کد خبر:44709
پ

چطور یک شبه پرسپولیس با 19 اشتباه داوری متضررترین تیم شد؟

در حالی که تا همین 10 روز پیش، در یک برنامه تلویزیونی اعلام شد که استقلال بیشترین ضرر را از اشتباهات داوری متحمل شده است، به فاصله چند روز و در آستانه دربی 101 به یکباره در همان برنامه اعلام می شود پرسپولیس با 19 اشتباه داوری که در طول فصل متحمل شده، بیشترین ضرر […]

در حالی که تا همین 10 روز پیش، در یک برنامه تلویزیونی اعلام شد که استقلال بیشترین ضرر را از اشتباهات داوری متحمل شده است، به فاصله چند روز و در آستانه دربی 101 به یکباره در همان برنامه اعلام می شود پرسپولیس با 19 اشتباه داوری که در طول فصل متحمل شده، بیشترین ضرر را از این ناحیه متحمل شده است!!

در اینکه آقایان در تعریف اشتباه داوری دچار لغزش مفهومی عمدی یا سهوی شده اند، هیچ بحثی وجود ندارد چرا که اینطور که مشخص است، دوستانی که این آمار عجیب را تهیه و تنظیم کرده اند به تقدم و تاخر اشتباه داوری رخ داده در بازی ها و یا تاثیر آن در نتیجه نهایی توجهی نکرده اند. چرا که اگر توجه کرده بودند، تیم پرسپولیس با 19 اشتباه داوری که مشخص نیست بر چه متر و معیاری محاسبه شده، صدرنشین متضررترین تیم ها از داوری نبود. این ادعا در حالی مصداق پیدا می کند که آقایان اشتباهات داوری که در آنها تیم پرسپولیس به پیروزی رسیده هم محاسبه کرده اند!

این در حالیست که وقتی از لفظ متضرر استفاده میشود به این معناست که تیم مذکور از اشتباه داوری رخ داده در بازی، امتیاز از دست داده است نه اینکه مثل بازی این تیم مقابل هوادار در جام حذفی هم به پیروزی برسد و به فینال جام حذفی راه پیدا کند و هم 4 اشتباه داوری به ضرر این تیم در جدول مذکور ثبت شود!

در تنظیم جدول اشتباهات داوری و سود و زیان تیم ها از آن باید به نتیجه نهایی توجه شود. به عنوان مثال وقتی برای تیمی پنالتی نمی گیرند و آن تیم در بازی مذکور به پیروزی نمی رسد، این مورد می تواند در جدول اشتباهات داوری گنجانده شود اما وقتی مثلاً تیمی در بازی فوق ولو با اشتباهات داوری به پیروزی رسیده، معنای لحاظ کردن اشتباه داوری در جدول فوق چیست و چرا باید به تیم مذکور لقب متضرر از اشتباه داوری داد؟ مگر بازی فوتبال 3 امتیاز بیشتر دارد که تیم مذکور به واسطه اشتباه داوری نتوانسته آن را به دست بیاورد؟

هر چه که هست، تحرکان مافیای رسانه ای حاضر در قیف فساد فوتبال این روزها در آستانه دربی 101 افزایش یافته است و آقایان سعی دارند با القای این مطلب که از اشتباهات داوری متضرر شده اند، داور دربی 101 را تحت تاثیر مظلوم نمایی همیشگی خود در سالهای اخیر قرار دهند.

با توجه به عدم اعلام پنالتی های پر تعداد به سود استقلال که در نتیجه نهایی تاثیر مستقیم داشته (از جمله پنالتی مقابل نساجی و صنعت نفت و حتی دربی 100) که منجر به عدم کسب سه امتیاز توسط استقلال شده و اعلام پنالتی های اشتباه به سود پرسپولیس در بازی مقابل پیکان، فولاد، استقلال و مس رفسنجان به نظر می رسد، همین موارد برای تشخیص اینکه چه تیمی از اشتباهات داوری بیشتر متضرر شده و به واسطه آن قهرمانی را از دست داده، کافی باشد.

در انتها باز هم تاکید میکنیم که اشتباه داوری که در نهایت منجر به کسب 3 امتیاز برای تیم مذکور شده باشد، در جدول سود و زیان تیم ها لحاظ نمی شود اما امان از وقتی که غرض و مرضی در تنظیم این جداول و اعلام آن از تریبون های رسمی وجود داشته باشد! اینگونه اشتباهات داوری بیشتر شبیه به رد گم کردن است تا اشتباه تاثیرگذار داوری به ضرر آن تیم! به عنوان مثال وقتی پیروزی تیم مذکور مسجل شده، چه اهمیتی دارد که کمک داور با اعلام آفساید اشتباه یک موقعیت تک به تک را از مهاجم این تیم بگیرد یا داور به اشتباه یک پنالتی به ضرر این تیم اعلام کند و یا به سودش اعلام نکند؟ این موارد همگی در ردیف مهندسی نتایج لیگ و برای فریب افکار عمومی طبقه بندی می شود چرا که آقایان در بزنگاه های حساس لیگ، از اشتباه علنی به سود تیم خاص و ضرر رقبایش هیچ ابایی نداشته و ندارند. به عنوان نمونه کافیست به اشتباهات تاثیرگذار داوری در هفته 27 و 28 لیگ نگاهی بیاندازیم.

ماجرا این است که ابتدا عددسازی و آمارسازی توسط رسانه های معلوم الحال به سود تیم مذکور انجام می شود و سپس همان آمار فیک و بدون پشتوانه به عنوان سند و مدرک توسط عوامل آن تیم خاص در تریبون های مختلف اعلام رسمی می شود! این اتفاق ما را به یاد سیکلی انداخت که ابتدا دلال های ایرانی خبری فیک را به رسانه های عربستانی می دادند و سپس رسانه های ایرانی با استناد به خبر پایگاه های خبری عربستانی خبر فیک خود را موثق جلوه می دادند و قیمت بازیکن مدنظر خود را بالا می بردند و در نهایت مشخص می شد خبر مذکور از اساس غلط بوده است و منبع خبر سایت های عربستانی، دلالان در ایران بوده اند! در این مورد هم ابتدا عددسازی فیک توسط دوستان رسانه ای آقایان انجام می شود و سپس همان آمار غلط به سمع و نظر میلیون ها بیننده و سنونده می رسد و در بوق و کرنا اعلام می شود فلان تیم متضررترین تیم از لحاظ داوری بوده است تا احدی به سود مخفی (حالا دیگر علنی) در بازی های حساس این تیم از اشتباهات عجیب داوری شک نکند.

پی نوشت: با 19 اشتباه داوری تاثیرگذار به ضرر یک تیم، آن تیم به جای قهرمانی امروز سقوط کرده بود!

دیدگاه کاربران 1 دیدگاه
  • بی نام 27 مه 2023 / 5:13 ب.ظ

    پرسپولیس هم پول داره هم رسانه هم حکومت و هم ملیونها هوادار مثل کبک که متعصب و ماکیاولیست هستن.جنگیدن مقابل این امپراطوری و توده هوادارش نیروی رستم و چگوارا و قهرمانان بزرگ تاریخ می خواهد

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید