کد خبر:2536
پ

ایران خودرو سر سهامداران خود کلاه گذاشت | سند زیان سازی جعلی!

طبق شواهد موجود ایران خودرو با اعلام متفاوت قیمت محصولات فروش رفته در صورت های مالی در مقایسه با بازار، در حال زیان سازی است. در آخرین صورت مالی منتشر شده از سوی ایران‌خودرو که مربوط به نیمه اول سال گذشته است، زیان انباشته این شرکت 21.2 هزار میلیارد تومان ذکر شده است. ازجمله دلایلی […]

طبق شواهد موجود ایران خودرو با اعلام متفاوت قیمت محصولات فروش رفته در صورت های مالی در مقایسه با بازار، در حال زیان سازی است.

در آخرین صورت مالی منتشر شده از سوی ایران‌خودرو که مربوط به نیمه اول سال گذشته است، زیان انباشته این شرکت 21.2 هزار میلیارد تومان ذکر شده است.

ازجمله دلایلی که در مورد زیان‌دهی خودروسازان ذکر می‌شود، زیان از محل فروش خودروها با قیمت پایین‌تر از قیمت تمام شده است.

اما نکته جالب اینکه بررسی صورت مالی نیمه اول سال گذشته شرکت خودروسازی ایران‌خودرو نشان می‌دهد در صورت مالی شرکت قیمت فروش انواع خودروها حداقل بین 35 تا 40 درصد کمتر از قیمتی که تحت عنوان قیمت کارخانه‌ای به فروش می‌رسند، محاسبه شده است.

برای مثال درحالی در صورت مالی شرکت، قیمت سواری پژو 206 حدود 39.5 میلیون تومان محاسبه شده که در نیمه اول سال گذشته قیمت کارخانه‌ای این خودرو 65 تا 80 میلیون تومان بوده است.

همچنین قیمت پژو 405 GLX درحالی در صورت مالی کمتر از 46 میلیون تومان محاسبه شده که قیمت کارخانه‌ای این خودرو در همان زمان بین 63 تا 65 میلیون تومان بوده است.

در مورد پژو پارس نیز قیمت درج شده این خودرو در صورت مالی شرکت حدود 44 میلیون و قیمت کارخانه‌ای این خودرو بین 55 تا 78 میلیون تومان بوده است.

کلیدواژه : ایران خودرو

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید