کد خبر:5179
پ

چرا لینک سایت در نتایج گوگل ایمپرشن بالا دارد اما تعداد کلیک 0 است؟

بتاکاپ – بسیاری از وبمستران همواره از یک موضوع نگران هستند گه چرا لینکی که بر روی آن برای بالا آمدن در نتایج جستجوی گوگل کار کرده اند، ایمپرشن (impression) بالایی دارد اما کسی بر روی آن کلیک نکرده و کلیک (click) آن صفر است و در نتیجه نرخ CTR صفر برای آن در نظر […]

بتاکاپ – بسیاری از وبمستران همواره از یک موضوع نگران هستند گه چرا لینکی که بر روی آن برای بالا آمدن در نتایج جستجوی گوگل کار کرده اند، ایمپرشن (impression) بالایی دارد اما کسی بر روی آن کلیک نکرده و کلیک (click) آن صفر است و در نتیجه نرخ CTR صفر برای آن در نظر گرفته شده است؛ در ادامه به حل مشکل impression بالای یک لینک و علت کلیک نشدن روی لینک در نتایج جستجوی گوگل می پردازیم. با آموزش های سئو سایت بتاکاپ همراه باشید.

 

4 علت مهم افت ترافیک سایت

 

ترفندهای تنظیمات حرفه ای robot.txt

 

چرا لینک سایت در نتایج گوگل ایمپرشن بالا دارد اما تعداد کلیک 0 است؟

اکر ابزار گوگل وبمستر را باز کنید و نتایج را بر اساس کیوردهایی که در بازه های زمانی مختلف از آن طریق به سایت شما ورودی داده اند را بررسی کنید، متوجه نکته ای عجیب می شوید و آن اینکه با وجود ایمپرشن بالای برخی از کیوردهای شما، اما هیچ کلیکی بر روی آن نشده است و این موضوع باعث دلسردی شما از یک پتانسیل بالا برای افزایش ورودی ارگانیک گوگل خود می شود که چرا کاربران بر روی لینک شما کلیک نمی کنند؟  کلیک نشدن لینک در نتایج جستجو دلایل مختلفی دارد که در ادامه به آن می پردازیم. موارد زیر را برای برطرف کردن مشکل ایمپرشن بالا و کلیک 0 در سایت چک کنید.

 

نرخ CTR را بالا نگه دارید

همانطور که می دانید گوگل اهمیت زیادی به کیفیت مطالب و محتوای درون لینکها می دهد و بر اساس الگوریتم های خاص خود، هر لینک را رتبه بندی می کند و با توجه به آن، لینک میلیون ها سایت در نتایج جستجوی خود را طبقه بندی می کند. یکی از موارد مهم برای گوگل، نرخ کلیک بر روی لینکی است که در نتایج جستجو ظاهر می شود و بر اساس آن متوجه این موضوع می شود که آیا صفحه مذکور متناسب با کلمه ای که کاربر جستجو کرده است بوده یا خیر؟ حال اگر کاربر لینک یک سایت را در نتایج جستجوی گوگل ببیند اما روی ان کلیک نکند، به نظر شما معنای این اتفاق از نظر گوگل چیست؟ درست حدس زدید، معنای این وضعیت، بی کیفیت بودن آن لینک و کاهش رتبه ش در رنک نتایج جستجوی گوگل خواهد بود که اصلا خوشایند وبمستران سایتها نخواهد بود.

سرعت سایت را چک کنید

از سرعت لود سایت و به طور خاص صفحه هدفی که بر روی ان کیورد لانچ کرده اید مطمئن شوید که کاربران مشکلی برای باز کردن صفحه مذکور نداشته باشند. چرا که گوگل معمولاً زمان حداکثر 10  ثانیه را برای اینکه بداند آیا صفحه مذکور به درد کاربری که آن کلمه کلیدی را جستجو کرده یا خیر صبر می کند و اگر سایت شما به قدری کند باشد که کاربر از صبر برای باز شدن کامل صفحه نا امید شده و صفحه را ببندند، هیچ کلیک و امتیازی برای آن لینک ثبت نخواهد شد و تنها ایمپرشن آن بالا می رود. سرعت استاندارد برای باز شدن یک صفحه سایت در حال حاضر زیر 3 ثانیه است و هر چقدر این عدد بالاتر برود، شما کاربران و کلیک های بیشتری را از دست خواهید داد.

 

صفحه آرایی پیج های سایت

اما گاهی ممکن است سرعت سایت شما در وضعیت خوبی قرار داشته باشد اما کاربر به محض ورود به لینک مورد نظر، در کمتر از چند ثانیه آن را ببندد! علت اینکار چیست؟ در بیشتر موارد کاربران از مشاهده پاپ آپ های تبلیغاتی مزاحم و زیاد و همچنین کیفیت ضعیف صفحه آرایی سایت مورد نظر پی به بی اعتبار بودن آن لینک می برند و به سرعت به سراغ لینک دیگر از سایت دیگر می روند.

 

گوگل ادز اذیتتان می کند

گاهی نیز سایت شما از همه نظر در وضعیت مناسبی قرار دارد اما ایمپرشن بالا و کلیک 0 دریافت می کنید؛ این اتفاق زمانی رخ می دهد که لینک شما در نتایج جستجوی گوگل در صفحات اول دیده نمی شود اما به هر دلیلی در یکی از تبلیغات گوگل ادز، لینک شما نیز در آن صفحه مذکور قرار دارد و با هر بازدید کاربر از یک صفحه ثابت که آن تبلیغات و البته لینک سایت شما قرار دارد، یک ایمپرشن برای آن لینک ثبت می شود و این در حالیست که اصلا لینک شما هدف آن صفحه طراحی شده تبلیغات گوگل ادز نیست.

 

تیتز نامناسب

استفاده از تیتر نامناسب با متا دسکریپشن بد نیز تاثیر زیادی در عدم کلیک بر روی لینک سایت شما در نتایج جستجوی گوگل دارد. اگر از تیترهای جذاب برای لینک هایتان استفاده نکرده اید، فوراً نسبت به اصلاح آن اقدام کنید تا کاربران بیشتری را به سمت سایت خود بکشانید.

 

 

اگر مورد دیگری در مورد علت کلیک نشدن روی لینک سایت در نتایج جستجوی گوگل به ذهنتان می رسد، یا راه و روش های جدیدی برای افزایش کلیک و نرخ CTR سایت می دانید، آن را با بقیه دوستان در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

 

منبع
https://support.google.com/google-ads/thread/3208029?hl=en

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید