پشت پرده بزرگ نمایی فحاشی به کریم باقری در رسانه ها: ماجرای قدیس سازی هادی نوروزی تکرار می شود؟
در حالی که فحاشی در استادیوم های فوتبال در ایران به یک امر رایج تبدیل شده، اما در کمال شگفتی شاهد این موضوع هستیم که موضوع فحاشی هواداران تراکتور به کریم باقری به یکباره بزرگنمایی می شود و با واکنش قاطع و سریع مسئولین کمیته انضباطی همراه می شود و پروپاگاندای رسانه ای حامی پرسپولیس […]
در حالی که فحاشی در استادیوم های فوتبال در ایران به یک امر رایج تبدیل شده، اما در کمال شگفتی شاهد این موضوع هستیم که موضوع فحاشی هواداران تراکتور به کریم باقری به یکباره بزرگنمایی می شود و با واکنش قاطع و سریع مسئولین کمیته انضباطی همراه می شود و پروپاگاندای رسانه ای حامی پرسپولیس به یکباره چنان به این موضوع می پردازند که گویی به یک قدیس توهین شده و معصیت نابخشودنی رخ داده است!
تاوان سنگین فحاشی به کریم باقری برای مدعیان قهرمانی
سوال اینجاست که بین مادر کریم باقری و مادر مهدی هاشمی نسب چه تفاوتی وجود دارد؟ چرا باید توهین به مادر مهدی هاشمی نسب از سوی هواداران پرسپولیس عادی انگاری شود و هیچ برخوردی با آن صورت نگیرد اما توهین به ناموس کریم باقری به خط قرمز آقایان تبدیل شود و زمین و زمان به این موضوع بپردازند.

بهتر است راویان قصه که ید طولایی در قدیس سازی از شخصیت های پرسپولیس دارند، قصه را درست روایت کنند. در اولین فصل حضور تراکتور در لیگ برتر و حضور همزمان علی دایی و باقری در تبریز، هر دو چهره ترک زبان پرسپولیس با استقبال شدید هواداران تراکتور مواجه شدند اما قصه وقتی تلخ شد که در بازی تهران دو تیم، هواداران پرسپولیس با توهین نژادی به تراکتوری ها جرقه کدورت بین دو تیم را زدند و این در حالی بود که آقای به ظاهر موقر پرسپولیس(باقری) که اتفاقاً ترک زبان هم هست، هیچ واکنشی به این شعارهای هواداران پرسپولیس نداشت تا در بازی بعدی دو تیم، هواداران تراکتور حسابی از خجالت دایی و باقری بابت بی تفاوتی به توهین هواداران پرسپولیس به ریشه آنها در بیایند.

در موضوع حاضر نیز در فصل گذشته هواداران پرسپولیس شنیع ترین و رکیک ترین الفاظ را نثار مادر علیرضا بیرانوند و شجاع خلیل زاده کردند و باز هم شاهد هیچ حرکتی از سوی کریم باقری یا رسانه هایی که امروز وسط معرکه هستند، نبودیم.

پیشتر نیز مادر مهدی هاشمی نسب مورد هتاکی و توهین هواداران پرسپولیس قرار گرفته بود که کمیته انضباطی و رسانه ها به واسطه عقده عمیقی که از انتقال او به استقلال در دل داشتند، هیچ واکنشی به این توهین ها نداشتند و به بیشتر از فحشی هواداران پرسپولیس به واکنش مهدی هاشمی نسب پرداختند و خواستار محرومیتش شدند! ظاهراً تنها مادر کریم باقری است که می بایست از فحاشی در استادیوم ها مصون بماند.
همین چند هفته پیش بود که بازیکن پرسپولیس یعنی سروش رفیعی با فحاشی آشکار به مادر گلر استقلال توهین آشکاری به مقام مادر کرد اما باز هم بدون محرومیت به کار خود در پرسپولیس ادامه می دهد.

سالها پیش نیز وقتی حامد لک در ثانیه های پایانی پنالتی چیپ علی علیپور را مهار کرد، هواداران پرسپولیس در اقدامی عجیب به مادر رسول خطیبی فحاشی کردند که آن موضوع نیز با بی تفاوتی کمیته انضباطی مثل بسیاری از موارد رفع و رجوع شد.
مخلص کلام اینکه خدا سرنوشت قهرمان این فصل را بخیر کند چرا که آخرین باری که پروژه قدیس سازی برای یکی از پرسپولیسی ها شکل گرفت مربوط به مرحوم هادی نوروزی بود که تا چند هفته پیش از فوتش در استادیوم ها مورد اهنت هواداران پرسپولیس قرار می گرفت اما پس از فوتش، چنان قهرمان سازی برای او ترتیب دادند که منجر به قهرمانی های سریالی پرسپولیس شد تا روح هادی نوروزی شاد شود. اما اینبار قرار است دل چه کسی شاد شود؟ مادر بیرانوند یا مادر کریم باقری؟

افکار عمومی فراموش نمی کند که همین هواداران پرسپولیس به اسطوره فوتبال ایران و باشگاه خود یعنی علی دایی و علی کریمی هم فحاشی کرده اند و به نوعی فحاشی در DNA آنها قرار دارد. فرقی نمی کند بازیکن یا مربی خودی باشد یا حریف. اگر منافع تیم محبوب ایشان تامین نشود، اولین ابزار تخلیه احساسات آنها فحاشی به او است…
آیا صغیر و کبیر فوتبال ایران که امروز از هر تریبونی برای اعلام حمایت از کریم باقری استفاده می کنند، در زمان اهانت به مادر مهدی هاشمی نسب، رسول خطیبی، شجاع خلیل زاده و بیرانوند هم چنین واکنشی نشان دادند؟ بر هیچکس پوشیده نیست که مسبب تنش در بازی تراکتور و پرسپولیس شادی تحریک آمیز محمدحسین کنعانی زادگان بود که در ضربات پنالتی نیز این موضوع تکرار شد. سوال اینجاست آقا کریم چرا به این موضوع ورود نکرد تا جلوی اتفاقات بعدی گرفته شود؟

مثل این می مونه که توهین به لوییس سوارز رو با توهین به کارلوس پویول یکی بدونی یا مثلاً توهین به وینیسیوس رو با توهین به ایکر کاسیاس. البته که فحش دادن تحت هیچ شرایطی پذیرفته نیست. ولی گاهی اوقات معلول عملکرد فرده و آدمهای همجنس خودشون مثل خودشون باهاشون رفتار می کنند. شمایی که فرق بین بیرانوند و باقری رو نمی دونی اصلأ چیزی از اخلاق نمی فهمی
مادرشون چه فرقی دارن با هم؟ چه گناهی دارن؟ راموس چون راموس ه همه حق دارن به مادرش فحش بدن ولی به مادر زیدان یا مالدینی نباید فحش داد. آره؟