یک جام پرید | اشتباهات کمرشکن مدافعین استقلال در بازی سوپرجام مقابل تراکتور
چمپیونات – دیدار سوپرجام بین استقلال و تراکتور شب گذشته برگزار شد و در نهایت این تراکتور بود که با استفاده از اشتباهات عجیب دو مدافع استقلال توانست به پیروزی و عنوان قهرمانی برسد. آرمین سهرابیان | آخرین بازمانده از نسل بنجل های استقلال یک جام را از آبی ها گرفت ناگفته پیدا بود که […]
چمپیونات – دیدار سوپرجام بین استقلال و تراکتور شب گذشته برگزار شد و در نهایت این تراکتور بود که با استفاده از اشتباهات عجیب دو مدافع استقلال توانست به پیروزی و عنوان قهرمانی برسد.
آرمین سهرابیان | آخرین بازمانده از نسل بنجل های استقلال یک جام را از آبی ها گرفت

ناگفته پیدا بود که استقلال با توجه به شرایط افتضاحی که مدیریت ضعیف این تیم در پیش فصل برایش به وجود آورد، شانس کمتری برای پیروزی مقابل تیم منسجم و هماهنگ تراکتور دارد. تصمیم ناگهانی سازمان لیگ برای برگزاری دیدار سوپرجام در ابتدای لیگ نیز از نکاتی بود که شانس استقلال برای پیروزی در این دیدار را کم می کرد.
هواداران فوتبال به یاد دارند که در مقطعی با شکست تیم محبوب آقایان در فینال جام حذفی و جدایی چند ستاره این تیم، بدعت انتقال زمان بازی سوپرجام از ابتدای فصل به نیم فصل پایه گذاری شد که اتفاقاً در همان سال، تراکتور قهرمان جام حذفی شده بود و پرسپولیس به عنوان قهرمانی لیگ رسیده بود اما به سبب شرایط نامساعد تیم پرسپولیس، این دیدار به نیم فصل موکول شد که شرایط دو تیم به کلی متفاوت با ابتدای فصل بود.
هر چه که بود استقلال تا قبل از دقیقه 80 با توجه به بضاعتی که داشت نمایش بدی نداشت و اشتباهات فلج کننده بازیکنان این تیم در دیدارهای بزرگ باز هم کمر این تیم را شکست. وگرنه از تیمی که سه بازیکنش تنها 48 ساعت قبل از این دیدار به اردوی تیم اضافه شده اند و بدون هماهنگی با سایر بازیکنان وارد زمین شده بودند، انتظار نمی رفت مقابل تیمی که 90 درصد شاکله اصلی اش را حفظ کرده و یک پیش فصل عالی را پشت سر گذاشته، پیروز شود.
اما نکته اینجاست که این برای چندمین بار است که آرمین سهرابیان کاخ آرزوهای هواداران استقلال را روی سرشان خراب می کند. به نظر می رسد او آخرین بازمانده از نسل بازیکنان بی کیفیت و بنجلی است که در فصل اخیر به صورت اتوبوسی از اسکواد استقلال خارج شدند.

اگر از اشتباه سامان فلاح در هدیه یک پنالتی بادآورده به تراکتور بگذریم؛ تحت هیچ شریطی نمی توان اشتباه عجیب سهرابیان در عدم تعقیب توپی که در وسط زمین پشت دفاع استقلال رها شد و او توقع داشت تا آدان حدود 35 متر را از دروازه خارج شود و پشت دفاع را جمع کند، بگذریم! سهرابیان در سالهای اخیر نشان داده نمونه یک مدافع کند و بی کیفیت است که اشتباهات زیادی در دیدارهای حساس استقلال مرتکب شده است. اینکه او 5-6 متر از مهاجم تراکتور جلوتر باشد و در نهایت 5-6 متر از اشترکالی عقب بیفتد و حتی نتواند روی و خطا کند برای مدافعی که در استقلال فیکس بازی می کند، یک فاجعه محسوب می شود.
در نهایت این دیدار به اتمام رسید و ساپینتو احتمالاً متوجه شد که با چه اعجوبه هایی قرار است این فصل را سپری کند.
تنها نکته مثبت این دیدار برای هوادارن استقلال حضور درخشان آنتونیو آدان در درون دروازه تیمشان بود که با سیوهای دیدنی که داشت، بارها مانع از گلزنی تراکتور شد.
تراکتور در این دیدار به شایستگی به پیروزی رسید و قهرمانی این تیم در سوپرجام را باید به این تیم تبریک گفت.
نکته جالب ماجرای سوپرجام این بود که علی نظری جویباری مدیرعامل ضعیف این تیم پس از انجام ماموریت خود در ناکامی استقلال در سوپرجام، از سمت خود استعفا داد! جویباری با اشاره به اختلافات بسیار در دل هیئت مدیره مدعی شد رفتن امروز یا فردایش فرقی نمی کند! اما بزرگوار نمی داند که اگر ایشان 2 ماه قبل با یک خداحافظی، هواداران استقلال را خوشحال می کرد، امروز این نمایش را از استقلال و تیم و نصفه و نیمه ساپینتو نمی دیدیم! اتفاقاً هر روزی که رفتن جویباری به تاخیر بیفتد، خسارت بیشتری برای هواداران استقلال به بار خواهد آمد چرا که او مهره و پیاده نظام فرد دیگری است! او اگر منافع استقلال برایش مهم بود، 3 ماه فرصت نقل و انتقالاتی را از دست نمی داد تا یک هفته قبل از سوپرجام، به یکباره چند بازیکن جذب کند و اینگونه تیمش را به مصاف تراکتور هماهنگ بفرستد. وقتی تیمی تنها با 13 بازیکن بزرگسال به اردو می رود، نتیجه ش جز این نخواهد شد…