کد خبر:3381
پ

فشار دلالان متضرر دلار برای برکناری رئیس کل بانک مرکزی

قیمت دلار در هفته گذشته در حالی مرزهای جدیدی را در می نوردد که ماهها بود سیاستهای کنترلی رئیس کل بانک مرکزیف ثبات را به قیمت ارز بازگردانده بود و شاهد افزایش یا کاهش شدید آن نبودیم اما برخی دلالان و سوداگران بازار ارز که ماه ها است به سبب حضور همتی در راس مدیریت […]

قیمت دلار در هفته گذشته در حالی مرزهای جدیدی را در می نوردد که ماهها بود سیاستهای کنترلی رئیس کل بانک مرکزیف ثبات را به قیمت ارز بازگردانده بود و شاهد افزایش یا کاهش شدید آن نبودیم اما برخی دلالان و سوداگران بازار ارز که ماه ها است به سبب حضور همتی در راس مدیریت بانک مرکزی از کسب سودهای بادآورده ناکام مانده بودند، با به راه انداختن تجمعات صوری خواستار برکناری قوی ترین عضو اقتصادی فعلی کشور شدند که توانسته بود عملکرد قابل قبولی از خود بر جای بگذارد.

 

فشار دلالان متضرر از ثبات دلار برای برکناری رئیس کل بانک مرکزی

این در حالی است که عبدالناصر همتی علی رغم تلاش عده‌ای در درون و بیرون دولت، مقابل طرح‌های زیاده‌خواهانه و سوداگرانه عده‌ای ایستاد و شایعات فشار برای برکناری رئیس کل بانک مرکزی از سال گذشته تاکنون بارها در ایام مختلف تکرار شده و اکنون به علت افزایش قیمت دلار، دلال‌ها و ضررکنندگان در مدیریت همتی به دنبال برکناری او هستند.
در موضوع قیمت دلار نیز شاهد این مسئله هستیم که سرمایه داران عمده بازار با علم به میزان موجودی ارزی بانک مرکزی اقدام به خرید گسترده ارز از بازار کرده اند و نایاب شدن دلار در روزهای اخیر باعث افزایش قیمت شدید آن شده است. ذخیره ارزی ایران که به سبب تحریم ها و همچنین کاهش قیمت نفت با کاهش چشمگیری نسبت به مدت مشابه رو به رو شده است، بر خلاف ادعای همتی، در شرایط خوبی به سر نمی برد که اگر ارز مورد نیاز بازار توسط بانک مرکزی عرضه می شد، اکنون شاهد این رشد شارپی قیمت دلار در بازار نبودیم.
هر چه که هست، به نظر می رسد مافیای دلار با اعمال فشار این چنینی قصد ناکارآمد جلوه دادن همتی را دارند تا زمینه عزل او فراهم شود. اتفاقی که دودش در نهایت در چشم مردم خواهد رفت و در چند روز گذشته شاهد افزایش قیمت بسیاری از اقلام بوده ایم.
همتی مقابل باند واردات خودرو ایستادگی کرد و مانع خروج بی‌حساب و کتاب ارز شد و به همین علت مافیای خودرو و سایرین به دشمن شماره یک رئیس کل بانک مرکزی بدل شدند.

سرمایه تعدادی واردکننده را یک صادرکننده به اسم «ذ» به دلیل ورود کرونا در چین متوقف کرده است، و او از سوی بانک مرکزی به قوه قضاییه معرفی و اکنون در بازداشت و پرونده اش در اختیار وزارت اطلاعات قرار دارد، در همین حال عده‌ای با تخریب‌هایی که نشان از خطگیری از سوی برخی چهره‌های خاص دارد، این تجمع مقابل بانک مرکزی برای برکناری همتی را برنامه ریزی کرده اند.

از سوی دیگر، همتی مقابل باند واردات خودرو ایستادگی کرد و مانع خروج بی حساب و کتاب ارز شد و به همین علت مافیای خودرو و سایرین نیز از برکناری رئیس کل بانک مرکزی سود می‌برند.
 «دم خروس» وقتی بیرون می‌زند که برخی اهالی رسانه و شبکه‌های اجتماعی، به صورت مشکوک و همزمان با این تجمع و در ادعایی شاذ، خبر از استعفای همتی یا تلاش نمایندگان برای عزل رییس بانک مرکزی داده اند!

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید