کد خبر:3007
پ

علت نوسانات این روزها بازار بورس | فروش تدریجی سهام عدالت توسط کارگزاری ها

در حالی که در چند روز گذشته شایعات فراوانی در خصوص علل افت ناگهانی بورس در چند روز گذشته منتشر شده بود به نظر می رسد علت اصلی نوسانات این روزهای بازار بورس که به شکلی متعادل دنبال می شود، فروش تدریجی سهام عدالت توسط کارگزاری ها است.   علت نوسانات این روزها بازار بورس […]

در حالی که در چند روز گذشته شایعات فراوانی در خصوص علل افت ناگهانی بورس در چند روز گذشته منتشر شده بود به نظر می رسد علت اصلی نوسانات این روزهای بازار بورس که به شکلی متعادل دنبال می شود، فروش تدریجی سهام عدالت توسط کارگزاری ها است.

 

علت نوسانات این روزها بازار بورس | فروش تدریجی سهام عدالت توسط کارگزاری ها

روز گذشته شایعه مالیات بر سود سهامداران در بازار بورس مطرح شد و بسیاری بر این عقیده بودند اظهار نظر یک نماینده مجلس در این خصوص باعث ریزش بورس در ساعات پایانی بازار شد اما در ساعات انتهایی روز گذشته این شایعه تکذیب شد و مطابق انتظار در ابتدای بازار امروز شاهد معاملات در محدوده منفی قیمتها بودیم و رفته رفته بر قدرت تقاضا افزوده شد و بسیاری از نمادها تا نزدیکی سقف قیمتی نیز پیش رفتند اما به یکباره از اواسط بازار بود که بار دیگر شاهد ریزش مجدد قیمتها به واسطه عرضه های آبشاری در بسیاری از نمادهای شاخص ساز بودیم.

با رصد این رفتار بازار که در چند روز گذشته تکرار شده است به سادگی می توان به این نتیجه رسید که کارگزاریها و بانکهایی که مامور فروش سهام عدالت متقاضیان شده اند، به شکل تدریجی و در سطوح مثبت قیمتی بر فشار عرضه می افزایند تا بازار دچار شوک منفی به واسطه عرضه آنها در کف قیمتی نشود و به همین دلیل است که به یکباره شاهد افت بسیاری از نمادها از سقف قیمتی به کف قیمتی هستیم.

 

بر طبق اعلام مسئولین، تاکنون 600 هزار درخواست برای فروش سهام عدالت در بانکها و کارگزاریهای عامل ثبت شده است و بر طبق توافقنامه ای که متقاضی با آن موافقت کرده، کارگزار و بانک مجاز است در زمان مقتضی سهام عدالت مورد نظر او را به فروش برسانند و به سبب ایجاد تعادل در بازار بورس و روان شدن معاملات بازارگردان عموماً نه مجوز ایجاد صف خرید را می دهد و نه صف فروش!

 

پس از رشد اخیر شاخص کل و رسیدن به محدوده مقاومتی یک میلیون و صدو سی هزار واحدی، از منظر تکنیکال به نظر می رسد برای تجدید قوا و عبور از این محدوده این اصلاح قیمتی برای بسیاری از نمادها ضروری به نظر می رسید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید