کد خبر:13987
پ

مردی که باعث موفقیت استراماچونی، مجیدی، نامجومطلق شد که بود؟

هواداران استقلال از روز گذشته مواضع تندی علیه کادر فنی این تیم که رزومه قابل توجهی برای نشستن روی نیمکت تیم استقلال ندارند گرفته اند. آنها نسبت به دانش فنی پائین کادر فنی استقلال اعتراض دارند و معتقدند در کادر فنی محمود فکری یک دستیار و یا آنالیزوری که درک درستی از شرایط تیم خود […]

هواداران استقلال از روز گذشته مواضع تندی علیه کادر فنی این تیم که رزومه قابل توجهی برای نشستن روی نیمکت تیم استقلال ندارند گرفته اند. آنها نسبت به دانش فنی پائین کادر فنی استقلال اعتراض دارند و معتقدند در کادر فنی محمود فکری یک دستیار و یا آنالیزوری که درک درستی از شرایط تیم خود و حریف داشته باشد وجود ندارد و همین مسئله در سه بازی اخیر استقلال باعث شده تا تعداد موقعیت های گل آبی پوشان به اندازه انگشتان یک دست هم نرسد.

 

مردی که باعث موفقیت استراماچونی، مجیدی، نامجومطلق شد که بود؟

بازی یکنواخت و قابل حدس استقلال در سه هفته اخیر، کار را برای حریفان این تیم آسان کرده به طوری که کادر آبی پوشان تهرانی هم در انالیز قبل از بازی و مهره چینی دچار اشتباه شده اند و هم در جریان بازی وقتی متوجه ضدتاکتیک حریف می شوند، قادر به استفاده از پلن B نیستند چرا که اصولاً پلن دیگری جز ارسال از کناره ها در سبک بازی استقلال دیده نمی شود.

 

در فوتبال امروز نقش یک دستیار و کمک مربی مجرب و با دانش فوتبالی بالا به مراتب مهمتر از یک سرمربی است به طوری که همین محمود فکری نیز به واسطه حضور دستیار توانمندی به نام فاضلی در نساجی موفق بود و امروز فکری بدون فاضلی در استقلال مستاصل شده و فاصلی در نساجی همچنان به روند صعودی نساجی کمک می کند و بازی های مقتدرانه ای را از تیم او می بینیم.

نکته قابل توجه در خصوص استقلال در فصل گذشته نیز همین مورد بود به طوری که آندرا استراماچونی به دلیل عدم شناختش از شرایط فوتبال ایران و سبک بازی تیم مقابل در ابتدای حضورش در استقلال با مشکل مواجه شده بود و روند موفقیت ها و پیروزی های استقلال مدل استراماچونی درست از زمانی شروع شد که صالح مصطفوی، دست راست کارلوس کیروش در تیم ملی به عنوان آنالیزور استقلال انتخاب شد و پس از آن بود که استقلال به صغیر و کبیر لیگ رحم نکرد و در کنار ارائه یک بازی زیبا، با بردهای پرگل 3 امتیاز هم می گرفت. پس از رفتن استراماچونی، مصطفوی در کادر فرهاد مجیدی نیز ماندگار شد و تاثیر حضور او در استقلال تداوم بازیهای خوب از این تیم و حضورش در فینال جام حذفی و نایب قهرمانی در لیگ بود.

این پایان کار صالح مصطفوی نبود چرا که همگان به علم و دانش بالای فوتبالی او اشراف دارند و مجید نامجو مطلق هم از او برای همکاری با استقلال در لیگ قهرمانان آسیا دعوت کرد و اتفاقاً در آن بازیها نیز لشگر شکست خورده استقلال تا قبل از بازی پاختاکور که به واسطه اتفاقات درون اردویی به حاشیه کشیده شده بود، عالی کار کرد.

هر چه که هست در این موضوع جای هیچ شک و تردیدی نیست که حنیف عمران زاده، آرش برهانی و صمد مرفاوی هرگز قادر نیستند به محمود فکری در بزنگاه های حساس بازی و جایی که سرمربی نیاز به مشورت دارد کمک کنند و اگر فکری خواهان بقای خودش به عنوان سرمربی استقلال است می بایست هرچه زودتر نسبت به ترمیم کادر فنی استقلال تدبیر کند در غیر این صورت، او حتی نیم فصل مسابقات را هم نخواهد دید و خیلی زود از تیم اخراج خواهد شد چرا که تیم او نه بازی قابل قبولی ارائه می دهد و نه نتیجه می گیرد و این موضوع از نظر هواداران قابل قبول نخواهد بود.

هواداران استقلال اگر به مربیان قبلی خود فرصت دادند تنهابه واسطه این موضوع بود که تیم استقلال در زمان استراماچونی بازی قابل قبولی به نمایش می گذاشت و تنها در نتیجه گیری ابتدای فصل ناموفق بود و همین موضوع، امید هواداران برای آینده را زنده نگه داشته بود اما تیم فکری با این وضعیت بازی، هیچ چشم انداز روشنی ندارد.

 

پی نوشت: نکته جالب اینکه پیرمرد آلمانی استقلالی های یعنی وینفرد شفر هم که در مقطعی به بن بست تاکتیکی رسیده بود با اضافه کردن فرهاد مجیدی به کادرش توانست بار دیگر روی دور موفقیت قرار بگیرد. پیشتر نیز امیر قلعه نویی با هنکه به قهرمانی لیگ برتر رسیده بود اما در کمال شگفتی پرویز مظلومی هنکه را نخواست و استقلال را به قهقرا فرستاد.

دیدگاه کاربران 4 دیدگاه
  • محمود 3 دسامبر 2020 / 8:05 ق.ظ

    تنها سایتی که درایران دلسوز استقلاه شما هستید و بخش ورزش ایلنا بقیه همهدر خدمت پرسپولیس.خواستمتشکر کنم.۱۴۰۰ با استرا

  • پیگیر فوتبال 2 دسامبر 2020 / 3:52 ب.ظ

    تورو خدا دست از سر استقلال بردارین.
    مجیدی و نامجو مگه موفق هم بودن؟؟؟
    دوباره میخایین حاشیه درست کنین و تیمو ازهم بپاشین ۳۰میلیون هوادار شمارو فقط به خدا سپرده

  • aram 2 دسامبر 2020 / 2:41 ب.ظ

    صالح مصطفوی؟؟؟ کجای ماجراست دقیقا ؟؟ زمان‌فرهاد چه نتیجه ی خوبی گرفته شد جز چند بازی اول که هنوز استمرار بازیهای استراماچونی و تفکراتش بود؟ استرا خودش مربی بزرگی بود و دستیاری مثل دانسی داشت، اکیپ استراماجونی حرفه ای ولله بختکی نبود خواهشا حالا دیگ ثالح و علم نکنید ، این تیم دیگ هیچ جوری جون نمیگیرع مگه خود استرا بتونه
    نطرات غیر کارشناسی ندین خواهشا?

  • غفور دهنگی 2 دسامبر 2020 / 11:39 ق.ظ

    با سلام خدمت آبی دلان .استقلال فاقد یک آنالیزور برجسته است .و متاسفانه در خط حمله تنوعی دیده نمیشه.بجز آقای فکری دیگر نفرات کادر فنی هیچ کمکی به تیم نمیکنند. این تیم با این نفرات خوب پتانسیل انجام بازیهای شاداب و هجومی رو داره.معلوم نیست چرا شجاعیان جلو دفاع بازی می کرد .اصلا کادر فنی هیچ نقشی تو بازی نداشت.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید