کد خبر:9887
پ

چین بزرگترین خائن به ایران و حافظ منافع آمریکا با 20 میلیارد دلار مسدودی

در حالی که از چین و روسیه همواره به عنوان کشورهایی که دوست ایران هستند یاد می شود به نظر می رسد در عمل این اتفاق رخ نداده و چین با مسدود کردن 20 میلیارد دلار از منابع ارزی ایران در بانک های کشورش به واسطه تحریم های آمریکا، بزرگترین ضربه را به اقتصاد ایران […]

در حالی که از چین و روسیه همواره به عنوان کشورهایی که دوست ایران هستند یاد می شود به نظر می رسد در عمل این اتفاق رخ نداده و چین با مسدود کردن 20 میلیارد دلار از منابع ارزی ایران در بانک های کشورش به واسطه تحریم های آمریکا، بزرگترین ضربه را به اقتصاد ایران وارد کرده است.

 

چین بزرگترین خائن به ایران و حافظ منافع آمریکا با 20 میلیارد دلار مسدودی

چین بزرگترین خائن به ایران و حافظ منافع آمریکا با 20 میلیارد دلار مسدودی

با اعمال تحریم‌های ضد ایرانی از سوی آمریکا، ۴۰ میلیارد دلار از منابع ارزی ایران در کشورهای دیگر مسدود شده‌اند.چین با ۲۰ میلیارد دلار، هند با هفت میلیارد دلار، کره‌جنوبی با شش میلیارد دلار، عراق با دو میلیارد دلار و ژاپن با یک و نیم میلیارد دلار، کشورهای بدهکار به ایران به حساب می‌آیند.

 

این اتفاق در حالی رخ داده که ظاهراً چین و آمریکا در جنگ اقتصادی به هم قرار دارند و هر یک به نوعی دیگری را تحریم کرده و به تحریم های متقابل بی اعتنا هستند اما مسدودسازی 20 میلیارد دلار از منابع ارزی ایران در کشور چین، اتفاق دردآوری است که در عمل رخ داده است.

در سمت دیگر نیز کشور دوست و برادر عراق است که 2 میلیارد دلار از درآمدهای صادراتی ایران را به گروگان گرفته و مشخص نیست چرا مسئولین کشور با توجهبه انواع و اقسام روش های دور زدن تحریم که در سالهای اخیر اجرایی شده، قادر به وصول کردن این حجم از منابع ارزی از عراق نیستند.

 

پی نوشت: اگر به طور مثال مسئولین ارشد تصمیم گیرنده در کشور قصد داشتند تا بخشی از منابع ارزی مسدود شده را به واردات برخی از کالاها از کشورهای مذکور اختصاص دهند، اکنون شاهد این رشد قیمت سنگین در بسیاری از کالاهای اساسی در کشور نبودیم.

دیدگاه کاربران 2 دیدگاه
  • علی 15 اکتبر 2020 / 2:00 ب.ظ

    چهل سال نفهمیدم چرا امریکا دشمن ماست ولی چین روسیه و فلسطین که خون مارو نجس میدانه دوست ماست معلومه دست نشاندهای این کشورها صحنه گردان این کشورهستن چین وروسیه حتی بوست خودشون کره شمالی خیانت میکنن چطور ممکنه بایران خوب باشن باکشورهای کمونیست دوست شدن اخروعاقبتش بدبختی است گرسنگی مردم ایران باعث میشه دین وایمان بره همان چیزی که کمونیستا میخوان چهل سال دوستی با اینها همش بدبختی بود

  • تاج 15 اکتبر 2020 / 11:56 ق.ظ

    حاکمان ایران طی این 42سال ادعا داشتند سیاست ما عین دیانت ماست!!!! گرچه سیاست مساوی دروغ و حقه بازی و شارلاتان بازیست و صداقت و پاکی جایی در سیاست ندارد! و عقاید و دین هر انسان نشأت گرفته از پاکی و ضمیر صاف و ناب انسان است حالا هر دینی و مسلکی باشد! تاکنون کسی شهامت داشته از رهبران ایران بپرسد شما در دینتان کافر را نجس میدانید و هم سصح سگ و بول و منی و غائط میدانید و روسیه و چین که تمام جهان میدانند کافر و کمونیست هستند! هرزمان با روسیه و چین سر میز شام مینشینید یا دست میدهید و به خانه شان میروید یا آنان میهمان شما میشوند و ازهمه مهمتر با ایشان قراردادهای ننگین میبندید دقیقا مصداق همین امر است که با سگ و منی و بول همنشین هستید و دست میدهید و شام میخورید و برای مردم بدبخت ایران با آنان قراردادهای بدتر از ترکمانچای میبندید!!؟ پس مجتهدین اینجا نقش ساعت دیواری بازی میکنند!؟ یا شاید در زد و بند شکر و خودرو هستند و در بورس سرمایه گذاری میکنند!!!!!!!!؟ بنده بعنوان یک ایرانی انتقاد درست کردم همانگونه که همیشه رهبر میگه در ایران انتقاد و اطهار نظر آزاد است!!!!!!!

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید