گزارش خنده دار سنتکام از 24 ساعت اول محاصره دریایی ایران
گزارش سنتکام از 24 ساعت اول محاصره به قدری خنده دار و مضحک بود که صدای رسانه های آمریکایی را هم در آورد! سنتکام مدعی شد: بیش از ۱۰٬۰۰۰ ملوان، تفنگدار دریایی و نیروی هوایی ایالات متحده به همراه بیش از دوازده ناو جنگی و دهها هواپیما در حال انجام مأموریت مسدود کردن کشتیهایی هستند […]
گزارش سنتکام از 24 ساعت اول محاصره به قدری خنده دار و مضحک بود که صدای رسانه های آمریکایی را هم در آورد!
سنتکام مدعی شد:
بیش از ۱۰٬۰۰۰ ملوان، تفنگدار دریایی و نیروی هوایی ایالات متحده به همراه بیش از دوازده ناو جنگی و دهها هواپیما در حال انجام مأموریت مسدود کردن کشتیهایی هستند که وارد یا خارج از بنادر ایران میشوند. در ۲۴ ساعت اول، هیچ کشتیای نتوانست از سد محاصره ایالات متحده عبور کند و ۶ کشتی تجاری طبق دستور نیروهای آمریکایی به سمت بندر ایرانی در خلیج عمان بازگشتند. این محاصره به طور بیطرفانه علیه کشتیهای تمام کشورها که وارد یا خارج از بنادر و مناطق ساحلی ایران میشوند، از جمله تمام بنادر ایرانی در خلیج فارس و خلیج عمان اعمال میشود. نیروهای ایالات متحده از آزادی ناوبری کشتیها در تنگه هرمز به سمت بنادر غیرایرانی و بالعکس حمایت میکنند.
نکته جالب توجه اینجاست که وب سایهای متعددی که عبور و مرور کشتی ها را رصد میکنند مدعی شدند در 24 ساعت گذشته 2 کشتی ایرانی و 2 کشتی چینی توانسته اند بدون مشکل از تنگه هرمز به سمت مقاصد خود حرکت کنند. وزارت امور خارجه چین پیشتر هشدار داده بود که اگر آمریکایی ها برای محموله های نفتی که از ایران عازم چین می شوند مشکل ایجاد کنند، آنها وارد بازی خطرناکی خواهند شد.
از این گذشته مشخص نیست نیروی دریایی قدرتمند آمریکا چطور می تواند 2400 کیلومتر خط ساحلی ایران را تنها با 12 کشتی جنگی پوشش دهد!
در یکی از حرکت های اخیر پیشرفته ترین ناو جنگی آمریکایی ها، بلافاصله پس از شناسایی توسط ایران، ناو مایکل مورفی پا به فرار گذاشت. حال چطور ممکن است ناوهای جنگی آمریکا با کشتی هایی که از بنادر ایران خارج می شوند درگیر شوند و ایران در این خصوص ساکت بماند؟ واقعیت این است که این گزارشتنها برای افکار عمومی داخل آمریکا تنظیم شده و بر طبق گزارش های مویق 2 کشتی ایرانی و 2 کشتی چینی در 24 ساعت اخیر از تنگه هرمز بدون هیچ درگیری و مشکلی به سمت بنادر چین حرکت کرده اند.
واقعیت این است که ترامپ قصد دارد هیمنه آمریکا به عنوان حکمران اول دنیا را در افکار عمومی حفظ کند اما کیست که نداند او جرات شلیک حتی یک موشک به سمت نفتکش های ایرانی، روسی و چینی را ندارد چرا که به خوبی از عواقب آن مطلع است. ترامپ در حال حاضر علاقه ای به بازگشت به درگیری و تنش نظامی ندارد و دوست ندارد با ایجاد درگیری، جان 10 هزار خدمه کشتی های آمریکایی که در ناوگان دریایی آها مثلا سواحل ایران را محاصره کرده اند به خطر بیاندازد.
لینک منابع خارجی که مدعی عبور موفق کشتی های ایرانی از تنگه هرمز و دریای عمان بعد از محاصره دریایی آمریکا شدند:
https://www.nytimes.com/2026/04/13/world/middleeast/strait-hormuz-shipping-iran-blockade-trump.html
https://english.news.cn/20260414/2c15142e2ecd409e9445e55bcdc12547/c.html
