانی، یا حداقل به همکاری یک فرد ایرانی ساخته شده است. زیرا تنها زبانی که به جز انگلیسی برای آن منبع وجود داشت فارسی است. متأسفانه افراد سودجو با سوءاستفاده از کمبود اطلاعات مردم در این حوزه و با نوید دادن سودهای کلان یک پروژه کلاهبرداری کامل را راه‌اندازی کرده‌اند که تاکنون ۶۰۰ نفر را گریبان‌گیر خودکرده است.

به امید روزی که هم‌وطنانمان کامل‌ترین اطلاعات را در حوزه ارزهای دیجیتال داشته باشند و دیگر در دام هیچ کلاهبرداری نیفتند. نظرات و پیشنهادات خود را حتما با کلیک به اشتراک بگذارید.

دیدگاه کاربران 3 دیدگاه
  • مهسا 26 آگوست 2021 / 5:23 ب.ظ

    جقدر لیست میشه

  • مهسا 26 آگوست 2021 / 5:22 ب.ظ

    به نظرتون جقدر لیست مبشه تو صرافی بعد از پیش فروش

  • معصومه صادقزاده 26 آگوست 2021 / 10:43 ق.ظ

    ۶۲۰۱۶

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید