کد خبر:2149
پ

حمله دکتر راغفر به حسن روحانی : دولت در قیمت سهام دستکاری می کند!

دکتر حسین راغفر که با رصد حال و روز این روزهای بورس تهران و به طور کلی اقتصاد ایران به یاد برخی سناریوهای قدیمی دولت افتاده، به شدت به حسن روحانی تاخت و سیاست های این روزهای او را فریب افکار عمومی دانست.   حمله دکتر راغفر به حسن روحانی : دولت در قیمت سهام […]

دکتر حسین راغفر که با رصد حال و روز این روزهای بورس تهران و به طور کلی اقتصاد ایران به یاد برخی سناریوهای قدیمی دولت افتاده، به شدت به حسن روحانی تاخت و سیاست های این روزهای او را فریب افکار عمومی دانست.

 

حمله دکتر راغفر به حسن روحانی : دولت در قیمت سهام دستکاری می کند!

 

 سال‌ها است که دولت‌های مختلف ایران برای جبران کسری بودجه خود و افزایش درآمد، دائما نرخ ارز را افزایش می‌دهند. او توصیه کرده که دولت به جای گران کردن ارز، باید از سفته‌بازی در همه عرصه‌ها از جمله سهام، مسکن، خودرو، ارز، سکه و طلا، مالیات بگیرد.

 قبل از شیوع کرونا نیز مشخص بود دولت در خرج خود می‌ماند: «دولت با وجود شناسایی بیکاران ناشی از کرونا، بودجه‌ای ندارد تا به عنوان بیمه بیکاری به آنها بدهد.» او تاکید می‌کند که دولت اول روحانی با استقراض از بانک مرکزی و چاپ اسکناس نقدینگی زیادی تولید کرد و در دوره دوم هم در بحران بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری، از جیب مردم، بدهی‌های کلاهبرداران و رانت‌خواران را پرداخت.

حسین راغفر هشدار داده که دولت با دستکاری در قیمت سهام، انتظارات عمومی از رشد بیشتر بورس را افزایش می‌دهد: «در چنین شرایطی قیمت سهم‌های بورسی به صورت سفته‌بازانه افزایش پیدا می‌کند، در حالی که تنها ارزش دارایی روی کاغذ بالا می‌رود که خود این مسئله بحران تورم را دامن خواهد زد.» او این شیوه را خطرناک و حاوی پیامدهای زیاد خوانده است.

در هفته‌های اخیر‌، بسیاری از مردم سرمایه‌های خود را به بازار بورس و سهام منتقل کرده‌اند. بسیاری از کارشناسان اقتصادی گفته‌اند که این بازار کاذب است و ترکیدن حباب آن می‌تواند آبستن ناآرامی‌های بعدی در این کشور باشد.

دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • حمیرا راد 17 مه 2020 / 8:16 ق.ظ

    دولت خودش سر دسته دزداس توی ایران

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید